Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 22656 22657 22658 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tog bussen till centrum och köpte veg-sushi


Vad består en sån av? Jag klarar inte av att äta "rå" fisk! Så vill pröva veg sushi men vet inte vad det ingår!

8 jul, 2016 20:30

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Tog bussen till centrum och köpte veg-sushi


Vad består en sån av? Jag klarar inte av att äta "rå" fisk! Så vill pröva veg sushi men vet inte vad det ingår!


Typ avocado, tofu, diverse grönsaker! Äter man ägg finns det med omelett också! Jag gillade inte heller sushi med fisk/skaldjur när jag fortfarande åt sådant, det är först när jag började äta vegetariskt som jag började gilla sushi!

8 jul, 2016 20:43

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Tog bussen till centrum och köpte veg-sushi


Vad består en sån av? Jag klarar inte av att äta "rå" fisk! Så vill pröva veg sushi men vet inte vad det ingår!


Typ avocado, tofu, diverse grönsaker! Äter man ägg finns det med omelett också! Jag gillade inte heller sushi med fisk/skaldjur när jag fortfarande åt sådant, det är först när jag började äta vegetariskt som jag började gilla sushi!


Oh det lät gott förutom ägg men avocado? äre sparris typ? kan man ta annat än sparris?

8 jul, 2016 21:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Tog bussen till centrum och köpte veg-sushi


Vad består en sån av? Jag klarar inte av att äta "rå" fisk! Så vill pröva veg sushi men vet inte vad det ingår!


Typ avocado, tofu, diverse grönsaker! Äter man ägg finns det med omelett också! Jag gillade inte heller sushi med fisk/skaldjur när jag fortfarande åt sådant, det är först när jag började äta vegetariskt som jag började gilla sushi!


Oh det lät gott förutom ägg men avocado? äre sparris typ? kan man ta annat än sparris?


Jag tror aldrig jag ätit just sparris i sushi... men man kan ha typ lite vad som helst. Och olika sushiställen har lite olika grejer, jag har ätit med broccoli, svamp, och allt möjligt. Gör man det själv hemma (det gör aldrig jag för jag tycker det är för mycket pill) kan man ju experimentera in i det oändliga. Du kan säkert kolla runt på sushi-restauranger i närheten och se vad de har, det kan vara väldigt olika (tyvärr är det inte alla som skriver ut det vegetariska på menyerna). Och vissa asiatiska restauranger har bufféer med både sushi, thai mm, det är rätt bra att testa på sushi där om man är osäker, för tycker man inte om det kan man bara plocka av den andra maten istället!

8 jul, 2016 21:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Tog bussen till centrum och köpte veg-sushi


Vad består en sån av? Jag klarar inte av att äta "rå" fisk! Så vill pröva veg sushi men vet inte vad det ingår!


Typ avocado, tofu, diverse grönsaker! Äter man ägg finns det med omelett också! Jag gillade inte heller sushi med fisk/skaldjur när jag fortfarande åt sådant, det är först när jag började äta vegetariskt som jag började gilla sushi!


Oh det lät gott förutom ägg men avocado? äre sparris typ? kan man ta annat än sparris?


Jag tror aldrig jag ätit just sparris i sushi... men man kan ha typ lite vad som helst. Och olika sushiställen har lite olika grejer, jag har ätit med broccoli, svamp, och allt möjligt. Gör man det själv hemma (det gör aldrig jag för jag tycker det är för mycket pill) kan man ju experimentera in i det oändliga. Du kan säkert kolla runt på sushi-restauranger i närheten och se vad de har, det kan vara väldigt olika (tyvärr är det inte alla som skriver ut det vegetariska på menyerna). Och vissa asiatiska restauranger har bufféer med både sushi, thai mm, det är rätt bra att testa på sushi där om man är osäker, för tycker man inte om det kan man bara plocka av den andra maten istället!


Tänkte rekommendera Slimfood för vegetarisk sushi, men såg att de bara finns i Malmö och Göteborg. Men har ni vägarna förbi där så titta in på Slimfood. Ett av de bästa ställena för sushi i Sverige imo (och jag jämför med Tokyo) och det är vegetariskt!

8 jul, 2016 21:24

Klaestron
Elev

Avatar


Tidig kväll för tidig morgon. Imorgon kl 8 börjar mitt intropass!!

God natt och ta hand om er, fam!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F4a%2F10%2Ff9%2F4a10f99507e48014ce9db27cf1e40511.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F66%2Fce%2Fb8%2F66ceb8910643dcb428de33c43ddbc4fa.jpg

8 jul, 2016 21:52

Obliviate_
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Klaestron:
Tidig kväll för tidig morgon. Imorgon kl 8 börjar mitt intropass!!

God natt och ta hand om er, fam!


lycka till imorgon!

8 jul, 2016 21:54

Borttagen

Avatar


Secchan: Tack för tipset! Ska besöka Slimfood inom en snar framtid!

8 jul, 2016 22:17

thecellabration
Elev

Avatar


jag googlade lupin (blomman) för en teckningsreferens men glömde lägga till "blomma" och bara några få av resultaten som kom upp var remus lupin är så offended

8 jul, 2016 23:07

Frivolt
Elev

Avatar


ser på Hajen! Minns hur rädd jag var första gången jag såg den xD Nu är jag inte alls lika rädd hahah xD

8 jul, 2016 23:09

1 2 3 ... 22656 22657 22658 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.