(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mican00
Elev |
12 maj, 2012 15:22 |
|
Borttagen
|
Jag har kommit halvvägs, men jag kan tyvärr intskriva idag. Skicka mig gärna idéer!
12 maj, 2012 17:41 |
|
Borttagen
|
bra
12 maj, 2012 18:08 |
|
Borttagen
|
Bra
12 maj, 2012 19:59 |
|
Borttagen
|
Hejsan underbara läsare! ♥
Jag vill bara säga att det är ca 3-4 kapitel kvar nu, och här kommer ett av dem: 59 - De sista dagarna på terminen En vecka gick åt till att få klart alla examensprov, och det gick riktigt bra för Albus. Han hade känt sig säker på det mesta, men det han var allra mest nöjd med var nog förvandlingskonsten. På den teoretiska delen fyllde Albus i alla frågor och på den praktiska delen fick han sin badboll att förvandlas till en fin vattenmelon. I trollformellära gick det också bra. Han hade lyckats få ett litet stenblock att sväva nästan en meter uppe i luften, och Flitwick hade sett nöjd ut. Sco däremot hade nästan fått Flitwick själv att flyga, vilket var svårt att avgöra om det var positivt eller negativt. För Ellie hade allt också gått väldigt bra. Sco hade varit rätt osäker, men Albus antog att det bara berodde på stress. Dessutom kunde han sätta Merlins kalsonger på att Sco skulle få ett ”Utomordentligt” i trolldryckskonst, eftersom han var så bra på det. Ellie var den som var bäst i försvar mot svartkonster av de tre, men Albus och Sco hade också klarat sig bra. Det enda Albus kände att han var osäker på var örtlära. Han hade nämligen på något konstigt sätt fått sin planta, som i vanliga fall skulle vara stillsam, att hoppa upp och hugga tag i Nevilles lillfinger. Det hade å andra sidan bara oroat honom i början. Sedan hade han, Ellie och Sco bara skrattat åt det. De sista dagarna på slottet spenderade Albus med att umgås extra, extra mycket med sina vänner. Konstigt nog så var det nästan nu, på slutet av terminen som de hade det som allra roligast och mysigast. På kvällarna spelade Albus, Ellie, och Sco knallkort och trollkarlschack, pratade om allt mellan himmel och jord, övade på trollformler och gjorde det som man brukade göra om man var elva år i trollkarlsvärlden. Ofta var även Elliot, Texas och Spencer med, och ibland umgicks de dessutom med förstaårseleverna i de andra elevhemmen. Dagarna gick snabbt, och nu var det redan helg igen. Faktiskt så var det lördag, och lördag var ingen speciell dag, bara dagen innan söndag. Söndagen däremot, var en ganska speciell dag. Det var dagen då eleverna skulle lämna skolan för att åka hem och stanna hemma under sommarlovet. Albus älskade Hogwarts, men han visste också att han skulle gilla det dubbelt så mycket när han kom tillbaka efter sommaren. Då skulle han ju ha varit borta från slottet hela sommaren. Dessutom så längtade han efter sin familj, och att få träffa Ellie och Sco utanför skolan. De hade bestämt sig för att umgås mycket, och Sco hade bjudit över Albus och Ellie hem till sig, och de skulle stanna där i några dagar. ”Hur tror ni att det kommer bli nu? Att bo hemma igen, menar jag”, frågade Sco när han, Albus och Ellie satt utanför Hagrids stuga och njöt av den sista dagen på Hogwarts. De skulle åka hem på morgonen dagen därpå, och eftersom de inte hade hälsat på Hagrid på länge så hade de passat på att ta sig ner till hans stuga nu när de var lediga. ”Det kommer kännas skumt…” sa Ellie. ”Jag kommer knappt kunna vänta tills jag får komma tillbaka hit igen.” Albus nickade instämmande. Ett par minuter var det tyst, men sedan bröts tystnaden av Hagrid som kom utklampandes från stugan, bärandes på en gigantisk bricka. ”Hastbullar å pumpasaft!” sa han glatt och ställde ner brickan på bordet. Sedan slog han sig ner bredvid Albus. ”Jaså, så ni åker imorrn då? Ni får skynda er tillbaks sen, de blir så väldans tomt här när de inte finns nåra elever.” Albus log. ”Jodå, vi kommer tillbaks så fort sommarlover är över.” ----- Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte, och säg till om det är nåt särskilt som ni vill ha med innan den här tar slut! 18 maj, 2012 16:56 |
|
mican00
Elev |
AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!! Du får lova att göra om hans andra år också ![]()
18 maj, 2012 17:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av mican00: AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!! Du får lova att göra om hans andra år också HAH, jadu, det beror helt på om några vill fortsätta läsa och om jag kommer på något som nästa ska handla om... Men TACK du! Du är awesome! 18 maj, 2012 17:04 |
|
MissFniss
Elev |
Skrivet av mican00: AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!! Du får lova att göra om hans andra år också Du satte ord för mina tankar, denna ff är awesome.♥ Om du skrev om hans andra år så skulle det också vara awesome
18 maj, 2012 17:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: JAG SKULLE!Skrivet av mican00: AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!! Du får lova att göra om hans andra år också HAH, jadu, det beror helt på om några vill fortsätta läsa och om jag kommer på något som nästa ska handla om... Men TACK du! Du är awesome! Vad TROR du om mig? Iaf, det var ett jättebra kapitel!! Och som mican00 sa skrev, vill inte jag att det ska ta slut BUÄÄÄÄÄÄ! 18 maj, 2012 17:44 |
|
mican00
Elev |
18 maj, 2012 20:00 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen