(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MissFniss
Elev |
19 maj, 2012 19:34 |
|
Soda
Elev |
19 maj, 2012 20:02 |
|
Borttagen
|
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!
19 maj, 2012 21:15 |
|
Borttagen
|
Förlåt, jag hann inte igår.. Men jag lägger upp det nu istället C:
60 - Avslutningsfest Albus hade redan packat när han, Ellie, Sco, Elliot, Spencer och Texas gick ner till festmåltiden samma kväll. Stora salen var prydd nästan exakt likadant som den hade varit när de hade kommit dit för första gången. De långa borden var dekorerade med silvertallrikar och guldbägare, och hundratals stearinljus svävade återigen över borden. Himlen var mörkblå och lätt upplyst av månen. Längst bort i salen satt som alltid lärarna. Albus kunde se Hagrid som strålade av glädje, och Snigelhorn som såg allmänt lycklig ut. Till Albus stora förvåning kunde han konstatera att exakt alla lärare var på plats – till och med professor Roper, som såg mycket kryare ut. Han satt och pratade med Flitwick om någonting som såg allvarligt ut. ”Får jag lov att be om tystnad, tack!” hördes plötsligt Snigelhorns röst, och de pratglada eleverna blev tysta. ”Tack, tack”, sa Snigelhorn. ”Jo, för det första så vill jag säga att det här har varit en fantastisk termin. Jag vill tacka alla glada elever och lärare för ett lärorikt år. Det andra jag hade att säga var nog…Hugg in!” Vid de orden fylldes borden med mat och eleverna började prata igen. ”Snigelhorn är ingen höjdare på det där med tal va?” sa Sco medan han slevade upp ris på sin tallrik. ”Nej, men det är väl positivt?” skrattade Ellie. ”Jag brukar aldrig vara särskilt intresserad av tal när jag vet att det kommer dyka upp en festmåltid på bordet när talet väl är över.” Albus och Sco skrattade instämmande med munnarna fulla av mat. Albus njöt som bara den av festmåltiden den kvällen. Han, Ellie och Sco stannade länge kvar i stora salen och var bland de sista eleverna att gå upp till sällskapsrummet. När de gått upp för alla trapporna och till sist befann sig i uppehållsrummet bestämde de sig för att gå och lägga sig med en gång. Det var rätt sent och de skulle bli tvungna att gå upp tidigt dagen därpå då de skulle hinna med Hogwartsexpressen. ”Ja, då ses vi imorgon då”, sa Ellie när de stod vid kanten av trapporna som ledde upp till sovsalarna. ”Ja, och försov dig inte!” sa Albus med ett flin. Han visste att Ellie var rätt bra på att sova länge på mornarna. Ellie himlade med ögonen. ”God natt!” sa hon och försvann upp till tjejernas sovsal. Albus och Sco gick upp till killarnas och la sig i sängarna med en gång. Albus kunde efter bara någon minut höra Scos lätta snarkningar, medan han själv låg vaken och tittade upp i himmelsängens tak. Jag ska hem imorgon, tänkte han, och han visste inte riktigt hur han kände. Han skulle få ett toppensommarlov, det visste han, men han visste också att han skulle sakna det här stället mer än någonting annat. 20 maj, 2012 13:02 |
|
Borttagen
|
Det var
Spoiler: Tryck här för att visa! Jag upprepar: Spoiler: Tryck här för att visa! 20 maj, 2012 13:04 |
|
MissFniss
Elev |
Skrivet av Borttagen: Det var Spoiler: Tryck här för att visa! Jag upprepar: Spoiler: Tryck här för att visa! Håller med, det var det verkligen!♥
20 maj, 2012 13:11 |
|
Borttagen
|
♥♥♥Tackniärbästihelavärldenloveyoutacktacktacktack♥♥♥
20 maj, 2012 13:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nejmen du, du är ju det! ♥♥♥♥Tackniärbästihelavärldenloveyoutacktacktacktack♥♥♥ 20 maj, 2012 13:13 |
|
MissFniss
Elev |
20 maj, 2012 13:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: LÄGG UPP NU!TACK! Jag har ännu ett kapitel som är klart nu, vill ni att jag lägger ut det nu eller ska jag vänta lite? :3 20 maj, 2012 14:39 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen