@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ...Solve it? Uhm, sånt här är egentligen inte bra för mitt humör, och det känns alltid så löjligt logiskt när man får svaret efter.. ![]() Personerna ovan är dömda till döden. En fängelsdirektör har dock bestämt att den fånge som kan räkna ut vad han har för färg på sin hatt, och ropar det högt, blir benådad. Möjliga utfall är alltså två, antingen dör alla fyra eller så klarar sig en och tre dör. Eftersom livet står på spel så råder det inget tvivel om att motivationen är den allra högsta. Det är bara en av de fyra som med 100-procentig säkerhet kan lista ut vad han har för färg på sin hatt. - Fånge 1-3 går sakta fram mot arkebuseringspålen. När fånge nr 1 kommer fram till den streckade linjen och ska vända sig om och bindas fast vid pålen är det för sent för samtliga att klara livet. - Fånge nr 3 ser fånge nr 2 och fånge nr 1, fånge nr 2 ser fånge nr 1 och fånge nr 1 ser ingenting. Fånge nr 4 sitter fortfarande kvar i sin cell och har inte någon kontakt med yttervärden. - Samtliga fångar är bakbundna och kan inte ta av sig hatten eller kika uppåt och på det sättet se färgen. - De får inte bryta gångordningen sinsemellan. - De får prata med varandra. (men det betyder inte automatiskt att det pratas något, alls... ;P ),, Jag blev personligen väldigt förvirrad av syftningsfelet och trodde att de skulle räkna ut färgen på fängelsedirektörens hatt :p 19 jun, 2016 11:22 |
|
E.O.M
Elev |
19 jun, 2016 11:45 |
|
Borttagen
|
19 jun, 2016 11:51 |
|
Beben
Elev |
19 jun, 2016 12:23 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av Borttagen: ...Solve it? Uhm, sånt här är egentligen inte bra för mitt humör, och det känns alltid så löjligt logiskt när man får svaret efter.. ![]() Personerna ovan är dömda till döden. En fängelsdirektör har dock bestämt att den fånge som kan räkna ut vad han har för färg på sin hatt, och ropar det högt, blir benådad. Möjliga utfall är alltså två, antingen dör alla fyra eller så klarar sig en och tre dör. Eftersom livet står på spel så råder det inget tvivel om att motivationen är den allra högsta. Det är bara en av de fyra som med 100-procentig säkerhet kan lista ut vad han har för färg på sin hatt. - Fånge 1-3 går sakta fram mot arkebuseringspålen. När fånge nr 1 kommer fram till den streckade linjen och ska vända sig om och bindas fast vid pålen är det för sent för samtliga att klara livet. - Fånge nr 3 ser fånge nr 2 och fånge nr 1, fånge nr 2 ser fånge nr 1 och fånge nr 1 ser ingenting. Fånge nr 4 sitter fortfarande kvar i sin cell och har inte någon kontakt med yttervärden. - Samtliga fångar är bakbundna och kan inte ta av sig hatten eller kika uppåt och på det sättet se färgen. - De får inte bryta gångordningen sinsemellan. - De får prata med varandra. (men det betyder inte automatiskt att det pratas något, alls... ;P ),, Tror totally det är nr 4 för det är otippat! Nr 4 är synsk. Eller har en spegel 19 jun, 2016 12:47 |
|
fakeliampayne
Elev |
19 jun, 2016 12:55 |
|
Borttagen
|
RÄTT SVAR
Spoiler: Tryck här för att visa! Jinx Om du räknar ut färgen på fängelsedirektörens hatt så får du en hatt av mig, L'Amour et Psyché ... Nr 4 är lika synsk som fängelsedirektören ;p Hats off to..LunanuL 10 points! Beben Spoiler: Tryck här för att visa! 19 jun, 2016 13:19 |
|
Frivolt
Elev |
GAAH! trodde det va fotboll hela dagen idag som det varit alla dagar...
MEN NÄÄ ISTÄLLET ÄR DET TVÅ MATCHER SAMTIDIGT KLOCKAN NIO!!! VAFAAN! dumma dom! vad ska jag göra nu då tills dess? -.- 19 jun, 2016 14:44 |
|
Borttagen
|
Det är viktigt att känna till att det blir 0,6 grader varmare vid jordens polarområden under en fullmåne. Vad fan.. Let's get moon burn! 19 jun, 2016 14:47 |
|
Borttagen
|
Jag blir uppäten av myggor just nu.
19 jun, 2016 15:25 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen