@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Atira
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Om jag ska fira jul med någon, ska det vara med någon som ser förbi det här med alla jävla julklappar. Fyfan vad jag är trött på julklappar. Nej, inte för att jag tycker de på något sätt är fel - jag tycker det är en fin tradition. Men om du ska ge mig något, ge mig något för att du vill. För att du på något sätt vill göra mig glad. Men spring inte och slösa bort dina pengar på något skit bara för sakens skull för att det är så "det ska vara." De mest betydelsefulla materialistiska tingen jag fått har alla varit handgjorda. Det är höjden av uppskattning. Att ge mig av sin tanke, kreativitet och tid på ett så intimt sätt.. Jag kommer alltid välja en hembroderad grytlapp över något tanklöst, köpt i stress, bara för att det råkar ha en prislapp på sig. Köpta saker kan naturligtvis också vara betydelsefulla. Det är inte det jag säger. Jag är bara så jävla ledsen på hur julen har blivit. ..och två dagar innan julafton får man en massa nyhetsbrev med "smygstart på mellandagsrean".. Varje år luras folk lägga ner så onödigt mycket pengar, och varje år går folk på det, igen. God jul, never the less. Jag menar det. Jag tycker om julen. Om jag får fira den som jag vill. Annars skiter jag i det. Håller med. Jag gillar visserligen julklappar (tycker det är kul att öppna paket), men det är ju mycket bättre att köpa något lite billigare som personen verkligen vill ha och uppskattar än något (jättedyrt) som bara blir liggande oanvänt. Och handgjorda saker är ju ännu finare! Fick mest pengar i år btw.. och så choklad och strumpor och pyjamasbyxor. Skitbra saker. Det är sånt som ändå går åt liksom. ^^ Nu ska jag klura på vad jag ska köpa för mina pengar. Något som jag verkligen vill ha kommer det bli iaf, annars sparar jag dem. Finns det något särskilt du har ögonen på? ^^ (Tack så mycket för julklappen här på MP förresten ♥ ) Skulle behöva en ny vinterjacka/kappa.. har letat ett tag men inte hittat någon som jag fastnat för. Men tänker kika på mellandagsrean iaf, så får jag väl se. Sen kanske jag köper en dvd box med min favorit tv-serie once upon a time. ^^ Så lite så! ♥ Hoppas du fick nån fin riktig julklapp i år också! Hoppas du hittar något! Jag har varit på jakt efter en ny vinterrock jag också - men sen tänker jag att jag är ganska varmblodig ändå så min svarta funkar ändå - såvida inte en vargavinter smäller till men.. Det verkar ju inte så.. ..Fast då är jag mer sugen på en Night's Watch-mundering, faktiskt. Hm, no. Jag är inte direkt den som får julklappar. Däremot fick jag en kotte av dottern när de hade luciafirande på förskolan. Den heter "Vampyren", sa hon. ♥ Tack! Skönt att du inte fryser så lätt iaf, jag fryser typ jämt haha. x) Men en Night's Watch-outfit låter onekligen coolare än en vanlig jacka. Aww, alla borde få åtminstone en julklapp de verkligen önskat sig till jul jue. Men åh vad gulligt! ^^ ♥ 25 dec, 2016 23:35 |
|
Borttagen
|
Atira
YEAH you should! ♥ Och, heh.. mjo, kanske. Fast alltså, julklappar är aldrig något jag räknar med ändå. Jag har fullt upp med andra traditioner. Men visst är det fint, det håller jag ju med om.. 25 dec, 2016 23:48 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Borttagen: Atira YEAH you should! ♥ Och, heh.. mjo, kanske. Fast alltså, julklappar är aldrig något jag räknar med ändå. Jag har fullt upp med andra traditioner. Men visst är det fint, det håller jag ju med om.. Kan hända att jag ger serien en chans nästa år då. ^^ Kan inte lova att jag tar mig igenom den haha, men ska försöka. Jo kanske det.. Men ändå! 26 dec, 2016 00:02 |
|
Frivolt
Elev |
Snälla kan vi bara fkn radera 2016 nu helst igår och ge oss 207 nu helst igår!!
Har aldrig väntat så mkt på ett nytt år som jag gör just nu! 26 dec, 2016 00:28 |
|
Solkatten
Elev |
Det har plötsligt kommit något knappljud på min telefon som jag inte hade innan när jag tex skriver något på miniräknaren (men knappljudet är av och det låter inte när jag tex skriver ett sms och det låter när jag tar en bild. Ljudet på mobilen är dessutom av. Hur får jag bort det??
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 26 dec, 2016 01:04 |
|
Obliviate_
Elev |
Pappa fylle-smsar mig just nu.
Sådär sappy kärleksfull som han bara är när han är full. Jag är ju hans favoritbarn o hans andra barn suger o hans fru suger o ingen förstår honom o han är bara gammal o ska dö. Lovely 26 dec, 2016 01:27 |
|
kanelpumpa
Elev |
26 dec, 2016 01:38 |
|
Lazarus
Prefekt |
Jag fick öl i julklappsleken. Måste köpa en liten partyhat bara, så kan jag fira nyårsafton ensam i mitt rum, medan jag kollar på House.
26 dec, 2016 09:18 |
|
Ella01
Elev |
Skrivet av WeasleyHufflepuff: Skrivet av Ella01: Skrivet av WeasleyHufflepuff: Skrivet av Ella01: Någon som vet var man kan se Doctor Who Christmas special? NETFLIX När??? Jag orkar inte vänta månader! finns i slutet av varge säsong! Okej, alltså jag pratar ju om den som släpptes igår kanske vad lite otydligt haha ✩✩✩ 26 dec, 2016 09:43 |
|
WeasleyHufflepuff
Elev |
Skrivet av Ella01: Skrivet av WeasleyHufflepuff: Skrivet av Ella01: Skrivet av WeasleyHufflepuff: Skrivet av Ella01: Någon som vet var man kan se Doctor Who Christmas special? NETFLIX När??? Jag orkar inte vänta månader! finns i slutet av varge säsong! Okej, alltså jag pratar ju om den som släpptes igår kanske vad lite otydligt haha Jaha haha xD då har jag ingen aning
26 dec, 2016 10:26 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen