Dagens fråga
Forum > Harry Potter > Dagens fråga
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Patronuslight
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av Patronuslight: Skrivet av Majis: Patronuslight, honungsöl har väl ingen alkohol? För Harry och dom får ju beställa det när de är 13 år liksom Ja... Du har nog rätt. Fast varför heter det Houngsöl? Jag vet inte... Men det finns ju alkoholfri öl, det kanske är det? Smart tänkt!!!^^ EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 25 jun, 2012 12:57 |
|
Katla
Elev |
Jag gjorde egen Pumpasaft en gång, det var BLÄ
♏︎ 25 jun, 2012 13:19 |
|
fredrika
Elev |
honungsöl
follow me on instagram, @fredrikaanderson 25 jun, 2012 13:26 |
|
LeonaGoodness
Elev |
Pumpajuice
Hogwarts will always be there to welcome you home. <3 25 jun, 2012 13:28 |
|
Borttagen
|
honugsöl! Det låter jätte gott
25 jun, 2012 13:28 |
|
Deathless
Elev |
Honungsöl, alla i HP verkar ju tycka om det så... xD Är inte så förtjust i pumpa så pumpasaft är nog inget för mig.
25 jun, 2012 14:17 |
|
Evreka
Elev |
Skrivet av Majis: Fast någon alkohol måste det vara i det eftersom Winky blir lite påverkad av det. Kanske är som sådan cider som säljs på ICA dock, helt "ofarlig" för människor men inte för husalfer?Skrivet av Patronuslight: Skrivet av Majis: Patronuslight, honungsöl har väl ingen alkohol? För Harry och dom får ju beställa det när de är 13 år liksom Ja... Du har nog rätt. Fast varför heter det Houngsöl? Jag vet inte... Men det finns ju alkoholfri öl, det kanske är det? (Det honungsöl som säljs på Leavesden är däremot helt alkoholfritt, vilket kanske beror på att Dan, Emma, Rupert m.fl. fått dricka en del i "jobbet", alltså vid filminspelningarna.) Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 25 jun, 2012 14:25 |
|
Dream
Elev |
3.
Honungsöl innehåller en liten mängd alkohol, som inte påverkar människor om man bara dricker några stycken. Den påverkar däremot husalfer eftersom de inte förbränner alkoholen lika snabbt, och de är mindre så... Det är iaf vad jag har hört, så det är ju inte direkt en farlig mängd alkohol i Honungsöl.
25 jun, 2012 20:52 |
|
Borttagen
|
Favoritfamilj?
1:Weasly 2: Potter 4:Malfoy 4:Black 25 jun, 2012 22:08 |
|
Majis
Elev |
1. Ofc! Är du galen eller!? Vilken annars!?!?!? Alltså det finns ingen bättre familj i HP än familjen Weasley!!!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 25 jun, 2012 22:13 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen