@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av potterflicka: Fick veta att jag har dyskalkyli idag. Är så glad över att det finns en förklaring till varför jag är så dålig på matte. Det skulle inte förvåna om jag också hade det. Jag har misstänkt det i några månader. Jag har aldrig klarat ut en mattebok så det kan förklara en del.
12 dec, 2015 00:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Skrivet av potterflicka: Fick veta att jag har dyskalkyli idag. Är så glad över att det finns en förklaring till varför jag är så dålig på matte. Ohh... dyskalkyli? Never heard of that. Kollade upp det och det hade förklarat mycket... har alltid haft stora problem med matte, kan inte läsa kartor osv. Kanske skulle vara något att kolla upp? Dock har jag asperger så mattesvårigheterna kanske kan bero på det också idk. Jag har det, och det finns även bakåt i släkten på pappas sida också. Jag kan enkel plus och minus and that's it, typ. Har även problem med höger och vänster som troligen hänger ihop med det. Finns det typ hjälp att få om man har det? Liksom så man blir lite bättre på matte? xP Inte vad jag hört i alla fall. Jag har fått lära mig leva med det. Och använda miniräknare, haha. Awh synd... antar att det bästa är att bara öva då... önskar verkligen att jag hade lätt för matte. Hoppas det löser sig för dig ♥ Siffror är rena gammalgrekiskan för mig, helt utan logik och omöjliga att dechiffrera =/ 12 dec, 2015 00:59 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av AlvaRawenclaw: tjohej, loggade in här för att säga att 5 dagar sedan var min 4-års mugglis anniversary (((-: är aldrig inne här längre men ändå heh Grattisssssss!
12 dec, 2015 01:20 |
|
LolFeelings
Elev |
...att det ens finns en giltig förklaring till att vara dålig på matte hade jag aldrig kunnat tänka mig existera. Förmodligen skulle det underlätta för många om något sånt skulle bli mer känt.
Förmodligen skulle dyskalkyli vara det sista jag har. Jag kommer till och med ihåg nummer bättre än färger.
12 dec, 2015 01:26 |
|
Fellrendión
Elev |
12 dec, 2015 04:37 |
|
Hedwig96
Elev |
uh vad tidigt det är...
Att stiga upp nu 12 dec, 2015 04:43 |
|
Borttagen
|
godmorgon
sover ni också med böckerna i sängen? 12 dec, 2015 09:04 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Bah..
Skulle få besök idag. Rätt tidigt tydligen. Gick upp tidigt för att städa och så. Nu har jag ont i kroppen och huvudet och är trött, och orolig att de inte ska komma. :[ 12 dec, 2015 11:05 |
|
Borttagen
|
Mamma fyller år imorgon
Har köpt en nalle som luktar lavendel till henne!! 12 dec, 2015 11:16 |
|
Borttagen
|
Nu tar jag några tabletter och sticker till norrköping. För jag tänkter INTE missa en redan betald resa ;D 12 dec, 2015 11:16 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen