Barnie och coolingen, prs
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Barnie och coolingen, prs
|
Borttagen
|
Jag har dubbla timmar historia - tomte också.
4 nov, 2013 14:57
|
|
Borttagen
|
Jag kastar mig ner i en av de sköna sofforna. Dan skrattar men hoppar ner i en fåtölj. Cornelia sätter sig försiktigt i ena änden utav soffan och ler lite osäker mot oss.
"hej Tess!", Eric vinkar mot en utav de andra tjejerna i vår årskurs. Hon kommer fram och sätter sig med oss.
"Så vi har alla håltimme nu?"
Vi nickar.
Resten av tiden fördriver vi genom att prata, spela trollkarlsschack, byta olika chokladgrodekort och läsa.
4 nov, 2013 16:16
|
|
Borttagen
|
Efter de första minutrarna somnar jag. Jag sover riktigt gott ända till någon slår en bok i mitt huvud.
- Lektionen är slut, weirdo! Flinar en grabb från hufflepuff.
4 nov, 2013 18:13
|
|
Borttagen
|
"Sista lektionen för idag!", Dan stormar igenom korridoren mot Trollformelläran. Cornelia och Tess hänger med oss ner, men jag vänder snabbt om för att hämta en bok jag glömt.
Uppe i uppehållsrummet är det lugnt och jag börjar rota runt efter min bok.
4 nov, 2013 20:19
|
|
Borttagen
|
Jag går suckandes in i sällskapsrummet. Så inne i mina tankar som jag är råkar jag krocka in i någon.
- Sablars skäggräkor! Mumlar jag och gnider pannan som är lite öm.
4 nov, 2013 20:25
|
|
Borttagen
|
4 nov, 2013 20:33
|
|
Borttagen
|
Jag ser upp.
- Du! Suckar jag trött och reser mig upp, mödosamt.
- Det där gjorde faktiskt ont! Skrattar jag lätt.
4 nov, 2013 20:37
|
|
Borttagen
|
"Ja, det gjorde det minst sagt!", jag ler och sträcker fram handen mot hennes panna.
"Du kommer få en rejäl bula där."
4 nov, 2013 20:38
|
|
Borttagen
|
Jag rycker lättsamt på axlarna.
- Det är ju trots allt från en kompis! Fnissar jag och rodnar glatt. Tänk att jag har en vän. Det är så fantastiskt att jag blir generad.
- Har du fler lektioner? Inte jag. Tur, för efter dubbeltimme med trollkonsthistoria kan jag bara inte ha fler lektioner.
4 nov, 2013 20:41
|
|
Borttagen
|
Jag ler.
"Jag har trollformellära... Nu! Måste skynda mig, vi ses sen!"
Jag börjar springa ner för trapporna mot salen där vi har lektion.
4 nov, 2013 20:43
|
Du får inte svara på den här tråden.