PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Ina somnade efter ett tag, hon hade svårt för att somna och gjorde det inte försen en vid gryningen. Då hon var i sängen hela dagen hände det att hon sov med hon var uttråkad.
De nickade leende och gjorde plats för henne. Den lilla flickan som nu var ren och hade på sig en blå klänning drog henne i klänningsfållen för att få sitta i knäet. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2014 21:50 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan vaknade sent på morgonen och hade ätit och badat innan han satte sig vid sitt skrivbord. Från sitt fönster såg han barn som lekte ute, tillsammans med Tanja.
Selina log och satte sig ner. Hon hade precis börjat äta då flickan kom. Leendes lyfte hon upp henne i sitt knä och fortsatte sedan att äta. Hon kände sig faktiskt lite lycklig, de var härligt att se de andra så glada.
7 mar, 2014 22:25 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina sov vidare, hon hade tagit mer smärtstillande under kvällen vilket fick henne att sova länge.
"Vet du va? Herman fick bada." sa flickan stolt och visade upp sin trasdocka. "Och se klänningen, den är blå." fortsatte hon och babbla på stolt som en tupp. De vuxna såg på och nickade stelt, nervösa inför Selina. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2014 22:26 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan såg då och då på Ina, hans älskade fru. Han fortsatte jobba och log då han hörde ljudet av barnen som lekte och skrattade.
Selina nickade. "Så bra, då kan du leka med honom". Hon åt mellan hon svarade på flickans prat. Tilllslut såg hon mot de vuxna, så lustigt, hon var nervös inför dem och de inför henne. "Så..Vad är era namn?" frågade hon sedan. "Jag är Selina".
7 mar, 2014 22:28 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina vaknade vid ljudet av barnaskratt och hon satt sig försiktigt upp.
"Det var evigheter sedan jag hörde barnskratt, kan du öppna fönstret?" sa hon lyckligt. "Margret, och dessa är mina." sa hon och pekade på flickan i Selinas knä som hette Anna och ett halvt dussin till. Hon var inte äldre än Selina men det syntes vilket jobb hon fått ta på sig, sälja sin kropp då alla var olika. De andra kvinnorna presenterade sig med, alla med en skock barn på minst tre. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2014 22:41 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan log mot Ina och nickade. Han öppnade upp fönstret och skratten hördes tydligare. "Snart hör vi vårt egna barn skratta" sa han drömmande.
Selina nickade och log mjukt. "Det är fina döttrar du har Margret". Hon strök Anna lätt över håret innan hon åt upp sin frukost. "Jag kan hämta min lillasyster, jag tror hon blir mycket glad för nya lekkamrater" log hon sedan och reste sig för att gå iväg.
7 mar, 2014 22:43 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina skrattade lätt, hon verkade vara på bättre humör då de pendlade rejält då hon bara fick ligga still i sängen och hade redan känsligt humör tack vare barnet.
"Ja, vi får det. När får jag stiga upp?" frågar hon otåligt. Ian hade vaknat och kom ner då Selina försvunnit han kom ner och satte sig vid männen, diskuterade arbete och praktiska saker. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2014 22:47 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan funderade kort. "Jag kallar hit doktorn om en stund, han får avgöra det. Men jag tror om högst några dar".
Selina hade fått med sig sin syster till borggården och hon lekte nu med de andra barnen. Selina själv stod och kollade på, återigen kände hon sig så otroligt trött, även fast hon inte gjort mycket än. Blundandes lutade hon sig mot ett träd.
7 mar, 2014 22:50 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina suckade om la sig åter men nickade. Det dröjde så länge, hon hatade att vara overksam, inte ha något att göra.
Ian satte männen i arbete, vissa på åkern och andra i stallet och liknande. Kvinnor skickades till köket eller att städa, de som inte skulle passa barn då. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2014 23:04 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan kallade på doktorn efter en stund som kom in. Han tog en titt på Inas ben. "Om du känner själv att det är bra så kan du vara uppe imorgon,om du tar det lugnt".
Selina kände plötsligt hur hon vacklade till. Genat slog hon upp ögonen och fick sig själv att stå rakt, vad var det med henne? Hon tog lutade sig mot väggen igen.
8 mar, 2014 10:55 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen