@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Borttagen: ..this book.. den som vet vilken det är får hundra.. osynliga tummar.. or something.).. "..Ett enda stort sammanhang, ett enda under. Ådrorna som för blodet runt i kroppen, som källådrorna leder kring vatten i jorden, lungorna som andas så som oceanerna andas med sin ebb och flod, benstommen som ger stöd åt kroppen, så som stenlagren ger stöd åt jorden - och marken är dess kött. Elden inne i jorden som är som själens värme och liksom den har kommit ifrån solen. Människan ska resa sig mäktig och rik genom att lära känna allt detta, alla dessa förborgade krafter, och använda dem i sin egna tjänst. Elementen ska böja sig i undernådighet för hennes vilja, elden ska tjäna henne i ödmjukhet, tyglad trots all sin vildhet. Marken ska bära hundrafaldig frukt för att hon har avslöjat växandes lagar, floderna ska bli hennes lydiga, bundna slav och oceanerna ska bära hennes skepp kring hela den vida jorden, som svävar som en stjärna i rymden. Luften ska hon underlägga sig, för engång ska hon härma fåglarnas flykt och befriad från tyngd själv, sväva som de, som stjärnorna svävar, mot mål som ingen tanke ännu kan förutse eller ana." Det får mig att tänka på En vampyrs bekännelser, av nån anledning.. (men jag googlade, det var inte den.. och nu vet jag, men det var fusk.) Vad är det för slags bok..? Jag har inte läst Veronica än. Varit dålig på att läsa. Har en väntande läslista.. snart ska jag läsa. Ha, jag borde ha stryk som inte har läst den där boken ännu.. ) Jag såg filmen så ofta att bilden blev skev efter några år.) Veronica är nog en sådan bok som folk som egentligen inte vill tänka på att det är en bok dem håller i -ändå- kan bli intresserade av.. så yes, låt den ligga där och vänta! Alltså dvärgen.. .. det är egentligen bara intensiva känslostormar där han sida för sida beskriver sitt växande hat och försöker förklara sin.. föraktfulla natur, inför -allt- existerande. Han för anteckningar och dokumenterar det han tänker om det som utspelar sig på slottet där han är en furstes tjänare. Han ser ner på hela den mänskliga rasen, där han inte hör till, men han ser också ner på sitt eget och sig själv. Han beskriver det- som något groteskt som bara.. råkar födas fram ur en människa, och hur hans mor vände sig från honom i avsmak och sålde honom för ett par kronor.) Han verkar se sig som en dvärg men ändå.. snäppet över, kanske för att han slipper vara narr som andra dvärgar-) (..det var länge sen jag läste -HELA-, det har mest bara blivit några sidor eller kapitel, då och då.. 8 feb, 2017 22:38 |
|
fakeliampayne
Elev |
9 feb, 2017 00:22 |
|
Missy The Timelady
Elev |
9 feb, 2017 10:46 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av Lazarus: Varför ska det vara så svårt att hitta nya användarnamn? Vill hitta något nytt till mitt vanliga instagram men det är svårt. Bytte från inspiredpsycho för ett tag sen, till theriverofdreams men är inte nöjd med det... anyway, såg att de släpper fler Hamlet-biljetter om tolv dagar, då tänker jag fan sitta vid midnatt mellan 19de och 20de och uppdatera sidan att resa dit & skaffa ett ställe att sova på blir ett väldigt litet problem i jämförelse I just need to do this Ta nått gammalt smeknamn? Jag döpte mig till sannemum där. Kallades det i högstadiet typ.. 9 feb, 2017 10:52 |
|
MajPej<3
Elev |
Jag tycker att alla ska ta några sekunder och kolla in min forumsignatur!!
Ny användare ---> Skyfall|Detta konto används inte längre 9 feb, 2017 10:57 |
|
Obliviate_
Elev |
Asså. Satte nyss på en "läskig" historia på youtube. Lyssnar i ca 3 minuter innan hunden brevid mig helt plötsligt ylar i sömnen, ett väldigt långt "ooooooooooo"
Jahaja... 9 feb, 2017 11:43 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
9 feb, 2017 12:36 |
|
MajPej<3
Elev |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Då slutade man skolan 12:30 idag då! Åh vad skönt! Det vill jag också Ny användare ---> Skyfall|Detta konto används inte längre 9 feb, 2017 13:13 |
|
Solkatten
Elev |
Jag trodde verkligen inte att det skulle komma någon mer snö men så har det snöat inatt så vi har tunt med snö här ändå! ^^ Jag som nästan hade börjat längta till våren då jag inte trodde det skulle komma någon mer snö. x)
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 9 feb, 2017 13:38 |
|
Kintsugi
Prefekt |
30min mario kart i vardagsrummet fick huvudet att gå i högvarv och överbelastas totalt. Något är inte som det ska men den här skallen alltså... party party
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 9 feb, 2017 13:51 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen