@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
WeasleyHufflepuff
Elev |
Ni vet ibland är man i vissa perioder, liksom då man skriver i alla trådar man hittar. Och sedan perioder då man bara rollar och skriver då och då i bara vissa trådar?
24 feb, 2017 16:34 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Kaiia: Skrivet av Kintsugi: Det bästa med att fylla år i Japan är att man får +8h till firandet. Så när jag vaknar upp imorgon kommer fortfarande svenskarna ha fortsatt gratta hahah. Är man töntig om jag gillar att fylla år? Så många av mina vänner bah "nu är man vuxen så det spelar ingen roll" eller "hatar födelsedagar, blir ju bara gammal". Nope. I love it! Love it! Love it! Ser fram emot kommande fyra åren så galet mycket, och tror att jag kommer växa som individ ofantligt innan jag fyller 30år. Såå pepp! Jag blir mest obekväm när jag ska "fira" av nån anledning. Tycker inte om att fira mig själv, och har ändra inga som bryr sig riktigt.. Vad hemskt det låter, hoppas verkligen inte det är så på riktigt. Jag är inte den som vill ha stora fester, eller dra ihop ett gäng för att dra ut på stan, eller fixa middagar osv. men bara tanken på att "idag är det min dag" gör så stor skillnad på mitt humör under hela dagen. Och sedan jag fyllde 24år har jag ofta känt "idag är det mammas dag". Jag skulle vilja fråga henne jättemycket kring graviditeten, hennes tankegångar när jag växte upp och så himla mycket allmänt men vågar inte riktigt. Men jag kan nostalgiskt se tillbaka på tidigare födelsedagar, och alla är halvt svåra att komma ihåg - troligtvis för att jag inget gjorde. Men jag minns allt jag fått och var jag då befann mig, och därmed människorna jag hängt med/arbetat med/skapat minnen med och det betyder så mycket för mig. Det får mig att komma ihåg att jag inte har låtit tiden gå åt spillo till att "göra ingenting" som man brukar säga. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 24 feb, 2017 16:38 |
|
Kaiia
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Kaiia: Skrivet av Kintsugi: Det bästa med att fylla år i Japan är att man får +8h till firandet. Så när jag vaknar upp imorgon kommer fortfarande svenskarna ha fortsatt gratta hahah. Är man töntig om jag gillar att fylla år? Så många av mina vänner bah "nu är man vuxen så det spelar ingen roll" eller "hatar födelsedagar, blir ju bara gammal". Nope. I love it! Love it! Love it! Ser fram emot kommande fyra åren så galet mycket, och tror att jag kommer växa som individ ofantligt innan jag fyller 30år. Såå pepp! Jag blir mest obekväm när jag ska "fira" av nån anledning. Tycker inte om att fira mig själv, och har ändra inga som bryr sig riktigt.. Vad hemskt det låter, hoppas verkligen inte det är så på riktigt. Jag är inte den som vill ha stora fester, eller dra ihop ett gäng för att dra ut på stan, eller fixa middagar osv. men bara tanken på att "idag är det min dag" gör så stor skillnad på mitt humör under hela dagen. Och sedan jag fyllde 24år har jag ofta känt "idag är det mammas dag". Jag skulle vilja fråga henne jättemycket kring graviditeten, hennes tankegångar när jag växte upp och så himla mycket allmänt men vågar inte riktigt. Men jag kan nostalgiskt se tillbaka på tidigare födelsedagar, och alla är halvt svåra att komma ihåg - troligtvis för att jag inget gjorde. Men jag minns allt jag fått och var jag då befann mig, och därmed människorna jag hängt med/arbetat med/skapat minnen med och det betyder så mycket för mig. Det får mig att komma ihåg att jag inte har låtit tiden gå åt spillo till att "göra ingenting" som man brukar säga. När jag var liten hade vi stora kalas med kompisar och vi hittade på allt möjligt... Skattjakterna var bäst! Men så flyttade jag när jag var 10, och fick liksom inga nya vänner. Första åren kom mina gamla kompisar hit, och det var kul, men sen... När jag blev äldre. Försökte bjuda in folk från klassen, men det var alltid en tryckt och obehaglig stämning.. Två år bjöd två killar in sig själva och åt marängsviss, och det var juförsig trevligt, men jag pratade aldrig med dom i skolan, så det var också mest... konstigt... I gymnasiet minns jag inte om jag firade överhuvudtaget faktiskt. Kanske lite paket från föräldrarna och tårta, men inget mer. Nu går jag första året på universitetet, och har två kompisar jag gillar.. Och en snäll pojkvän.. Så vi kanske skulle kunna hitta på nåt nu när jag fyller år i mars. Men ser liksom inte riktigt vitsen med det... ![]() ![]()
24 feb, 2017 16:42 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
24 feb, 2017 17:33 |
|
Lazarus
Prefekt |
Har ont i ansiktet idag. Fun times. Men vad ska man göra, bara stå ut.
Ska försöka skriva klart en grej idag och kanske skicka det i helgen. Är det bara jag som är jätteseg med att faktiskt skicka iväg grejerna? Jag kan skriva/göra/måla klart på några timmar men det tar veckor innan jag skickar det...
24 feb, 2017 17:36 |
|
LauraTree
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Grattis grattis grattis! Det bästa med att fylla år i Japan är att man får +8h till firandet. Så när jag vaknar upp imorgon kommer fortfarande svenskarna ha fortsatt gratta hahah. Är man töntig om jag gillar att fylla år? Så många av mina vänner bah "nu är man vuxen så det spelar ingen roll" eller "hatar födelsedagar, blir ju bara gammal". Nope. I love it! Love it! Love it! Ser fram emot kommande fyra åren så galet mycket, och tror att jag kommer växa som individ ofantligt innan jag fyller 30år. Såå pepp! Förra året hade jag en fantastisk födelsedag som också blev en vändpunkt för mig, jag mådde mycket bättre efter den dagen för att jag fick ta emot så mycket omtanke, kärlek och uppmärksamhet. Sen dess önskar jag alla en egen dag då de verkligen får känna sig uppmärksammade och speciella! Det är ju faktiskt något väldigt fint att fira att en människa kom till jorden. Så därför önskar jag dig verkligen en speciell och härlig dag, där du blir påmind om att du är värdefull och unik! 24 feb, 2017 17:50 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Det bästa med att fylla år i Japan är att man får +8h till firandet. Så när jag vaknar upp imorgon kommer fortfarande svenskarna ha fortsatt gratta hahah. Är man töntig om jag gillar att fylla år? Så många av mina vänner bah "nu är man vuxen så det spelar ingen roll" eller "hatar födelsedagar, blir ju bara gammal". Nope. I love it! Love it! Love it! Ser fram emot kommande fyra åren så galet mycket, och tror att jag kommer växa som individ ofantligt innan jag fyller 30år. Såå pepp! Ser jag fram emot min födelsedag är det väl mest tårtan jag ser framemot hahah (och presenter typ). Marsipantårta äter vi nämligen bara två gånger per år (min och mammas födelsedag som dessutom är samma månad så två tårtor där yay!) och det är min favorit tårta och typ den enda tårtan förutom kanske jordgubbstårta jag egentligen gillar mycket. Gör aldrig något speciellt på min födelsedag direkt. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 24 feb, 2017 18:55 |
|
Kattbjörn
Prefekt |
Lund är verkligen superfint!!
24 feb, 2017 19:17 |
|
Lollo16
Elev |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Är det redan kväll! Det känns som om jag åt lunch för bara en timme sedan! Samma här...känns som att jag var på Eclair för 10 min sen... ![]()
24 feb, 2017 19:59 |
|
Vapor
Elev |
24 feb, 2017 20:12 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen