Ännu ett awesome Mugglis games
Forum > Fanfiction > Ännu ett awesome Mugglis games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lida
Elev |
Jättebra
10 jul, 2012 11:08 |
|
Borttagen
|
Vad bra ! 8D
10 jul, 2012 11:58 |
|
95mas
Elev |
10 jul, 2012 13:43 |
|
Tonks_xD
Elev |
10 jul, 2012 13:49 |
|
Goizan
Elev |
10 jul, 2012 13:50 |
|
Tonks_xD
Elev |
10 jul, 2012 13:53 |
|
AlexZz
Elev |
10 jul, 2012 13:55 |
|
Goizan
Elev |
Då kommer nästa kapitel här.
Kapitel 3 Vad hade jag gjort. Jag var helt förstelnad likt de andra. Petra och Al satt helt stilla. Tittade lite smått mot Haymitch och mig. Haymitch satt också helt stilla. Men han såg mer förlamad ut, eller snarare chockad. Sen efter några sekunder som kändes som år så började Haymitch skratta. -Jag testade dig bara, lilla flicka. Dig kan vi försöka få med. Lägga ner lite krut i dig. sa Haymitch samtidigt som han skrattade. -Så du är inte arg? -Inte det minstaste, jag brukar testa alla så här. Bara de som verkligen vill gör något åt det är värdiga att lägga ner lite krut i. Det ser verkligen ut som jag får lägga i lite krut i år. sa Haymitch och log. Petra och Al pustade ut. -Men jag då? frågade Al. -Du har en extrem tur att vara med henne så kanske ska jag hjälpa dig med. -Men Haymitch har du några andra råd? frågade jag. -Överlev. sa han och blinkade. -VA?! -Jag berättar mer imorgon. Det är nog bäst om vi alla går och lägger oss nu. sa Haymitch. Alla gick därifrån och några stumma hjälpte Haymitch. Han var väldigt full som vanligt, och så spydde han. Allt var som vanligt alltså. Jag hade följe med Al mot våra rum. -Tonks, förlåt att jag var så ohövlig. -Det är lugnt. Du är bara arg eller hur. -Jag trodde inte jag skulle erkänna det men det är jag. -Du hade inte accepterat att båda var med. Eller hur? Jag såg det på dig. Du var arg för det liksom jag. -Du har rätt som vanligt. Han stannade till och tittade henne i ögonen. -Sluta flörta. -Förlåt då. Vi fortsatte sedan gå. -Jag önskar att allt var som förr. När inget var så här komplicerat. Innan vi kunde vara med i Hungerspelen. sa jag drömmande. -Jag med. Livet var så enkelt då, även om det inte var så det kändes. -Vad tror du om Haymitch? frågade jag -Jag vet inte, han är skum. Du räddade mig. Det vet du. -Fast han var irriterande. Extremt stor tur, knappast. -Tur kan man väl inte säga till någon som just hamnat i Hungerspelen. -Maten är iaf god. sa jag med ett leende -Jo det har du rätt i. Varför ska du alltid ha rätt. Det är rätt så irriterande. -Inte alltid, du hade rätt om karriäristerna. -Ja jo, nu hade du rätt igen åh! -Al... -Bäst vi går och lägger oss nu. -Vi ses imorgon, i huvudstaden. Vi gick båda in till oss. Det var ett väldigt fint rum. Det kändes lyxigt trots att där inte fanns så mycket. Där var en matta, en byrå, en säng, några lampor och ett gigantiskt fönster som tog upp en hel vägg. Där utanför var ett fint grönt landskap. Där var fortfarande ljust även om det var sen kväll. Där var en äng som påminde mig om ängen jag var på varje dag. Jag såg två småbarn leka kull där. Jag önskade så att det var jag. Det måste vara elvan. Det var så stort och man såg alla odlingarna. Det var så vackert. Jag bestämde mig för att se vad som fanns i min garderob. Där hängde en pyjamas som såg så ynklig ut där den låg helt själv. Jag drog för fönstret och tog sedan på mig den. Lade mig i sängen som var väldigt skön och försökte sova, precis som jag trodde så gick det inte så bra. Men tillslut somnade jag ändå. På tåget mot huvudstaden. Hoppas ni gillar den allihopa. [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
10 jul, 2012 14:54 |
|
Tonks_xD
Elev |
10 jul, 2012 14:56 |
|
Borttagen
|
awzome
10 jul, 2012 14:56 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen