Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 21195 21196 21197 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Hnnnggg I want new CLOTHES.
Seriöstkollavadsnyggakläderjagavlider.

Åh, det får mig att tänka på hur otroligt mycket jag hade velat leva i viktorianska England. ._.

*går och spelar Sherlock Holmes*



Samma här..
Kommer köpa nästan uteslutande kläder som dessa, sen.. när saker och ting börjar falla på plats. (Och redan nu också, för den delen.)

Jag hade så gärna gått tillbaka till att ha mer den stilen men jag har blivit mer osäker och fegare när det gäller annorlunda kläder. Får nöja mig med kostym och en bra rock till jag vågar se ut som jag vill igen.

Men alltså pengar. Önskar lite att man kunde vinna på lotto, det är ju så dyrt med kläder i viktoriansk stil! Kan inte sy heller. ><



Jo, så är det ju.. så fort man avviker lite, lite från normen både i klädsel och annat, så ska folk alltid ha något att tycka. Förut brukade jag tycka det var skitjobbigt när folk tittade, men nu bryr jag mig inte ett skvatt. Det är mycket jag inte tycker är snyggt i klädväg, och som folk har på sig, men som jag inte har att göra med. Samma sak gäller tvärtom..
Nä. Svart rock, fin skjorta, brokadväst, viktoriansk kravatt, höghatt, svarta handskar och kanske en käpp. Det trivs jag allra bäst med.

Sen var det ju det här med pengarna som alltid är så jävla töligt.. Jag lägger i stort sett alla mina små lusören till fickpengar på att spara ihop till kläder och inredning. Så har det nog alltid varit.. Men jo, hade jag vunnit en jävla massa pengar, så hade jag köpt hysteriskt mycket kläder.
(Och resor.)

10 sep, 2015 21:59

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Hnnnggg I want new CLOTHES.
Seriöstkollavadsnyggakläderjagavlider.

Åh, det får mig att tänka på hur otroligt mycket jag hade velat leva i viktorianska England. ._.

*går och spelar Sherlock Holmes*



Samma här..
Kommer köpa nästan uteslutande kläder som dessa, sen.. när saker och ting börjar falla på plats. (Och redan nu också, för den delen.)

Jag hade så gärna gått tillbaka till att ha mer den stilen men jag har blivit mer osäker och fegare när det gäller annorlunda kläder. Får nöja mig med kostym och en bra rock till jag vågar se ut som jag vill igen.

Men alltså pengar. Önskar lite att man kunde vinna på lotto, det är ju så dyrt med kläder i viktoriansk stil! Kan inte sy heller. ><



Jo, så är det ju.. så fort man avviker lite, lite från normen både i klädsel och annat, så ska folk alltid ha något att tycka. Förut brukade jag tycka det var skitjobbigt när folk tittade, men nu bryr jag mig inte ett skvatt. Det är mycket jag inte tycker är snyggt i klädväg, och som folk har på sig, men som jag inte har att göra med. Samma sak gäller tvärtom..
Nä. Svart rock, fin skjorta, brokadväst, viktoriansk kravatt, höghatt, svarta handskar och kanske en käpp. Det trivs jag allra bäst med.

Sen var det ju det här med pengarna som alltid är så jävla töligt.. Jag lägger i stort sett alla mina små lusören till fickpengar på att spara ihop till kläder och inredning. Så har det nog alltid varit.. Men jo, hade jag vunnit en jävla massa pengar, så hade jag köpt hysteriskt mycket kläder.
(Och resor.)

Förlåt för att jag stör och lägger mig i men jag kunde inte hålla med mer! ;-;

Fast... att leva under tidsperioden vore kanske inte det bästa dock, även om kläderna är SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN DAGENS SKITKLÄDER, ok allt nuförtiden är kanske inte värdelöst men det var mycket vackrare då när även vanligt folk var så eleganta. *-*

Tycker väldigt mycket om lolita (när det inte är överdrivet sockersött) och ouji just därför.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

10 sep, 2015 22:07

Vildvittra
Elev

Avatar


Vet inte om folk sett detta, men denna lär bli bra!


"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

10 sep, 2015 22:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Hnnnggg I want new CLOTHES.
Seriöstkollavadsnyggakläderjagavlider.

Åh, det får mig att tänka på hur otroligt mycket jag hade velat leva i viktorianska England. ._.

*går och spelar Sherlock Holmes*



Samma här..
Kommer köpa nästan uteslutande kläder som dessa, sen.. när saker och ting börjar falla på plats. (Och redan nu också, för den delen.)

Jag hade så gärna gått tillbaka till att ha mer den stilen men jag har blivit mer osäker och fegare när det gäller annorlunda kläder. Får nöja mig med kostym och en bra rock till jag vågar se ut som jag vill igen.

Men alltså pengar. Önskar lite att man kunde vinna på lotto, det är ju så dyrt med kläder i viktoriansk stil! Kan inte sy heller. ><



Jo, så är det ju.. så fort man avviker lite, lite från normen både i klädsel och annat, så ska folk alltid ha något att tycka. Förut brukade jag tycka det var skitjobbigt när folk tittade, men nu bryr jag mig inte ett skvatt. Det är mycket jag inte tycker är snyggt i klädväg, och som folk har på sig, men som jag inte har att göra med. Samma sak gäller tvärtom..
Nä. Svart rock, fin skjorta, brokadväst, viktoriansk kravatt, höghatt, svarta handskar och kanske en käpp. Det trivs jag allra bäst med.

Sen var det ju det här med pengarna som alltid är så jävla töligt.. Jag lägger i stort sett alla mina små lusören till fickpengar på att spara ihop till kläder och inredning. Så har det nog alltid varit.. Men jo, hade jag vunnit en jävla massa pengar, så hade jag köpt hysteriskt mycket kläder.
(Och resor.)

Förlåt för att jag stör och lägger mig i men jag kunde inte hålla med mer! ;-;

Fast... att leva under tidsperioden vore kanske inte det bästa dock, även om kläderna är SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN DAGENS SKITKLÄDER, ok allt nuförtiden är kanske inte värdelöst men det var mycket vackrare då när även vanligt folk var så eleganta. *-*

Tycker väldigt mycket om lolita (när det inte är överdrivet sockersött) och ouji just därför.



"Stör och lägger dig i"? Inte då! We're all friends here! ♥

Att leva under 1700-talet hade nog sina många nackdelar, men jag kan inte släppa tanken på hur liten världen känns nu.. Det känns som om den var större då, när man inte visste allting. Det gör vi förvisso inte nu heller, men hade man kunnat resa tillbaka och bosätta sig i den tiden så hade jag varit väldigt frestad..

Klädde mig alltid väldigt "aristokratiskt" förut, såg typ ut som Mana hela tiden:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstat15.privet.ru%2Flr%2F0904ba778bf4c5a39f50128646de8a4f
Saknar den stilen så otroligt mycket. Sålde alla mina kläder i ett dårslag och ersatte med "kvinnokläder" för att försöka omvända mig själv och bota min transsexualitet, men det gick inte så bra. HA. Så nu börjar jag om igen. ♥

Lolitastilen är så bedårande!

10 sep, 2015 22:20

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Hnnnggg I want new CLOTHES.
Seriöstkollavadsnyggakläderjagavlider.

Åh, det får mig att tänka på hur otroligt mycket jag hade velat leva i viktorianska England. ._.

*går och spelar Sherlock Holmes*



Samma här..
Kommer köpa nästan uteslutande kläder som dessa, sen.. när saker och ting börjar falla på plats. (Och redan nu också, för den delen.)

Jag hade så gärna gått tillbaka till att ha mer den stilen men jag har blivit mer osäker och fegare när det gäller annorlunda kläder. Får nöja mig med kostym och en bra rock till jag vågar se ut som jag vill igen.

Men alltså pengar. Önskar lite att man kunde vinna på lotto, det är ju så dyrt med kläder i viktoriansk stil! Kan inte sy heller. ><



Jo, så är det ju.. så fort man avviker lite, lite från normen både i klädsel och annat, så ska folk alltid ha något att tycka. Förut brukade jag tycka det var skitjobbigt när folk tittade, men nu bryr jag mig inte ett skvatt. Det är mycket jag inte tycker är snyggt i klädväg, och som folk har på sig, men som jag inte har att göra med. Samma sak gäller tvärtom..
Nä. Svart rock, fin skjorta, brokadväst, viktoriansk kravatt, höghatt, svarta handskar och kanske en käpp. Det trivs jag allra bäst med.

Sen var det ju det här med pengarna som alltid är så jävla töligt.. Jag lägger i stort sett alla mina små lusören till fickpengar på att spara ihop till kläder och inredning. Så har det nog alltid varit.. Men jo, hade jag vunnit en jävla massa pengar, så hade jag köpt hysteriskt mycket kläder.
(Och resor.)

Förlåt för att jag stör och lägger mig i men jag kunde inte hålla med mer! ;-;

Fast... att leva under tidsperioden vore kanske inte det bästa dock, även om kläderna är SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN DAGENS SKITKLÄDER, ok allt nuförtiden är kanske inte värdelöst men det var mycket vackrare då när även vanligt folk var så eleganta. *-*

Tycker väldigt mycket om lolita (när det inte är överdrivet sockersött) och ouji just därför.



"Stör och lägger dig i"? Inte då! We're all friends here! ♥

Att leva under 1700-talet hade nog sina många nackdelar, men jag kan inte släppa tanken på hur liten världen känns nu.. Det känns som om den var större då, när man inte visste allting. Det gör vi förvisso inte nu heller, men hade man kunnat resa tillbaka och bosätta sig i den tiden så hade jag varit väldigt frestad..

Klädde mig alltid väldigt "aristokratiskt" förut, såg typ ut som Mana hela tiden:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstat15.privet.ru%2Flr%2F0904ba778bf4c5a39f50128646de8a4f
Saknar den stilen så otroligt mycket. Sålde alla mina kläder i ett dårslag och ersatte med "kvinnokläder" för att försöka omvända mig själv och bota min transsexualitet, men det gick inte så bra. HA. Så nu börjar jag om igen. ♥

Lolitastilen är så bedårande!

Självklart fanns det otroligt mycket som var fruktansvärt då, men det gör det nu också. Om jag skulle få ett val över att åka tillbaka till den tiden och födas som rätt kön hade jag tagit den, men det hade varit svårt med tanke på ekonomisk status och kvinnors ställning. Men det finns så mycket bra också som faktiskt inte är bra nu. ._.

I alla fall! Jag hoppas att jag får mitt fjortonårsjags punktankar - "fan ta alla andra, jag är den jag är". Det var trevligt att faktiskt inte behöva tänka på hur man togs emot. Nu måste man tyvärr ha en massa tankar på arbete och utbildning som faktiskt kan förstöras av ens utseende. Helt jävla absurt men tyvärr sant.

Jag älskade gothic lolita förr, tycker fortfarande om stilen lite. ^^

10 sep, 2015 22:43

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Hnnnggg I want new CLOTHES.
Seriöstkollavadsnyggakläderjagavlider.

Åh, det får mig att tänka på hur otroligt mycket jag hade velat leva i viktorianska England. ._.

*går och spelar Sherlock Holmes*



Samma här..
Kommer köpa nästan uteslutande kläder som dessa, sen.. när saker och ting börjar falla på plats. (Och redan nu också, för den delen.)

Jag hade så gärna gått tillbaka till att ha mer den stilen men jag har blivit mer osäker och fegare när det gäller annorlunda kläder. Får nöja mig med kostym och en bra rock till jag vågar se ut som jag vill igen.

Men alltså pengar. Önskar lite att man kunde vinna på lotto, det är ju så dyrt med kläder i viktoriansk stil! Kan inte sy heller. ><



Jo, så är det ju.. så fort man avviker lite, lite från normen både i klädsel och annat, så ska folk alltid ha något att tycka. Förut brukade jag tycka det var skitjobbigt när folk tittade, men nu bryr jag mig inte ett skvatt. Det är mycket jag inte tycker är snyggt i klädväg, och som folk har på sig, men som jag inte har att göra med. Samma sak gäller tvärtom..
Nä. Svart rock, fin skjorta, brokadväst, viktoriansk kravatt, höghatt, svarta handskar och kanske en käpp. Det trivs jag allra bäst med.

Sen var det ju det här med pengarna som alltid är så jävla töligt.. Jag lägger i stort sett alla mina små lusören till fickpengar på att spara ihop till kläder och inredning. Så har det nog alltid varit.. Men jo, hade jag vunnit en jävla massa pengar, så hade jag köpt hysteriskt mycket kläder.
(Och resor.)

Förlåt för att jag stör och lägger mig i men jag kunde inte hålla med mer! ;-;

Fast... att leva under tidsperioden vore kanske inte det bästa dock, även om kläderna är SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN DAGENS SKITKLÄDER, ok allt nuförtiden är kanske inte värdelöst men det var mycket vackrare då när även vanligt folk var så eleganta. *-*

Tycker väldigt mycket om lolita (när det inte är överdrivet sockersött) och ouji just därför.



"Stör och lägger dig i"? Inte då! We're all friends here! ♥

Att leva under 1700-talet hade nog sina många nackdelar, men jag kan inte släppa tanken på hur liten världen känns nu.. Det känns som om den var större då, när man inte visste allting. Det gör vi förvisso inte nu heller, men hade man kunnat resa tillbaka och bosätta sig i den tiden så hade jag varit väldigt frestad..

Klädde mig alltid väldigt "aristokratiskt" förut, såg typ ut som Mana hela tiden:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstat15.privet.ru%2Flr%2F0904ba778bf4c5a39f50128646de8a4f
Saknar den stilen så otroligt mycket. Sålde alla mina kläder i ett dårslag och ersatte med "kvinnokläder" för att försöka omvända mig själv och bota min transsexualitet, men det gick inte så bra. HA. Så nu börjar jag om igen. ♥

Lolitastilen är så bedårande!

Fint sagt!♥


Det låter så surt för dig att du samlat på dig saker bara för att nu i efterhand ha sett de försvinna så men de kläder som känns rätt kommer nog återvända efter lite tålamod. Du ser säkert helt fantastisk ut i de kläderna. ♥
Åh, varför ska det vara så svårt och dyrt att få tag på? Hur kan jeansshorts och t-shirts verkligen värderas mer än gammaldags mode?
Spoiler:
Tryck här för att visa!Det låter kanske skrämmande men förutom att sminket var giftigt tycker jag om hela grejen med att pudra sig vit och fylla i ådrorna.


hessactually: Ja, inte så bra ställt för minoriteter tyvärr men jorden var mycket friskare då. Hemmen var (i de rikas fall då, hehe) ofta väldigt vackra dock. Skulle vilja åka dit för en tillflyktsort men inte på heltid för min del.

Så orättvist att de verkligen får döma på grund av ens klädsel. Det ser förmodligen ändå mycket bättre ut än deras eget. -,-

Ouji/kodona är ju fint, ifall man gillar det. Det är "pojkversionen" av lolita, men det är ofta fortfarande med en "söta twisten" så söker man realistiska replikor av 17/1800-tals kläder finns nog det också! ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

10 sep, 2015 23:09

Detta inlägg ändrades senast 2015-09-10 kl. 23:35
Antal ändringar: 1

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Jag har varit så effektiv idag och fått massa saker gjort! Det trodde jag inte om mig själv! Nu gäller det bara att hinna få lite sömn..

...och att vakna av väckarklockan imorgon...

10 sep, 2015 23:29

Fellrendión
Elev

Avatar


Tror jag börjat gilla mori-stilen.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

10 sep, 2015 23:57

Borttagen

Avatar


Alltså jag tror jag vet vad jag vill vara på halloween, men är inte säker. >>
Funderar på Sherlock Holmes, i så fall enligt böckerna så långt jag kan och resten baserat på Jeremy Bretts Holmes.
Eller 12th Doctor, men problemet är att jag vanligtvis har typ exakt den stilen han har.
Dean var jag förra året så kanske Crowley eller Cas...

Annars vet jag inte riktigt och till vissa behöver jag köpa grejer, vilket jag verkligen inte har råd med.

Jag har redan beslutsångest och september är inte ens över än. -.-

Hjälp.

11 sep, 2015 00:48

Fellrendión
Elev

Avatar


Såg en sjukt vacker människa idag. Trodde det var en ciskille men det var en cistjej. Tänk så fel en kan ha ibland. :3

MOBBA INTE JAG HAR SÖMNPROBLEM

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

11 sep, 2015 01:51

1 2 3 ... 21195 21196 21197 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.