Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 21781 21782 21783 ... 30039 30040 30041
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Solkatten:
Helvete. Jag har beställt två grejer på internet som ska komma om 3-5 arbetsdagar men tydligen för att få hämta ut sitt paket från ett postombud så måste man visa upp sitt ID och jag har inte det ännu! Skulle man kunna få hämta ut det om man har någon förälder med sig eller något? Fan tänkte inte på det......


Har du inte pass heller? Annars måste jag verkligen råda dig att skaffa någon typ av ID, det är ju en väldigt viktig grej att ha.

Nej hade bara ett förut när jag var liten. Jag ska verkligen skaffa ett ID snart men hur ska jag göra nu då? Fungerar det inte med att bara ange de koder som behövs och typ personnummer för bevis att man är över 18 år? Och att man har förälder med sig? :s

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

16 dec, 2015 20:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ella01:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Om två dagar är det äntligen jullov! Och imorgon har jag bara en lektion: idrott. Idrott är inte mitt favoritämne direkt, men vi har jultema och det blir säkert roliga lekar i stället för ''spring runt gympasalen så många gånger du kan tills du typ svimmar''.
Efter idrotten ska jag se en teater (Les Misérables) som femmorna och gymnasiet sätter upp. Sen är det lunch, städning i skåpen, och sedan är den sista skoldagen i 2015!
imorgon kl.20.00 börjar mitt julov


Vi har flera dagar kvar i skolan innan jullovet. Jag vill ha jullov nu ju!!!
synd, hoppas att du får en trevlig jul i alla fall

16 dec, 2015 20:40

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Har en uppsats som ska lämnas in senast på fredag klockan 23.55, jag har skrivit klart den men jag orkar inte läsa igenom den och finslipa den, kan någon snälla ge mig motivation?
just do it. du har redan gjort den jobbiga delen, bara o läsa det sista nu sen kan du skicka in den o peka finger till uppsatsen resten av året

16 dec, 2015 20:40

Borttagen

Avatar


Jag älskar there there av radiohead. Den är perfekt, det är exakt hur jag älskar musiken. Svängig, udda men så otroligt vacker och samtidigt ledsam. Radiohead har gjort några låtar som är bland mina absolut favoritlåtar men sedan finns det låtar av dem som är otroligt konstiga som jag inte kan gilla hur mycket jag än försöker. Så får njuta av de få som är riktigt bra.

Har ni några tips på band som påminner om radiohead (eller har samma stuk som there there)?

16 dec, 2015 20:47

Ella01
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Har en uppsats som ska lämnas in senast på fredag klockan 23.55, jag har skrivit klart den men jag orkar inte läsa igenom den och finslipa den, kan någon snälla ge mig motivation?


Hehe, inte mycket men det är tanken som räknas. Jag försökte hitta något bra men jag misslyckades. Lycka till i alla fall

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Frawpl.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F12%2Fmotivation-quotes-for-best-motivation-quotes-gallery-2015-2.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSZDKfKzb8gRkN2W0z8qzINJMqy0W4ZmUEqCd5cGYEi9OJOnoTVcw

✩✩✩

16 dec, 2015 20:49

mitchan
Lärare

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Solkatten:
Helvete. Jag har beställt två grejer på internet som ska komma om 3-5 arbetsdagar men tydligen för att få hämta ut sitt paket från ett postombud så måste man visa upp sitt ID och jag har inte det ännu! Skulle man kunna få hämta ut det om man har någon förälder med sig eller något? Fan tänkte inte på det......


Har du inte pass heller? Annars måste jag verkligen råda dig att skaffa någon typ av ID, det är ju en väldigt viktig grej att ha.

Nej hade bara ett förut när jag var liten. Jag ska verkligen skaffa ett ID snart men hur ska jag göra nu då? Fungerar det inte med att bara ange de koder som behövs och typ personnummer för bevis att man är över 18 år? Och att man har förälder med sig? :s
asså oftast går det att komma med en förälder eller annan släkting med samma efternamn som du själv, så får dom visa id och du säger att du inte har något själv. policyn finns liksom bara just för att identifiera dig som mottagaren av paketet, det spelar ingen roll hur gammal du är eller så, dom vill bara veta att det hamnar rätt. då funkar det ju förhoppningsvis även bra att ta med en förälder eller nån annan med samma efternamn och förklara läget det är nog ingen fara!
min mamma har råkat beställa saker i sitt namn och hon har inget id, då har det alltid funkat utmärkt för henne att ta med min pappa och hämta ut det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FnCJQaRV.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fpunishedbacklog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Ftumblr_static_5t79fc1kntcssk8kgss4scg8g_640_v2.gif

16 dec, 2015 20:50

Obliviate_
Elev

Avatar


usch. såg på en serie en hund som avlivades. Så jävla mesig. Fick locka upp min egen hund o krama om den för jag kan inte ens se ett djur dö på tv utan o böla

16 dec, 2015 21:01

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av mitchan:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Solkatten:
Helvete. Jag har beställt två grejer på internet som ska komma om 3-5 arbetsdagar men tydligen för att få hämta ut sitt paket från ett postombud så måste man visa upp sitt ID och jag har inte det ännu! Skulle man kunna få hämta ut det om man har någon förälder med sig eller något? Fan tänkte inte på det......


Har du inte pass heller? Annars måste jag verkligen råda dig att skaffa någon typ av ID, det är ju en väldigt viktig grej att ha.

Nej hade bara ett förut när jag var liten. Jag ska verkligen skaffa ett ID snart men hur ska jag göra nu då? Fungerar det inte med att bara ange de koder som behövs och typ personnummer för bevis att man är över 18 år? Och att man har förälder med sig? :s
asså oftast går det att komma med en förälder eller annan släkting med samma efternamn som du själv, så får dom visa id och du säger att du inte har något själv. policyn finns liksom bara just för att identifiera dig som mottagaren av paketet, det spelar ingen roll hur gammal du är eller så, dom vill bara veta att det hamnar rätt. då funkar det ju förhoppningsvis även bra att ta med en förälder eller nån annan med samma efternamn och förklara läget det är nog ingen fara!
min mamma har råkat beställa saker i sitt namn och hon har inget id, då har det alltid funkat utmärkt för henne att ta med min pappa och hämta ut det.

Får verkligen hoppas att det fungerar med det då. Exakt vad är det för koder man måste ta med sig? Vet lite men det är första gången jag ska hämta ut ett paket.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

16 dec, 2015 21:09

Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
usch. såg på en serie en hund som avlivades. Så jävla mesig. Fick locka upp min egen hund o krama om den för jag kan inte ens se ett djur dö på tv utan o böla

när hedwig dog.... :'(

16 dec, 2015 21:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag älskar there there av radiohead. Den är perfekt, det är exakt hur jag älskar musiken. Svängig, udda men så otroligt vacker och samtidigt ledsam. Radiohead har gjort några låtar som är bland mina absolut favoritlåtar men sedan finns det låtar av dem som är otroligt konstiga som jag inte kan gilla hur mycket jag än försöker. Så får njuta av de få som är riktigt bra.

Har ni några tips på band som påminner om radiohead (eller har samma stuk som there there)?



Cigarettes after sex är lite, lite i samma stuk som vissa av Radioheads låtar, tycker jag. Tycker att deras musik är så härligt, sexigt, slitigt chill.

16 dec, 2015 21:29

1 2 3 ... 21781 21782 21783 ... 30039 30040 30041

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.