I en förändrad värld (Roll för alla)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > I en förändrad värld (Roll för alla)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majis
Elev |
(Jag skriver lite nu! ^^)
Olivia Jag drog upp dragkedjan på min jacka och drog på luvan från min hoodie. Jag tog tag i min ryggsäck och öppnade fönstret. Innan jag hoppade ut ifrån fönstret tog jag en snabb titt på mig själv genom spegeln. Jag såg inte precis så vacker ut med sminket utsmetat tack vare mina föregående tårar, men det fick jag skita i nu! Jag hoppade ut genom fönstret och började genast springa på den ödelagda gatan. Jag sprang och sprang tills jag kom till stadens ände. Då stannade jag upp och tog en klunk vatten ifrån min vattenflaska, sedan fortsatte jag springa. Jag hade aldrig sprungit såhär mycket förr, men ja... Nån gång måste vara den första liksom! Tillslut kom jag till en skog. Det hade gått en timme sen jag stack ifrån mitt hem i stan och nu hade jag ingen aning om vad jag skulle ta vägen... Jag visste då att jag ville bort från stan! Bort från alla som orsakat min familj olycka, men ja... Jag visste inte vart jag sedan skulle ta vägen! Jag hade hört talas om det fridfulla uppe i Norrland, men... Det var ju lite mer än bara tre kilometer dit... Jag var ju tvungen att hitta sovplats och sådant. Jag började gå i skogen och letade efter nåt vettig ställe... Men det var minst sagt svårt att finna...! Istället för träd så började det komma fler klippor och stenar... Jag var trött och började luta mig mot stenväggarna. Jag fortsatte gå med huvudet bultande. Jag tänkte inte så mycket på vart jag gick, men rätt som det var så kom jag till en lustig klippvägg. Den hade en öppning en bit upp... Jag blev genast nyfiken och klättrade upp och sedan gick igenom öppningen. Det visade sig att den ledde till en grotta. När jag kom in så såg jag att det till och med fanns några gestalter där. "Hallå?" sa jag. Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 feb, 2013 21:13
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-22 kl. 21:18
|
|
Vildvittra
Elev |
Stella är glad att tröjan är så stor och tjock, hon drar upp benen i den och drar över huvan, för att hålla värmen nu när natten var i anntågande. Hon tänker inte på att skydda sig, men vet att hon har kniven i bältet, dessutom skulle någon överfalla henne, skulle han göra det så skulle hon vara så gott som död.
Stella for genast upp på fötter då hon hör rösten, vem kunde det vara? "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 22 feb, 2013 21:14
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-22 kl. 21:16
|
|
AlexZz
Elev |
Ester vänder huvudet mot öppningen och blir genast på sin vakt.
"Fiende eller frände?" Frågar Ethan med sin hesa stämma och utan att dölja minsta uns av misstänksamhet som finns inom henne just nu. Hon litar inte på den nya, eller hon litar förstås inte på Stella heller. . .
22 feb, 2013 21:15 |
|
Majis
Elev |
"Öhm... Frände tror jag! Går på vilka ni är..." sa jag lite nervöst. Jag blev lite rädd över påhoppet om att jag möjligen skulle varit en fiende...
Jag gick in lite längre i grottan och kunde se gestalterna tydligare. Det var en i ungefär samma ålder som jag, den andra kunde jag inte riktigt sätta fingret på om det var en tjej eller kille... Men åldern verkade vara nästan densamma! "Eh... Vad heter ni?" frågade jag sedan. Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 feb, 2013 21:21
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-22 kl. 21:29
|
|
AlexZz
Elev |
22 feb, 2013 21:22 |
|
Vildvittra
Elev |
(Alex karaktär tror man är kille ^^ xD bara så du vet )
Stella betraktar flickan som verkar vara i deras ålder, dock tycktes hon väldigt välnärd och Stellas misstänkar anas, "Du är från huvudstaden." säger hon smått hotfullt för att dölja räddslan var hon en spion? Stella har huvan uppfälld för att dölja så mycket som möjligt av henne. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 22 feb, 2013 21:25 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av AlexZz: (Ser hon att Ester är en tjej? O.o) (Ester ärr ju ett kvinnligt namn och jag vet inte så mycket!!!!! xD Ehe... Haha! Sorry, få väl läsa på, men det stod kvinna! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 feb, 2013 21:25 |
|
Vildvittra
Elev |
(Hon är kvinna men man tror hon är man ^^ läs egenom karaktärsbeskrivningen på första sidan så ser du ^^ )
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 22 feb, 2013 21:26 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Vildvittra: (Hon är kvinna men man tror hon är man ^^ läs egenom karaktärsbeskrivningen på första sidan så ser du ^^ ) (Har gjort det nu! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 feb, 2013 21:28 |
|
AlexZz
Elev |
22 feb, 2013 21:28 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > I en förändrad värld (Roll för alla)
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen