@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Jag har någon konstig inställning på min kamera så att det tar ca 10 sekunder innan en bild tas, någon som vet hur jag ändrar det? Jag har kan Canon EOS 600D. Menar du att den inte registrerar att du trycker ner knappen eller att exponeringstiden är tio sekunder? Har du manuella inställningar eller automatiska? Jag trycker på knappen som ska ta fotot och då börjar den räkna ner. Öh jag tror det är manuella? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 jan, 2016 16:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Jag har någon konstig inställning på min kamera så att det tar ca 10 sekunder innan en bild tas, någon som vet hur jag ändrar det? Jag har kan Canon EOS 600D. Menar du att den inte registrerar att du trycker ner knappen eller att exponeringstiden är tio sekunder? Har du manuella inställningar eller automatiska? Jag trycker på knappen som ska ta fotot och då börjar den räkna ner. Öh jag tror det är manuella? Om du ändrar till automatiska så bör det ändras, testa det först och om det fortfarande är likadant kan det vara något med din kamera. Det låter däremot som att det är så att du råkat ställa in tiden, det kan finnas en knapp att hålla in eller en ratt med siffror på som du kan snurra på och då ändras det. Slå upp slutartid/exponeringstid i manualen så har du exakt hur man gör på just din kamera. 21 jan, 2016 16:52 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Fellrendión: Behöver ny musik att lyssna på Dx Melanie Martinez Har faktiskt hört en låt! Den var bra! :-D Har aldrit hört men ska lyssna sen!
21 jan, 2016 17:09 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Jag har någon konstig inställning på min kamera så att det tar ca 10 sekunder innan en bild tas, någon som vet hur jag ändrar det? Jag har kan Canon EOS 600D. Menar du att den inte registrerar att du trycker ner knappen eller att exponeringstiden är tio sekunder? Har du manuella inställningar eller automatiska? Jag trycker på knappen som ska ta fotot och då börjar den räkna ner. Öh jag tror det är manuella? Om du ändrar till automatiska så bör det ändras, testa det först och om det fortfarande är likadant kan det vara något med din kamera. Det låter däremot som att det är så att du råkat ställa in tiden, det kan finnas en knapp att hålla in eller en ratt med siffror på som du kan snurra på och då ändras det. Slå upp slutartid/exponeringstid i manualen så har du exakt hur man gör på just din kamera. Fast problemet är att det inte kom en manual med kameran. Eller jo med alla språk förutom svenska! >.<' Dock har jag en bok om digitalkamera som är jättebra och där kanske det står något om det... Och en annan grej... jag kan inte fotografera i mörker. Rutan blir helt röd. Vet du något om det?? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 jan, 2016 17:21 |
|
Borttagen
|
Lugnar mina nerver med glass.
Det här med dejter är synnerligen påfrestande för nerverna och psyket. I alla fall timmarna innan. 21 jan, 2016 17:21 |
|
Ella01
Elev |
Migrän...
Jag orkar inte... ✩✩✩ 21 jan, 2016 17:36 |
|
Wira
Elev |
21 jan, 2016 17:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Jag har någon konstig inställning på min kamera så att det tar ca 10 sekunder innan en bild tas, någon som vet hur jag ändrar det? Jag har kan Canon EOS 600D. Menar du att den inte registrerar att du trycker ner knappen eller att exponeringstiden är tio sekunder? Har du manuella inställningar eller automatiska? Jag trycker på knappen som ska ta fotot och då börjar den räkna ner. Öh jag tror det är manuella? Om du ändrar till automatiska så bör det ändras, testa det först och om det fortfarande är likadant kan det vara något med din kamera. Det låter däremot som att det är så att du råkat ställa in tiden, det kan finnas en knapp att hålla in eller en ratt med siffror på som du kan snurra på och då ändras det. Slå upp slutartid/exponeringstid i manualen så har du exakt hur man gör på just din kamera. Fast problemet är att det inte kom en manual med kameran. Eller jo med alla språk förutom svenska! >.<' Dock har jag en bok om digitalkamera som är jättebra och där kanske det står något om det... Och en annan grej... jag kan inte fotografera i mörker. Rutan blir helt röd. Vet du något om det?? Digitalkameror brukar inte ha den funktionen, det är en av de större skillnaderna mellan digital och system. Kan du ta en bild på kameran så ska jag se om jag kan beskriva det för dig? Du kan skicka det i uggla. Det hände för mig också en gång, problemet löstes med ett stativ och att försöka fokusera så bra som möjligt och ha de perfekta inställningarna. Vet faktiskt inte riktigt vad det beror på. 21 jan, 2016 17:51 |
|
LolFeelings
Elev |
Jag är så sugen på Burger King att det är löjligt. Jag skulle kunna mörda för en hamburgare från Burger King just nu, jösses.
...att det dyker upp hamburgarreklamer överallt hjälper precis inte.
21 jan, 2016 18:03 |
|
Borttagen
|
Färgade mitt hår i pridefärger idag, blev väldigt nöjd faktiskt
21 jan, 2016 18:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen