Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
jag öppnade irriterat ögonen, jag hatar att vara sängliggande. jag satte mig upp och gav upp. jag reste mig upp tog med mig filten och satte mig i fönstret och fäste blicken på trädet i trädgården. jag hatar att sitta instängd! jag öppnade fönstret och hängde ut benen genom fönstret och log. det var lite kallt men det går. jag log och följde några fåglar som flög över himlen
![]()
11 nov, 2011 20:42 |
|
Borttagen
|
Jag hade läst igenom mer än halva boken och undrade hur länge det skulle dröja innan Cara skulle komma ner och satte sig med oss.
Hon skulle väll ge upp snart skulle jag tro, hon orkar nog inte ligga i sängen, tänkte jag för mig själv och vände blad. Molly kom fram med några hembakta kolor, jag log tacksamt mot henne och tog en. Den skmakade underbart. Molly satte sig i gungstolen och började sticka på nått och jag fäste åter ögonon på boken och försjönk in i den. 11 nov, 2011 20:48 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag undrade vad som hade hänt ifall jag hade hoppat ut genom fönstret, jag tror itne jag hade dött men jag hade nog skadat mig ordentligt jag tog in benen igen och stängde fönstret och bestämde mig för att se vad de andra höll på med och drog filten runt mig och gick ner till vardagsrummet och hittade dem försjunkna i böcker och jag himlade lite med ögonen
"Jag trodde vi hade lov?" sa jag roat ![]()
11 nov, 2011 20:54 |
|
Borttagen
|
Vi såg upp från böckerna när Cara kom.
- Men Cara jag hann ju inte läsa ut boken innan du kom ner, jag trodde faktiskt att du hade mer tålamod än så. sa jag ironiskt och flinade åt henne innan jag fortsatte att läsa jag hade bara några kapitel kvar. 11 nov, 2011 21:08 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag himlade med ögonen
"Jag kan inte ligga i en säng i flera timmar, jag vill gå ut" sa jag bestämt "Kommer inte på frågan" sa Draco och lyfte blicken från sin bok "Och sen när bestämmer du över mig?" frågade jag honom "Sen du inte kan fatta dina egna beslut!" sa han och reste sig upp och tog tag i mig och drog ner mig i soffan och höll fast mig "Hej det är inte rättvist, du vet att jag inte orkar kämpa i mot" sa jag surt "Precis" sa han och log elakt "men jag kan inte sitta instängd här hela dagen och inte göra något" suckade jag trött "Nej men vi får i så fall hitta på något inomhus" sa han bestämt "Okej, men kan jag få andas i alla fall?" sa jag och han släppte mig och jag reste mig och lämnade honom på soffan och gick mot köket och sedan ut genom bakdörren innan Draco hann reagera opch sedan slog jag mig nöjt ner vid trädet och såg upp på himlen ![]()
11 nov, 2011 21:18 |
|
Borttagen
|
Jag såg upp när Cara gick.
- Men Draco varför släppte du henne?, sa jag trött och såg på honom. - Hon lurade mig, sa han trumpet och jag himlade med ögonen. - Vi måste få in henne annars så förkyler hon ihjäl sig och då blir nog inte farsan hennes glad, sa jag med en suck och la ifrån mig boken och gick ut i trädgården följd av Draco. - Cara nu är det du som följer med in, jag vill inte att du ska få lugninflammation, sa jag bestämt med korsade armar. Och Draco stod nervöst bakom mej. 11 nov, 2011 21:25 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag lyfte blicken och möttes av en bestämd Laura
"Nej!" sa jag bestämt. "Jag vill inte sitta instängd i ett hus hela dagen! det är tråkigt" Draco gick fram till mig "Men ge dig nu!" sa han lite argt "Nej jag ger mig inte! det är tråkigt!! ni läser ju bara och jag tänker inte ligga i en säng hela dagen!!" jag korsade mina armar och gav dem en bestämd blick ![]()
11 nov, 2011 21:42 |
|
Borttagen
|
- Ja men då gör vi något annat då, spela spel eller nått vad du vill men in ska du, sa jag och brydde mej inte om hennes arga röst.
11 nov, 2011 21:44 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag gav Laura en arg blick
"Men jag vill inte vara inne! jag känner mig instängd" protesterade jag "Vi kan spela spel utomhus" sa jag glatt "Nej det kan vi inte!" sa Draco "Då får ni spela spel utan mig!" sa jag och vände mig bort från dem och jag hörde Draco sucka "Det här funkar inte. vad ska vi göra? tror du vi kan fråga Snape?" viskade Draco till Laura ![]()
11 nov, 2011 21:49 |
|
Borttagen
|
- Ja det gör vi, sa jag tog tag i Caras axel och innan hon han protestera var vi utanför Snapes kontor.
Snape öppnade sin dörr och blev förvånad när han såg oss. - Hej Severus, det finns en ung dam här som är förkyld och tänker dra på sig lugninflammation, sa jag och nickade mot Cara. Severus nickade och drog in henne i rummet och satte henne på en stol och började leta bland sina drycker. 11 nov, 2011 21:54 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen