@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
..this book.. den som vet vilken det är får hundra.. osynliga tummar.. or something.).. "..Ett enda stort sammanhang, ett enda under. Ådrorna som för blodet runt i kroppen, som källådrorna leder kring vatten i jorden, lungorna som andas så som oceanerna andas med sin ebb och flod, benstommen som ger stöd åt kroppen, så som stenlagren ger stöd åt jorden - och marken är dess kött. Elden inne i jorden som är som själens värme och liksom den har kommit ifrån solen. Människan ska resa sig mäktig och rik genom att lära känna allt detta, alla dessa förborgade krafter, och använda dem i sin egna tjänst. Elementen ska böja sig i undernådighet för hennes vilja, elden ska tjäna henne i ödmjukhet, tyglad trots all sin vildhet. Marken ska bära hundrafaldig frukt för att hon har avslöjat växandes lagar, floderna ska bli hennes lydiga, bundna slav och oceanerna ska bära hennes skepp kring hela den vida jorden, som svävar som en stjärna i rymden. Luften ska hon underlägga sig, för engång ska hon härma fåglarnas flykt och befriad från tyngd själv, sväva som de, som stjärnorna svävar, mot mål som ingen tanke ännu kan förutse eller ana." 5 feb, 2017 21:02 |
|
Lazarus
Prefekt |
Det är så tråkigt att vara vuxen. Skulle fixa papper till FK och till Migrationsverket idag, men det blev inte av...
Får fixa imorgon, för ska ändå stanna hemma från sysselsättningen. Måste fixa ett brev också, och bara skicka iväg för att slippa tänka på det. Behöver distraktion nu. Men ingenting verkar funka längre.
5 feb, 2017 21:17 |
|
Obliviate_
Elev |
Trimmat hund. Hon ser... annorlunda ut.
5 feb, 2017 21:32 |
|
hermione9800
Elev |
5 feb, 2017 22:18 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av Borttagen: ..this book.. den som vet vilken det är får hundra.. osynliga tummar.. or something.).. "..Ett enda stort sammanhang, ett enda under. Ådrorna som för blodet runt i kroppen, som källådrorna leder kring vatten i jorden, lungorna som andas så som oceanerna andas med sin ebb och flod, benstommen som ger stöd åt kroppen, så som stenlagren ger stöd åt jorden - och marken är dess kött. Elden inne i jorden som är som själens värme och liksom den har kommit ifrån solen. Människan ska resa sig mäktig och rik genom att lära känna allt detta, alla dessa förborgade krafter, och använda dem i sin egna tjänst. Elementen ska böja sig i undernådighet för hennes vilja, elden ska tjäna henne i ödmjukhet, tyglad trots all sin vildhet. Marken ska bära hundrafaldig frukt för att hon har avslöjat växandes lagar, floderna ska bli hennes lydiga, bundna slav och oceanerna ska bära hennes skepp kring hela den vida jorden, som svävar som en stjärna i rymden. Luften ska hon underlägga sig, för engång ska hon härma fåglarnas flykt och befriad från tyngd själv, sväva som de, som stjärnorna svävar, mot mål som ingen tanke ännu kan förutse eller ana." Det får mig att tänka på En vampyrs bekännelser, av nån anledning.. (men jag googlade, det var inte den.. och nu vet jag, men det var fusk.) Vad är det för slags bok..? Jag har inte läst Veronica än. Varit dålig på att läsa. Har en väntande läslista.. snart ska jag läsa. 5 feb, 2017 23:12
Detta inlägg ändrades senast 2017-02- 5 kl. 23:33
|
|
Aydane
Elev |
Skrivet av Borttagen: ..this book.. den som vet vilken det är får hundra.. osynliga tummar.. or something.).. Spoiler: Tryck här för att visa! Och alla som sade att mina litteraturstudier var slöseri med tid. Hah, jag ska allt visa dem mina hundra osynliga tummar! Spoiler: Tryck här för att visa! 5 feb, 2017 23:25 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Aydane: Skrivet av Borttagen: ..this book.. den som vet vilken det är får hundra.. osynliga tummar.. or something.).. Spoiler: Tryck här för att visa! Och alla som sade att mina litteraturstudier var slöseri med tid. Hah, jag ska allt visa dem mina hundra osynliga tummar! Spoiler: Tryck här för att visa! Nu kunde jag inte ens ge dig en.. synlig.. stackars tumme.. ...(vi blev mer eller mindre tvingade att läsa Lagerkvist, Lagerlöf och Fågelströms "Stadserien" .. ett.. jävligt bra sorts 'tvång' enligt mig. Och speciellt "Dvärgen".. både karaktären.. och boken..) 6 feb, 2017 01:27 |
|
Hallonsaft
Elev |
6 feb, 2017 02:22 |
|
Beben
Elev |
6 feb, 2017 07:55 |
|
theLilyPotter
Elev |
6 feb, 2017 07:56 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen