Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Argus Filch [SV]

Forum > Fanfiction > Argus Filch [SV]

1 2 3 ... 22 23 24 ... 26 27 28
Användare Inlägg
Bugglan
Elev

Avatar


Hihi åhh tack så mycket!

16 okt, 2012 15:25

Borttagen

Avatar


Super duper bra!!!!

16 okt, 2012 16:41

Borttagen

Avatar


Jättebra! ♥ Kommer det mer snart?

16 okt, 2012 19:29

MissFniss
Elev

Avatar


Hur kan man skriva så bra?? ♥♥♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

20 okt, 2012 11:10

Elina Potter
Elev

Avatar


bra!
Ny läsare!

Go Mugglis!

20 okt, 2012 12:00

Bugglan
Elev

Avatar


Taack hörni! c:

Kapitel 17

Innan han fått det berättat för sig hade han ett ögonblick hoppats. Fyllts av det där livsfarliga hoppet som alltid, varendaste gång, krossas. Han borde ha lärt sig. Att hoppas är farligt.
Argus Filch skulle inte alls få börja på Hogwarts. Det hade inte blivit något fel som han först trott, att han kanske inte alls var en ynk och visst skulle få utbilda sig till trollkarl.
”En julbal?”
”Stämmer. Alla föräldrar och syskon är välkomna. Det stod att det är den nya rektorn som ordnar balen. Vill väl göra reklam för sig själv eller något...”
Men Argus brydde sig inte om i vilket syfte rektorn ordnat balen. Även om det bara var för att ge sig själv ett gott rykte så ville Argus ändå tacka honom eller henne. Äntligen så skulle han få komma till slottet han drömt om så länge.

Skogar och ängar susade förbi utanför fönstret. Argus Filch lutade huvudet mot glasrutan.
Det var inte så här han hade tänkt sig det. Hans första färd med Hogwartsexpressen skulle ha skett flera månader tidigare och han skulle inte ha haft sin pappa mitt emot sig på tåget. Men ändå. Det här var bättre än ingenting.

Det hade känts som att han vaknat ur en dvala när han lämnat sitt rum samma morgon. Visst hade han varit utanför det några gånger de senaste månaderna, men bara för korta toalettbesök. Den här gången hade han tagit längre tid på sig i badrummet. Borstat tänderna, vilket han inte kunde minnas när han gjort senast. Han hade även samlat mod och blundat, ställt sig framför spegeln, tagit ett djupt andetag och sakta öppnat ögonen.
Hans första impuls hade varit att skrika. Han hade inte förstått att personen i spegeln verkligen var han själv förrän han försiktigt rört vid sitt ansikte och spegelbilden gjort detsamma.
Den som skräckslaget stirrat på honom var en mycket mager person med livlöst hår som räckte längre än till armhålorna. Han var oerhört blek med stora mörka ringar under ögonen. Fast han bara var tolv år kunde flera bekymmersrynkor anas lite varstans i det en gång så livfulla ansiktet. Ingen vacker syn hade det varit.
Innan Argus lämnat badrummet hade han hunnit med en trettio minuter lång dusch, minst fem ytterligare tandborstningar och en liten uppiffning av frisyren med hjälp av en gammal sax som han hittat i badrumsskåpet.
När han kommit ut utanför ytterdörren hade han först inte kunnat se någonting alls. Det starka ljuset i kombination med snön som täckte marken hade gjort honom blind. Inte förrän efter flera sekunder hade han kunnat urskilja någonting annat än snön. Den friska luften hade nästan fått honom att bli snurrig.
Men på något sätt hade det ändå känts bra.

Nu hade Argus Filch suttit flera timmar i den rödfärgade expressen. Mrs Norris spann lågt medan Argus strök hennes päls. Hans far, som tack vare en rakhyvel och en hårväxningsbesvärjelse såg mer ut som sitt gamla jag, stirrade ut genom fönstret. Tåget började sakta in.

20 okt, 2012 15:55

Borttagen

Avatar


Super bra!

20 okt, 2012 19:11

amanda1104
Elev

Avatar


SUPERBRA!!!

Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum

20 okt, 2012 20:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Bugglan:
Min första fanfic! Kommentera gärna!

Titel: Argus Filch
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 15
Färdigskriven: Nej
Rating: PG, mest för säkerhets skull.
Beskrivning: Den här berättelsen handlar om Argus Filch, vaktmästaren på Hogwarts, om hans uppväxt och varför han blev som han blev.

Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kapitel 7
Kapitel 8
Kapitel 9
Kapitel 10
Kapitel 11
Kapitel 12
Kapitel 13
Kapitel 14
Kapitel 15

Sammanfattning kapitel 1-15

Kapitel 16
Kapitel 17


Natten han föddes så regnade det. Det var i slutet av oktober, om jag inte minns fel. Han var vacker, det var han faktiskt.
Hans mor fick aldrig se honom, hon överlevde inte förlossningen. Hon levde bara tillräckligt länge för att ge honom hans namn.
"Argus"

Argus växte upp tillsammans med sin trollkarlsfar och två äldre syskon. Han blev aldrig älskad av sin far, och hans syskon avskydde honom. De tyckte att det var Argus fel att deras mor var död.
"Om du inte fanns så skulle mamma inte vara död. Om det inte vore för dig så skulle vi fortfarande ha en mamma. Det är ditt fel, hör du det? Vi skulle vara mycket lyckligare utan dig", var något som Argus ofta fick höra. Argus tyckte om möjligt mer illa om sig själv än vad hans syskon gjorde. Han låg ofta vaken om nätterna och grät, önskade att han aldrig hade fötts.
Den enda som under hela hans uppväxt som någonsin tyckte om honom var familjens katt, Mrs Norris. Argus hade väl hand med katter, nästan som någon slags magisk förmåga. Han förstod Mrs Norris och hon förstod honom. Om det inte varit för henne så skulle nog Argus ha tagit sitt liv för länge sedan.

Vår berättelse börjar en tidig morgon i mitten av juli, ungefär åtta år efter natten då Argus föddes och hans mamma miste livet. Himlen var klarblå, solen sken och fåglarna kvittrade muntert. Gräset var fuktigt efter nattens regn, men det var rätt så varmt i luften. Plötsligt hördes ett skrik, och fåglarna avbröt tvärt sin morgonkonsert och flög iväg åt olika håll.
Argus vaknade med ett ryck. Hans hjärta bultade snabbt. Någon hade skrikit.
"Pappaa...?", ropade han. Han hörde steg utifrån hallen.
"Förbannade jävla helvetes ugglejävel" Det var hans pappas röst. Dörren till rummet öppnades och pappan klev in.
"Ja?", sa han. Han såg milt sagt förbannad ut.
"Var det du som skrek?", undrade Argus. Hans pappa nickade.
"Den där jävla ugglan igen. Vaknade av att hon bet mig i örat. Borde avlivas alltså..." Argus vågade inte säga någonting, hans pappa såg ut att kunna mörda någon.
"Sover Thea eller?", fortsatte pappan. "Det var henne brevet var till. THEEEAAAA?"
Det hördes ett mumlande från översta bädden i våningsängen. Argus äldsta syster Thea satte sig sömnigt upp. I bädden under började också hans bror Anthon att röra på sig.
De tre syskonen delade rum. Thea och Anthon sov i våningsängen, och Argus sov på en alldeles för tunn madrass på golvet.
"Vaere?", sa Thea. "Vad skriker ni för?"
"Du har fått brev", sa deras pappa. "Från Hogwarts"


Vad tycks? Ska jag skriva mer?



Riktigt smart med att länka till sidorna som du placerat de olika kapitlen!
Det ska jag tänka på i fortsättningen.

20 okt, 2012 20:45

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Awesome!!!

~MY TUMBLR~

21 okt, 2012 01:28

1 2 3 ... 22 23 24 ... 26 27 28

Forum > Fanfiction > Argus Filch [SV]

Du får inte svara på den här tråden.