Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 21567 21568 21569 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Mina draknamn är helt fabulösa!
Japp, så är det :3

Va fan tar du draknamn efter min släkt eller? xDD Min mormor heter Maj-Britt och min farfar hette Lennart.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

16 nov, 2015 00:26

Fellrendión
Elev

Avatar


BJÖRK KOMMER HA EN LÅT I MOCKINGJAY PART 2-SOUNDTRACKET. JAG DÖR.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

16 nov, 2015 00:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag funderar väldigt mycket på det här med efternamn, och har gjort det ett bra tag nu. Jag kommer att lämna Tesch efter mig, och det fruktansvärda efternamnet jag föddes med kommer inte på fråga att ta. Jag vill skapa min helt egna person och känner att det är av yttersta vikt för att kunna bli så resolut som möjligt.

Jag har några jag funderar på och undrar om någon skulle vilja bistå med lite hjälp/eventuellt komma med förslag. Ska byta inom loppet av några månader och kommer säkert komma på fler namn tills dess, but still.

(Utan inbördes ordning) :

Tristan Satyr
Tristan Herne
Tristan Lerêveur
Tristan Vandrare
?

Help a fellow mugglis.

De två i mitten är utmärkta, det sista är också väldigt bra. Herne fungerar bra ihop med ditt tilltalsnamn och ger en bra kontrast eftersom det är så kort. Låter bra tillsammans också!
Om man bryr sig om det här med människor ständiga förmåga att få fel på namn, uttal och stavning kan Lerevêur blir problematiskt men det låter också bra ihop med Tristan.
Vandrare är helt enkelt bara coolt.

Har du kollat upp (om man kan göra det i förväg) vilka som är ok att heta?

16 nov, 2015 00:28

Borttagen

Avatar


Obliviate_ och Minihäst, tack så mycket!
MTEL, har du hittat ett namn du tycker skulle passa dig, så, go for it! Skit i om folk tycker det är töntigt, who cares? (Får jag fråga vad det är för namn?)
Och vad beträffar mitt förra efternamn så är det så räligt att jag sätter det i spoiler.
Spoiler:
Tryck här för att visa!M ö r l u n d .

*Rys*
Hedwig96 - What! "Ärta"? Då stryker vi Herne.. Haha. Damn.. För mig bär det en helt annan innebörd. ^^
Wretch, "Vindvandrare".. så otroligt drömskt.. ♥

Har verkligen gått i månader och funderat, och de här fyra är de som kvalar in på topplistan.. Tristan Lerêveur klingar väldigt bra, även om det kan vara lite svårt att uttala. Dessutom är det väldigt synonymt med den jag är.
(Tristan the dreamer).
Det lutar mest åt det.. Får känna mig för lite. Skriva det lite här och var.

16 nov, 2015 00:30

Borttagen

Avatar


Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )

16 nov, 2015 00:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )


Där jag kommer ifrån har vi ordet "träligt" med liknande innebörd.. min telefon vill göra om det till "troligt". De verkar ha svårt för det där med Ä, telefonerna.

16 nov, 2015 00:43

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )


Där jag kommer ifrån har vi ordet "träligt" med liknande innebörd.. min telefon vill göra om det till "troligt". De verkar ha svårt för det där med Ä, telefonerna.

Telefonerna hatar på bra dialekter. Acceptera ä:n!

16 nov, 2015 00:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )


Där jag kommer ifrån har vi ordet "träligt" med liknande innebörd.. min telefon vill göra om det till "troligt". De verkar ha svårt för det där med Ä, telefonerna.

Telefonerna hatar på bra dialekter. Acceptera ä:n!


Vi får skriva in det i vårat manifest.

1: Frihet, jämlikhet och kackerlacksskap!
2: Acceptera ä:n!

16 nov, 2015 00:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )


Där jag kommer ifrån har vi ordet "träligt" med liknande innebörd.. min telefon vill göra om det till "troligt". De verkar ha svårt för det där med Ä, telefonerna.

Telefonerna hatar på bra dialekter. Acceptera ä:n!


Vi får skriva in det i vårat manifest.

1: Frihet, jämlikhet och kackerlacksskap!
2: Acceptera ä:n!

This so much, vi börjar bli bättre på filosofi, politik och manifest än vad Marx och Engels någonsin var.

16 nov, 2015 00:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kattuggla

Måste applådera ditt ordval när du skulle beskriva ditt tidigare efternamn. Räligt är bra (enligt min telefon stavade jag bara fel på roligt... )


Där jag kommer ifrån har vi ordet "träligt" med liknande innebörd.. min telefon vill göra om det till "troligt". De verkar ha svårt för det där med Ä, telefonerna.

Telefonerna hatar på bra dialekter. Acceptera ä:n!


Vi får skriva in det i vårat manifest.

1: Frihet, jämlikhet och kackerlacksskap!
2: Acceptera ä:n!

This so much, vi börjar bli bättre på filosofi, politik och manifest än vad Marx och Engels någonsin var.


Jamen, du måste ju tänka på att de hade sämre förutsättningar än vad vi har. Jag menar, de växte inte upp med Harry Potter. Jag tror att det kan vara den mest grundläggande saken av alla för att att kunna revolutionera världsordningen, därför kommer vi lyckas by default typ.

16 nov, 2015 00:56

1 2 3 ... 21567 21568 21569 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.