PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel nickade sakta. Dagen innan hade hon nog flinat lite, men nu så var modet lte lågt då hon väl börjat uppleva soldatlivet. Hon gick ut ur tältet och kisade svagt mot solen.
15 sep, 2013 16:19 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira log snett mot henne. "Det kommer bli bra, kanske du saknar de dina, men det vet jag tyvärr inte om hur det är." sa Meira och la armen om hennes axlar innan de gick för att få frukost.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 sep, 2013 16:24 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag saknar de lite...Med tanke på att det finns en chans att jag inte kommer tillbaka, men jag valde det här". Hon tittade en aning förvånat upp på henne då hon la armen om henne. Hon hade blivit vän med Meira utan att ens försöka, hon var den enda soldat hon kände om man inte räknade med Bearn, men honom hade hon inte sett på ett tag.
15 sep, 2013 16:26 |
|
Vildvittra
Elev |
"Ta det inte så, du kommer klara dig. Jag skall skydda dig och när du kommer till Gondor kommer du tränas med massa andra. Tro mig det kommer bli soldat av dig." sa Meira och log lätt, de kom fram till elden och fick en varsin skål gröt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 sep, 2013 16:32 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel nickade sakta och tog emot gröten. "Tack...." mumlade hon. Det kändes lite konstigt att någon skulle skydda henne, men det värmde också. Även om hon inte var säker än att Meira gjorde det för att hon ville det, eller om det var en order.
15 sep, 2013 16:34 |
|
Vildvittra
Elev |
Meiras blåa ögon sken upp då Bearn gjorde dem sällskap. "God morgon." sa hon och gav honom en skål.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 sep, 2013 16:40 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel var någorlunda tyst igen då Bearn kom och mumlade bara ett "Godmorgon" innan hon började äta. Gröten smakade gott, hon kände sig mätt även om frukosten var mycket mindre än det hon var van vid. Men hon visste också att hober åt mycket mer än människor.
15 sep, 2013 16:42 |
|
Vildvittra
Elev |
Bearn log men de åt gröten under tystad, en skål var ransonen de fick. Men troligen skulle hoberna bjuda dem på mat sedan och när de återvände till Gondor skulle de med få mat och värme.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 sep, 2013 16:48 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel ställde skålen där disken skulle stå och såg sedan en aning förvirrad ut, vart skulle hon gå nu? Var hon tvungen att göra något? Hon visste inte utan hade hela tiden litat på Meira så mycket att hon inte hade någon aning.
15 sep, 2013 17:13 |
|
Vildvittra
Elev |
"Vi ska gå till ängen och se på hoberna." sa Meira och följde Nalels exempel och ställde skålen vid disken.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 sep, 2013 17:15 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen