@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: firar ni villaavslutning i sverige?? Nä men vi firar något liknande, som vi kallar stugsista Fast villa är väl typ stuga i finland? Har jag för mig xD Så ja, typ samma sak ... Villaavslutning? Stugsista? Vad är det? xD vad har jag missat? Sannaaa får förklara exakt vad deras villaavslutning menas med! Men för oss är Stugsista typ sista helgen i sommarstugan! Alltså efter det ska man städa ur stugan och sedan flytta hem igen! Alltså sommaren är "officiellt" slut! Denna helg infaller alltid sista helgen i augusti! Detta firas då genom att ja kanske äta gott, och sen på kvällen tända brasor och marshaller - vid vattnet Så på kvällarna ser man längs hela viken brasor och marsaller som lyser upp ♥ Det är SÅ fint ♥ hessactually Jag hörde här om dan att de pratade om just villaavslutning på radion. Då just som Frivolt säger sista helgen på stugan. De jag inte förstår (inte de i radion heller) är varför det heter villaavslutning. Inte har man nån villa som sommarhus, de heter stuga. Villa är ju nåt stort/lyxigt.. 30 aug, 2015 22:53 |
|
Frivolt
Elev |
Hedwig96 Ja, jag tänker samma men tydligen är villa samma sak som stuga i finland xD om jag kommer ihåg rätt xD
Alltså de kallar stuga för villa Nu borde jag iofs inte säga något eftersom att jag inte vet alls men jaa xD nån får rätta mig sen! 30 aug, 2015 22:55 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Frivolt: Hedwig96 Ja, jag tänker samma men tydligen är villa samma sak som stuga i finland xD om jag kommer ihåg rätt xD Alltså de kallar stuga för villa Nu borde jag iofs inte säga något eftersom att jag inte vet alls men jaa xD nån får rätta mig sen! hmm, men jag är ju från Finland och jag har då aldrig hört nån som kallar sin lilla stuga för villa.. däremot har jag hört att man i Sverige kallar egnahemshus till villa.? 30 aug, 2015 23:01 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Frivolt: Hedwig96 Ja, jag tänker samma men tydligen är villa samma sak som stuga i finland xD om jag kommer ihåg rätt xD Alltså de kallar stuga för villa Nu borde jag iofs inte säga något eftersom att jag inte vet alls men jaa xD nån får rätta mig sen! hmm, men jag är ju från Finland och jag har då aldrig hört nån som kallar sin lilla stuga för villa.. däremot har jag hört att man i Sverige kallar egnahemshus till villa.? Haha okej xD well, kanske är i andra städer då? eller nått xD tror jag läste det nånstans hos nån som va från jakobstad x) okej, jag ska va tyst xD Japp, det e villa det här i sverige 30 aug, 2015 23:27 |
|
Klaestron
Elev |
Idag hämtar jag upp nya cykeln, längtar efter att kunna gå upp 06:30 istället för 06:00. Heja cyklar!
31 aug, 2015 06:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Chaemy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Chaemy: Skrivet av Borttagen: Tror jag sticker från mugglis, om någon vill ha kontakt med mig på något sätt så kan ni ju uggla inom några dagar. Ska du? Varför det? Jag kommer sakna dig! ♥ Tack ^^ Jag känner att det är för mycket jag inte gillar med sidan och jag har typ inget intresse kvar ♥ Jaha, okej! Kram, hoppas att du får det bra, fina du! ♥ Tack detsamma ♥ 31 aug, 2015 08:58 |
|
Borttagen
|
Satt i soffan och vilade lite. Hörde två höga smällar utifrån, reagerade knappt. Tänkte att det är väl någon granne som bankar på nåt projekt. Så nös min medboende på övervåningen och jag skvatt till skitmycket xD Känns som min reaktionsförmåga är lite skev, borde kanske reagera mer på det försnämnda >_<
31 aug, 2015 10:51 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Frivolt: Hedwig96 Ja, jag tänker samma men tydligen är villa samma sak som stuga i finland xD om jag kommer ihåg rätt xD Alltså de kallar stuga för villa Nu borde jag iofs inte säga något eftersom att jag inte vet alls men jaa xD nån får rätta mig sen! hmm, men jag är ju från Finland och jag har då aldrig hört nån som kallar sin lilla stuga för villa.. däremot har jag hört att man i Sverige kallar egnahemshus till villa.? Haha okej xD well, kanske är i andra städer då? eller nått xD tror jag läste det nånstans hos nån som va från jakobstad x) okej, jag ska va tyst xD Japp, det e villa det här i sverige Jag bor i Vasa och här sp säger no vi Villa, eler di flesta. Vissa säger sommarstuga men de e int nå många... 31 aug, 2015 11:07 |
|
Frivolt
Elev |
Har redan nu börjat fundera på vad jag ska klä ut mig till på halloween ;O
På tal om det så drömde jag att det var Halloween på mugglis och att sidan såg helt annorlunda ut än vanligt! Headern hade nån typ eldflammor-färg med pumpor o grejjer x) Och trollen var istället andra föremål som tex. tekoppar! xD Och det va olika saker då! xD Tror jag iaf ska klä ut mig till antingen BabyDoll, Melanie Martinez eller typ mental patient! Jag vet itne xD måste beställa peruk om jag ska va Melanie ;O 31 aug, 2015 11:28 |
|
Borttagen
|
Sitter hemma sjuk och sjunger Adventure Time introt.
Jag är så täppt i näsan så... With the doll Jake and the human Finn... 31 aug, 2015 11:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen