Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potters syster

Forum > Fanfiction > Harry Potters syster

1 2 3 ... 20 21 22 23
Användare Inlägg
Safira Potter
Elev

Avatar


12 maj, 2013 14:37

luna lovegood 21
Elev

Avatar


meeeeeer! snälla, du har inte skrivit på så länge, meeer!

12 maj, 2013 15:19

Safira Potter
Elev

Avatar


Snälla, skriiiiiiv! Jag vill fortsätta läsa! Senaste gångeb var den 5 september ((inte för att pressa dig elr ngt sånt!)) LauraTree

http://24.media.tumblr.com/tumblr_mc5ujypfq21rqqwxoo1_500.gif

13 maj, 2013 10:10

Lolliga Lovegood
Elev

Avatar


Snälla mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej!

13 maj, 2013 15:33

LauraTree
Elev

Avatar


NUUUU äntligen kommer nästa kapitel, nu på sommaren ska jag försöka skriva lite oftare. Vill bara tacka för era underbara kommentarer, blir så himla glad av dem och förvånad för att ni verkar gilla den här ;o
TAck så jättemycket!!♥♥

Kapitel. 6
Chockad och undrandes vad hon kunde tänkas ha gjort redan under sin första halvtimme på Hogwarts följde hon efter den främmande häxan, som började tala med en röst som inte alls passade hennes stränga utseende.
"Professor Lupin skickade en uggla om att du blev sjuk på tågfärden", sa hon vänligt."Du ska få komma upp till mitt kontor och träffa sjukföreståndaren på skolan."
Melanie stönade inombords, om självaste Harry Potter också kollapsat inför den där dementorn kunde det väl ändå inte vara någon större fara? Men hennes irritation försvann när hon såg sig omkring, alla dessa korridorer och trappor hon längtat efter så länge hon kunde minnas. Till och med åsynen av ett blodigt spöke fyllde henne med glädje, och hon kunde inte låta bli att studsa av iver där hon gick. Tänk vilket ställe att utforska!

"Jaså här har vi ännu en", muttrade en vitklädd häxa som väntade inne på professor McGonagalls (som hon tydligen hette) kontor. "Undrar just hur många fall det kommer ske innan det här skolåret är över." Hon granskade Melanie ingående. "Vad var det nu du hette, Melinda?"
"Melanie", svarade Melanie automatiskt. "Men jag mår faktiskt riktigt bra nu".
Båda häxorna såg tvivlande på varandra, det var först efter att ha försäkrat dem minst ett dussin gånger som Melanie fick lov att återvända till festen, efter att ha ätit två rejäla chokladkakor.

Väl tillbaka vid Gryffindorbordet slog hon sig ner vid Cindy och resten av sina klasskamrater. Melanie, som älskade att få folk att skratta, tillbringade större delen av middagen att imitera olika reaktioner hennes släktingar fått efter att ha ätit Bertie Botts bönor. Hon kände sig redan bekväm med sina nya vänner.

När Dumbledore reste sig upp för att hålla sitt tydligen årliga tal blev det tyst i salen. Professor Lupin, läraren som gett dem choklad på tåget, fick några spridda applåder av eleverna när Dumbledore presenterade honom som skolans nya lärare i Försvar mot Svartkonster. Även Rubeus Hagrid, skogsvaktaren, blev inte hyllad av alla elever utan främst av de vid Gryffindorbordet.

Fallet med Sirius Black skulle medföra att dementorerna skulle patrullera dygnet runt utanför skolan, och det var av yttersta vikt att inte reta upp dem.

Därefter var det dags att gå till sovsalarna, alla förstaårselever blev eskorterade av elvehemmens respektive prefekter, som även informerade dem om vad som gällde i elevhemmen och hur man skulle ta sig in till sällskapsrummen. Melanie rös av förväntan när hon såg sig omkring, det här slottet bara väntade på att bli upptäckt!

Blev inte så nöjd med det här kapitlet, men kände att ff:n behöve en uppdatering...

26 maj, 2013 11:36

ginny 23
Elev

Avatar


superduperbra

Allihopa ,nytt kapitel.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

26 maj, 2013 11:39

cikki
Elev

Avatar


Jättebra! ♥

26 maj, 2013 14:08

Borttagen

Avatar


Jättebra!!! Jag har längtat så efter ett kapitel.
Det var jättebra!! Hoppas nästa kommer snart

26 maj, 2013 15:03

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Bra! Meeera!

26 maj, 2013 15:44

Hedwig96
Elev

Avatar

+1


SOPPÄÄÄÄRBRAAA

26 maj, 2013 15:45

1 2 3 ... 20 21 22 23

Forum > Fanfiction > Harry Potters syster

Du får inte svara på den här tråden.