Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Nothing like us

Forum > Fanfiction > Nothing like us

1 2 3 ... 22 23 24 ... 32 33 34
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


visst är den

9 okt, 2013 15:10

Hermione c:
Elev

Avatar


9 okt, 2013 15:56

EricsFlicka
Elev

Avatar


Sista veckan på sommarlovet var Hermione ensam hemma med hennes föräldrar. De ville att umgås med bara Hermione i en vecka. De var bland annat på en shoppingrunda där Hermione köpte lite nya saker till skolan och kläder. En klänning till balen som skulle hållas i slutet av året. Precis innan lovet var det alltid en bal för dom som gick i femte året och uppåt. Mione börjar nu femte året.
Ginny började sitt fjärde och var nervös och lite ledsen över att inte få gå på balen. Det hon inte visste om planerade Blaise något.
Draco och Cho var fortfarande tillsammans. Lyckliga.
Alla var nervösa inför skolstarten. Ingen visste att detta skulle bli ett år som alltid ändrades på.
-------------------------------------------------------------------
HERMIONE:
Jag satt i en kupé påväg tillbaka till slottet. Ginny satt mittemot mig och grabbarna satt med sina vänner i en annan kupé.
" Är du nervös?" Frågade Ginny mig. Jag vaknade upp ur mina tankar och skakade på huvudet.
" Inte så farligt. Jag har bara en känsla att detta året kommer inget bli sig likt." Ginny bet sig i läppen.
" Jag har samma känsla.." Vi tystnade både två. Jag tittade ut genom fönstret igen och försvann i mina tankar. Något riktigt dåligt kommer hända. Känns nästan som ett dödsfall eller något. Jag suckade. Ingen idé att oroa sig antar jag.

2 veckor senare FANNS det en anledning att oroa sig.
Allt verkade normalt. Hermione och alla gick på sina lektioner, alla verkade glada och allt verkade bra. Enda tills en dag då det var lunch och allt började.

DRACO:
Vi satt och åt när första smällen kom. Alla flög upp och vissa skrek till. Lärarna tittade oroligt på varandra. PANG , där kom andra smällen. Sedan hördes det massa steg och lärarna skrek.
" ALLA SPRING NER I TROFERUMMET OCH TA GENVÄGEN DÄRIFRÅN UT UR SLOTTET!" Alla började springa. Dörrarna slogs upp och det flög förbannelser genom rummet. Då fattade jag det. Vi var anfallna av dödsätare. Hans män. Voldemorts män.

HERMIONE:
Jag letade efter George med blicken medans jag sprang hand i hand med Ginny. Rädd för att tappa bort henne.
Vi rusade ut ur Stora Salen och ner för alla trappor till troferummet. En förbannelse flög över mitt huvud och jag skrek. Som tur väl var träffade den ingen. Vi rusade till vänster och in i genvägen. Ut ur slottet och sedan vidare med Hogsmide. Vi såg till att alla ettor och tvåor sprang framför oss äldre elver.
Jag kände att jag snart inte skulle orka med.
" MIONE:" Jag vände på huvudet och såg George rusa mot mig.
" DU LEVER!" SKrek jag och tittade på han. Han nickade. Sen föll han ihop. Jag tvärstannade. Ginny drog i mig men stannade när hon såg vad jag tittade på. Snälla.. Låt han leva.. Jag såg hans bröst häjas. Han var lamslagen. Bakom honom stod Bellatrix Lestrange. Jag tittade på henne, blev knuffad av folk som sprang förbi och lyfte sedan min stav. Det skulle bli krig. Mellan henne och mig. Jag kommer inte ge mig. Förbannelser flög från våra stavar. Ginny, Fred och Draco hjälptes alla åt med att dra George till säkerhet innan de kom tillbaka för att hjälpa mig.
" BELLATRIX!" Draco ställde sig framför mig. Hon sänkte staven.
" Hej Draco." Hon log mot han. Han log INTE tillbaka.
" Låt bli henne." Hon suckade och vände sig om.
" Bara för att du också är en dödsätare! Jag fattar, du vill göra det själv.. Okej.." Hon sprang mot slottet igen. Jag tittade på Draco.
" dödsätare?" Han nickade sakta innan han snabbt sa:
" Spring. Spring innan de kommer tillbaka." Jag tittade på han , gav han en kram och vände om och sprang. Sprang till säkerheten i Hogsmide.
Den dagen, när kriget var över och Dumbledore vann hade jag redan förlorat 3 vänner.

9 okt, 2013 16:41

Borttagen

Avatar


Vänta va?? *harklar mig proffesionellt*
VEM DOG?!?!? OMG VA VEM HUR NÄR VART?!?!?!
JAG DÖR OCKSÅ HJÄLP HURSKADETTAGÅ *hyperventilerar* MER, MÅSTE VETA VAD SOM HÄNDER VARKEN GEORGE ELLER FRED FÅR DÖ JAG FÖRBJUDER DIIIIIIG!!!!!
Och...VAD SKA HÄNDA MED DRACO?? OCH GINNY & BLAISE FOREVER?? OCH ÄNNU VÄRRE: MIONE??? SHIIIT AAAAMAAAGAAADAA #.#

9 okt, 2013 16:49

Borttagen

Avatar


Oh, så bra.

Meer, ♥

9 okt, 2013 17:34

Borttagen

Avatar


vilka dör ?

10 okt, 2013 07:49

Alma123!!
Elev

Avatar


jättebra!

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

10 okt, 2013 16:35

Borttagen

Avatar


skriv mer Snälla

10 okt, 2013 16:36

Borttagen

Avatar


Skrivskrivskrivskrivskrivskrivskriv *djuuuupt andetag* skrivskrivskrivskrivskrivskrivskrivskrivskriv...

10 okt, 2013 16:40

Borttagen

Avatar


sssssssssssssssskkkkkkkkkkkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv snälla

10 okt, 2013 16:41

1 2 3 ... 22 23 24 ... 32 33 34

Forum > Fanfiction > Nothing like us

Du får inte svara på den här tråden.