@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Fellrendión, typ bästa inlägget jag någonsin läst. Är så fruktansvärt less på all "hype" över kändisar som trillat av pinn. Någon tyckte att en gammal kändis som hen gillade skulle gömma sig till 2017. Så om den personen dör då är det okej?
Det är inte år 2016s fel att många kändisar har dött. Många kändisar är dock i samma ålder pga en boom i kändisvärlden när TV och film blev populärt. Några kändisar har dessutom ägnat sig åt missbruk av diverse substanser så då är det inte så jättekonstigt att de dör i förtid. Jättetråkigt ja, men det går ju för fan inte att skylla på att det är 2016? Nästa år kanske det dör ännu fler. 28 dec, 2016 11:00 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av LunaLovegood123: Skrivet av Fellrendión: Alla vill radera 2016 och trots det onda runtom mig är det ett av de bästa åren för mig. Jag blir triggad varje gång jag hör det. Fuck you all xD Jag vill aldrig gå tillbaka till hur jag var i januari. Jag är mycket mer bekväm med mig själv nu så nej tack! Jag är en irl-Baudelaire. När jag mår dåligt mår omvärlden bra - när jag väl är lycklig dör alla. :s Förlåt jag menade inte så Li. Det har bara hänt så mycket skit i världen i år. Samtidigt har det hänt bra saker också. Kul att du mår bättre iallafall Nooo, det var inte riktat till dig. Det är jättemånga som skriver att 2016 ska raderas och det var mest det jag menade. Allt är inte dåligt med det här året. Bl.a Alan Rickman och många fler var gamla, det låter hemskt men tyvärr är det så, och det skulle lika gärna kunnat hänt förra året eller nästa. Mycket bra har hänt i år med. Såg någon på facebook lista det jättebra. "There's an Ebola Vaccine now Child Mortality - Down across the globe +9% survival rate in pacreatic cancer sufferers Gene responsible for ALS found Volunteers in India planted 50 Million trees in 24 hours Suicide rates down globally The Ozone layer is repairing itself The Rabbinical assembly issued a resolution affirming the rights of trans and non conforming individuals MIND CONTROLLED ROBOT ARMS Leo got dat oscar Wild tigers numbers up FOR THE FIRST TIME IN 100 YEARS Giant Pandas - No longer endangered A solar powered plane did a fucking world trip Global Malaria down by 60% Measels ERADICATED from the Americas 93% of the world's children learned to read and write - the highest percentage IN HUMAN HISTORY China plans to be completely renewable by 2020 and has a global plan for by 2050 Huge global push in renewable energy Norway committed 0 deforestation, 0 Every major grocer and fast food chain in the U.S pledged to use cage free eggs only by 2025 Manatees - No longer endangered Wild Wolves - Back in Europe Wild Salmon spawning in the Connecticut river for the first time since the American revolution Columbian white tailed deer - no longer endangered Green Sea Turtles - NO LONGER FUCKING ENDANGERED Sea World no longer breeding captive killer whales Humpback Whales - NO LONGER ENDANGERED Global aid - up by 7% Americas most generous year EVER in charity and aid China's most generous year EVER in charity and aid at $15 goddamn Billion Yes, some famous fucking people you liked died, and you know what - more of them are gonna go too but take some time to look at the fucking good and beauty in this world, good shit is happening, learn it, support it, be part of it." Floo Powder Power har ju också varit i år 28 dec, 2016 11:22 |
|
Puffledust
Elev |
jag älskar det nya stället vi bor på, det är så mycket skog och massa rådjur som springer. jag fick ögonkontakt med en som stod 3 meter från mig i skogen i lördags, det var så magiskt!!
28 dec, 2016 11:26 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Puffledust: jag älskar det nya stället vi bor på, det är så mycket skog och massa rådjur som springer. jag fick ögonkontakt med en som stod 3 meter från mig i skogen i lördags, det var så magiskt!! ..alla ser dessa råddjur precis överallt. På fälten, i skogen, på vägarna.. hade inte blivit förvånad om någon träffade ett utanför konsum.. För mig är det ännu.. ett mytologiskt väsen.. ha. 28 dec, 2016 11:36 |
|
Puffledust
Elev |
Skrivet av Borttagen: de är ju så häftiga när de skuttar fram sådär, och deras stora ögon Skrivet av Puffledust: jag älskar det nya stället vi bor på, det är så mycket skog och massa rådjur som springer. jag fick ögonkontakt med en som stod 3 meter från mig i skogen i lördags, det var så magiskt!! ..alla ser dessa råddjur precis överallt. På fälten, i skogen, på vägarna.. hade inte blivit förvånad om någon träffade ett utanför konsum.. För mig är det ännu.. ett mytologiskt väsen.. ha. 28 dec, 2016 11:46 |
|
theLilyPotter
Elev |
JAG SKA KOLLA PÅ FANTASTISKA VIDUNDER OCH VAR MAN HITTAR DOM IDAG!!!! ÄR SÅ HIMLA GLAD/IVRIG/EXALTERAD(STAV). Vet att jag älskar att skriva med stora bokstäver, hehe...
![]()
28 dec, 2016 11:49 |
|
Borttagen
|
Harry Potter och hemligheternas kammare i norsk dubbning nu då
28 dec, 2016 12:02 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: Harry Potter och hemligheternas kammare i norsk dubbning nu då Tom Vänster xD "Du snakke med slanger" 28 dec, 2016 13:04 |
|
Kintsugi
Prefekt |
....... !!!!!
Alltså. wow. Jag blev helt ställd precis när jag insåg att det är 10år sedan Saddam Hussein avrättades (om ca 1,5 dygn). Först blev jag helt "MEN WHAAAT?! Neeeej. Feeeel. Han hängdes väl inte, och det var ju medan Obama var president!". Ja. Jag blandade ihop honom med Usama Bin Laden. HEEEELT SJUUUKT att huvudet helt kopplat bort Saddam Hussein, mannen som jag var livrädd för under uppväxten (tack nyheterna) men en annan man man varit helt livrädd för (tack median). Att jag helt kopplat bort att det varit 2 skräckinjagande individer någonstans på jorden vars död påverkat mig/gjort att jag känt mig lättad (tack media). Det som skrämmer mig ännu mer är tanken att jag kan ju ingenting om någonting. Dessa män har avrättats/mördats. Men har det blivit bättre? Sämre? Bättre för några, sämre för andra? Vad har vi lärt oss? Har vi lärt oss något? Senaste tio åren. VAD FAN HAR VI LÄRT OSS? ...det surrar någon tanke i huvudet som säger "ja, åtminstone gick det ju åt helvete efter Bin Ladens död, det kan man ju lugnt påstå". ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 28 dec, 2016 13:27 |
|
Borttagen
|
läste knappt något det här året, ännu mindre året före det, men nu har jag börjat läsa igen och är så taggad på alla böcker jag har på min hylla som jag ska läsa nästa år!!!
28 dec, 2016 14:21 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen