Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Violet ställde sig upp längst fram på båten med armarna utsträckta på sidorna och kände den sköna vinden blåsa i håret.
Det var härligt!
1 dec, 2013 12:37 |
|
Borttagen
|
Mika gick ut ur rummet och ut på båten. Hon såg på Violet och log. Det var verkligen skönt att inte vara där hemma. 1 dec, 2013 12:39 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet gick sedan bara fort tillbaka till hytten och hämtade en röd bok om Enthopias historia och kulturer.
Hon satte sig sedan på en stol ute på däck och läste lite.
1 dec, 2013 12:41 |
|
Borttagen
|
Mika ställde sig vid räcket och tittade ut över havet. Det var verkligen vackert. 1 dec, 2013 12:45 |
|
Fellrendión
Elev |
Efter en stund kunde Violet se några varelser som simmade efter båten. Det såg först ut som hajar och det gjorde Violet orolig.
Men när de hoppade upp i luften så kunde Violet se att det var sjöjungfruar. Mycket vackra varelser med silverblåa stjärtar och mänsklig överkropp fast med en fena på ryggen och simhud mellan fingrarna. De hade färgglatt hår och de hade många olika ögonfärger. Deras ansikten värmde och de log brett medan de vinkade åt dem. De följde efter båten och Violet skrattade lite lätt. Det var skönt att känna sig uppskattad.
1 dec, 2013 12:51 |
|
Borttagen
|
Mika vinkade till sjöjungfrurna och log. Några ut av dom vinkade tillbaka och log brett. 1 dec, 2013 12:53 |
|
Fellrendión
Elev |
Klockan var bara elva nu men det kändes som att det hade tagit längre tid.
En annan häftig sak är att när Violet bläddrade i boken så såg hon en bild av en jättestor guld fenixstaty som skulle stå ute i havet på en liten ö. Bara en stund senare såg hon den statyn i havet. (Hm, jag är inte så bra på att få en båtresa att vara intressant att läsa om, så ska vi bara skriva kort om hela resan?)
1 dec, 2013 13:00 |
|
Borttagen
|
(Okej)
Mika sträckte ut handen mot sjöjungfrurna och log brett. 1 dec, 2013 13:23 |
|
Fellrendión
Elev |
Efter en stund hade de en liten fika uppe på däcket. Violet åt en mycket god vaniljkaka och drack jordgubbste. Egentligen tyckte hon inte om te, men just denna sorten var okej.
1 dec, 2013 13:26 |
|
Borttagen
|
Mika var inte så hungrig utan satt för det mesta och tittade ut mot havet. Det var verkligen vacker i jämförelse med där hon bor. 1 dec, 2013 18:42 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen