@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Frivolt
Elev |
HAHAHA så jävla bra xD
11 aug, 2015 16:52 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Finns det ett ord för det? Jag tror vi alltid sa "drar streck", "den med flest streck vinner". På engelska heter det tydligen "Telly marks" eller "hash marks" och på norska heter det "Fengselsveggnotasjon" medan det på tyska heter "Strichliste". Kanske har vi något uttryck likt det norska eller tyskans? "Räkna med streck" verkar vara något helt annat. :o (multiplikation inblandat) ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 11 aug, 2015 17:05 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Kintsugi: Finns det ett ord för det? Jag tror vi alltid sa "drar streck", "den med flest streck vinner". På engelska heter det tydligen "Telly marks" eller "hash marks" och på norska heter det "Fengselsveggnotasjon" medan det på tyska heter "Strichliste". Kanske har vi något uttryck likt det norska eller tyskans? "Räkna med streck" verkar vara något helt annat. :o (multiplikation inblandat) Du har ju svar på allt ♥ Det spelade ingen roll om det var svenska, japanska, engelska, ryska 11 aug, 2015 17:16 |
|
Chaemy
Elev |
11 aug, 2015 17:19 |
|
Borttagen
|
11 aug, 2015 17:22 |
|
Borttagen
|
E DU faktist min klass kompis och typ bästis sen 9 år tillbaka? xD
11 aug, 2015 17:55 |
|
Frivolt
Elev |
Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta?
D: köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD 11 aug, 2015 18:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta? D: köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD Plättar/Pankakor 11 aug, 2015 18:11 |
|
Chaemy
Elev |
Tänker "ja nu jävlar" och sätter mig och skissar till en ny tavla. Sen tänker jag efter. Har jag verkligen tillräckligt med talang för att kunna måla det här?
... Nej. *går in på mitt rum och gråter*
11 aug, 2015 18:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Nån som vet något gott man kan äta med grädde? Förutom kladdkaka, jordgubbar och tårta? D: köpte billig grädde idag och vet inte vad jag ska ha till ;O Att bara äta grädde kändes inte riktigt nice xD Ett par bröst? ;P aj gud.. jag vet inte xDD Pannkakor ? 11 aug, 2015 18:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen