Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 21003 21004 21005 ... 30034 30035 30036
Användare Inlägg
Frivolt
Elev

Avatar


HAHAHA så jävla bra xD


11 aug, 2015 16:52

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:


HJÄLP

Vad heter det när man skriver såhär? eller räknar.. O_o


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn1.cdnme.se%2Fcdn%2F7-2%2F2302996%2Fimages%2F2011%2Fdomino-med-streck_152800480.png



Finns det ett ord för det? Jag tror vi alltid sa "drar streck", "den med flest streck vinner". På engelska heter det tydligen "Telly marks" eller "hash marks" och på norska heter det "Fengselsveggnotasjon" medan det på tyska heter "Strichliste". Kanske har vi något uttryck likt det norska eller tyskans?

"Räkna med streck" verkar vara något helt annat. :o (multiplikation inblandat)

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

11 aug, 2015 17:05

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av Borttagen:


HJÄLP

Vad heter det när man skriver såhär? eller räknar.. O_o


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn1.cdnme.se%2Fcdn%2F7-2%2F2302996%2Fimages%2F2011%2Fdomino-med-streck_152800480.png



Finns det ett ord för det? Jag tror vi alltid sa "drar streck", "den med flest streck vinner". På engelska heter det tydligen "Telly marks" eller "hash marks" och på norska heter det "Fengselsveggnotasjon" medan det på tyska heter "Strichliste". Kanske har vi något uttryck likt det norska eller tyskans?

"Räkna med streck" verkar vara något helt annat. :o (multiplikation inblandat)


Du har ju svar på allt ♥

Det spelade ingen roll om det var svenska, japanska, engelska, ryska TACK!

11 aug, 2015 17:16

Chaemy
Elev

Avatar


Ugh alltså mitt mående idag.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

11 aug, 2015 17:19

Borttagen

Avatar


jag gillar de söta katterna som typ prater♥


här

11 aug, 2015 17:22

Borttagen

Avatar


E DU faktist min klass kompis och typ bästis sen 9 år tillbaka? xD

11 aug, 2015 17:55

Frivolt
Elev

Avatar


Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta?

D:

köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD

11 aug, 2015 18:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta?

D:

köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD


Plättar/Pankakor

11 aug, 2015 18:11

Chaemy
Elev

Avatar


Tänker "ja nu jävlar" och sätter mig och skissar till en ny tavla. Sen tänker jag efter. Har jag verkligen tillräckligt med talang för att kunna måla det här?
...
Nej.
*går in på mitt rum och gråter*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

11 aug, 2015 18:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta?

D:

köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD


Ett par bröst? ;P aj gud.. jag vet inte xDD Pannkakor ?

11 aug, 2015 18:22

1 2 3 ... 21003 21004 21005 ... 30034 30035 30036

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.