Ett mörkare Alice i Underlandet (ORS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ett mörkare Alice i Underlandet (ORS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
De flög länge.
Alice såg osäkert omkring i luften. "De två sista delarna borde finnas här. Du tillkallar mig med ett knäpp med fingrarns. Då är det dags att bege sig till slottet", sa gripen efter att landat på en vulkanisk bergskedja
20 dec, 2013 23:16 |
|
amanda1104
Elev |
Katten är snabbt av. Sedan sitter han still och väntar på Alice.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 20 dec, 2013 23:20 |
|
Fellrendión
Elev |
Alice hoppade av.
"Hur vet du att stavens delar finns här"? Frågade Alice. "Det var här staven splittrades så det kanske vore ett utmärkt ställe att leta på", sa gripen. Sedan flög han iväg. "Jaha, då är det väl bara att börja leta", sa Alice.
22 dec, 2013 16:05 |
|
amanda1104
Elev |
"Tror du den är inne i någon vulkan eller i någon grotta eller så?" frågar Katten och ser sig omkring.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 23 dec, 2013 16:11 |
|
Fellrendión
Elev |
"Jag vet inte, men vi kan väl börja med att klättra uppför det berget", sa Alice och gick till närmaste vulkan.
23 dec, 2013 16:15 |
|
amanda1104
Elev |
"Är du säker på att dom inte kan få ett utbrott?" frågar katten och följer trippande efter.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 23 dec, 2013 20:57 |
|
Fellrendión
Elev |
28 dec, 2013 16:41 |
|
amanda1104
Elev |
"Jaja, vi får snart reda på det annars" säger katten och tar sats. Sedan hoppar han till en klippavsats en bit bort.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 29 dec, 2013 12:19 |
|
Fellrendión
Elev |
Alice hoppade efter katten. Sedan fick hon kämpa sig uppför en brant uppförsbacke med väldigt få handtag. När hon kom högre upp så fick hon syn på den andra delen av staven som låg på en smal yta högre upp.
Men katten verkade vara närmare den än vad hon själv var. "Kan du nå den"? Frågade Alice.
31 dec, 2013 22:00 |
|
amanda1104
Elev |
Katten försöker men den är för långt borta.
"Tror du att jag kan hoppa?" Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 31 dec, 2013 22:36 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen