Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 23307 23308 23309 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av L'Amour et Psyché:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av L'Amour et Psyché:
Spoiler:
Tryck här för att visa!https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcache.lovethispic.com%2Fuploaded_images%2F292203-Brace-Yourselves-Christmas-Is-Coming.png


Spoiler:
Tryck här för att visa!Kundeintelåtabli


Det här ser ut som.. ett uppenbart hot mot ditt egna elevhem.. ? yes..



Nämen.. Shh :o


Slaktade grävlingar...
.. doesn't look good..


^^'''

24 dec, 2016 17:57

Archarec
Elev

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Archarec:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Bara jag som reagerade på att båda dockorna i tomtens verkstad var borta?? Dom som brukar vara innan flygplanet.

De har ju klippt bort många scener för att folk har klagat. Det är så löjligt.

De har ju tagit bort hela scenen när Piff och Puff leker krig. Men det är konstigt att de fortfarande har kvar kineserna när de går in i tomtens säck med tanke på allt annat de tagit bort......

Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Bara jag som reagerade på att båda dockorna i tomtens verkstad var borta?? Dom som brukar vara innan flygplanet.


Tycker det e så satans löjligt att de klipper bort så mycket. Jävla PK Sverige!


Ja disney gjorde det på ett sätt låt det vara så låt disney visa sin mörka sida. Allt är inte ljust och glitter och gull i gull chill i disney.


Precis!! Och ta bort olika dockor gör inte det att det blir mer fel då de inte inkluderar fler bara vita dockor med lockigt hår, typ!
Vad äre för rättvist med det???


"Den kommunikationsansvariga för Disney i Norden, Linda Andersson, känner inte till några protester mot den svarta dockan, varken i Sverige elleri USA.

– Det är mer en självsaneringssak för Disney. Disney tycker att dockan kan upplevas som stereotyp och fördomsfull. Den blonda dockan upplevdes också som en stereotyp bild i det sammanhanget och båda dockorna togs därför bort. Detsamma gäller den judiska mannen. Det handlar alltså om tre dockor, men två sekvenser." x

Kan vi sluta skylla allt på "PK-Sverige"? Helst, typ, förra året.


= PK jäkla Sverige som tar åt sig av minsta lilla! DET ÄR D TECKNAT FFS!!!!!
Blir så jävla less


Men jag både länkade och citerade ju precis att det var Disney som själv tog beslutet, och att ingen varken i Sverige eller USA har protesterat mot att dockorna var med från första början. Vidare så var det fyra år sedan. Ni som inte är PK kan väl bara släppa det någon gång. Hur man kan vara less på att en upphovsmakare justerade sitt (tecknade) verk för fyra år sedan och ändå lyckas ta upp det varenda jul är helt bortom mig.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F661ab7372f48ba7100c297425f04b1b1%2Ftumblr_o7a8r9c1e91uqs4fgo5_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F3ecfe2ccf502d27494412cb4a3c4e7b6%2Ftumblr_mymyazAtU01scwli8o1_250.gif

24 dec, 2016 18:02

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Archarec:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Archarec:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Bara jag som reagerade på att båda dockorna i tomtens verkstad var borta?? Dom som brukar vara innan flygplanet.

De har ju klippt bort många scener för att folk har klagat. Det är så löjligt.

De har ju tagit bort hela scenen när Piff och Puff leker krig. Men det är konstigt att de fortfarande har kvar kineserna när de går in i tomtens säck med tanke på allt annat de tagit bort......

Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Velma Dinkley *:
Bara jag som reagerade på att båda dockorna i tomtens verkstad var borta?? Dom som brukar vara innan flygplanet.


Tycker det e så satans löjligt att de klipper bort så mycket. Jävla PK Sverige!


Ja disney gjorde det på ett sätt låt det vara så låt disney visa sin mörka sida. Allt är inte ljust och glitter och gull i gull chill i disney.


Precis!! Och ta bort olika dockor gör inte det att det blir mer fel då de inte inkluderar fler bara vita dockor med lockigt hår, typ!
Vad äre för rättvist med det???


"Den kommunikationsansvariga för Disney i Norden, Linda Andersson, känner inte till några protester mot den svarta dockan, varken i Sverige elleri USA.

– Det är mer en självsaneringssak för Disney. Disney tycker att dockan kan upplevas som stereotyp och fördomsfull. Den blonda dockan upplevdes också som en stereotyp bild i det sammanhanget och båda dockorna togs därför bort. Detsamma gäller den judiska mannen. Det handlar alltså om tre dockor, men två sekvenser." x

Kan vi sluta skylla allt på "PK-Sverige"? Helst, typ, förra året.


= PK jäkla Sverige som tar åt sig av minsta lilla! DET ÄR D TECKNAT FFS!!!!!
Blir så jävla less


Men jag både länkade och citerade ju precis att det var Disney som själv tog beslutet, och att ingen varken i Sverige eller USA har protesterat mot att dockorna var med från första början. Vidare så var det fyra år sedan. Ni som inte är PK kan väl bara släppa det någon gång. Hur man kan vara less på att en upphovsmakare justerade sitt (tecknade) verk för fyra år sedan och ändå lyckas ta upp det varenda jul är helt bortom mig.


PK världen då!!!

24 dec, 2016 18:26

Aydane
Elev

Avatar

+2


Jag tycker att det är fantastiskt att det klipps bort så mycket. Ärligt talat, det drabbar ingen men det inkluderar väldigt många fler. Tycker det är jättefint att man anstränger sig för att göra ett program fritt från så mycket hat och restriktiva normer som möjligt.

24 dec, 2016 18:33

Frivolt
Elev

Avatar


Är så trött. Skulle kunna somna typ sittandes just nu!

24 dec, 2016 19:38

thecellabration
Elev

Avatar


Skrivet av Aydane:
Jag tycker att det är fantastiskt att det klipps bort så mycket. Ärligt talat, det drabbar ingen men det inkluderar väldigt många fler. Tycker det är jättefint att man anstränger sig för att göra ett program fritt från så mycket hat och restriktiva normer som möjligt.


i agree liksom??? nidbilder och stereotyper påverkar mycket mer negativt än att de klippt lite i ett barnprogram på tv? som egentligen inte påverkar oss överhuvudtaget???

och det är inte som att de senaste åren är första gångerna de klipper bort något i kalle ankas jul?? på 80-talet tog de bort när långben stoppar en gaffel i ett eluttag lol (när han tar en majskolv som i nästa bild har blivit popcorn)

allt är inte passande att visa i tv liksom

24 dec, 2016 20:09

Obliviate_
Elev

Avatar


Snart är julen över o jag får åka hem igen

24 dec, 2016 20:24

Fellrendión
Elev

Avatar

+1


JULKLAPP:
Spoiler:
Tryck här för att visa!VET ATT DET ÄR DUMT ATT VARA SÅ MATERIALISTISK MEN OMFG VAD GLAD JAG ÄR FÖR JAG FICK THE LAST OF US OCH EN RÖD T-SHIRT TILL MIN ELLIE COSPLAY

Sen fick jag en grå/svart stickad Alice i Underlandet-tröja och medlemskap i Djurens rätt och fick en kasse med "GO VEGAN".

Jag gillar inte att lägga all glädje i saker så skrev ingen önskelista (de visste att jag ville ha TLOU genom mina många rants på fb tho) men jag blev ändå glad. Jag har mått lite upp och ner idag. Hade ingen julkänsla, sovit två timmar och orkade inte duscha och fick ta en promenad innan för att jag blev känslosam men det var ändå en okej dag. Jag och mina känslor... hah.. det är jobbigt men som sagt är jag väldigt glad. Jag har saknat att spela. Jag spelar ju LittleBigPlanet då och då och ibland Alice men ingen "ny upplevelse". Jag har inte köpt ett nytt spel sen 2014!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

24 dec, 2016 20:37

Frivolt
Elev

Avatar


Snart är julen slut! Ska öppna de sista klapparna nu! Sen vill jag helst bara ha nyår och 2017!

24 dec, 2016 20:40

Velma Dinkley *
Elev

Avatar


2017 enda nyårslöfte jag har är att börja spara ordentligt.

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

24 dec, 2016 20:42

1 2 3 ... 23307 23308 23309 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.