Natarza Lestrange börjar på hogwarts
Forum > Fanfiction > Natarza Lestrange börjar på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Goizan
Elev |
6 jul, 2012 11:08 |
|
Borttagen
|
imorgon eftermiddag så kommer det mer I promise
9 jul, 2012 17:16 |
|
Goizan
Elev |
9 jul, 2012 17:16 |
|
Borttagen
|
jag håller på med kapitlet just nu så om någon gör en kommentar kommer det om nån timm eller 1 och en halv
10 jul, 2012 14:35 |
|
Goizan
Elev |
10 jul, 2012 14:40 |
|
Borttagen
|
Nu kommer det mer
Kapitel 25 När Natarza vakanar på juldagsmorgonen några dagar senare så finner hon en stor hög med paket ner vid fotändan av sin säng. Hon sätter sig upp si sängen för att kolla om Nicole är vaken och det är hon, hon har redan börjat öppna sinna paket. - Äntligen vaknar du, säger Nicole. - Mm, säger Natarza och sträcker sig efter ett paket från sin mamma. Hon börjar öppna det och i paketet ligger det en kniv, en tom skrivbok och en fjäderpenna och en bok om svartkonster som Natarza bestämmer sig för att hålla gömd. I dom andra paketen ligger det bland annat en svart klädning, jul godis, ett halsband. Och en ring som Bellatrix hade på sig när hon var i Natarzas ålder. - Snygg ring du fick, säger Nicole. - Jag vet min mamma hade på sig den när hon var ung, säger Natarza och tar upp ringen som är svart med en smaragdgrön diamant på. - Den var ju skitsnygg jag fick bara massviss av böcker, säger Nicole. - Jag fick också en bok, om svartkonster, säger Natarza. - Passa dig så ingen lärare ser den, säger Nicole. - Nej då, den ska dom inte få ta, säger Natarza. - Ska vi gå ner till frukosten nu eller?, frågar Nicole. - Kan vi väl men jag måste klä på mig först, säger Natarza och kliver ur sängen och klär på sig sina kläder. Sen så går dom ner till frukosten där väldigt få sitter och äter frukost mot vad det brukar vara. - Men.., skulle inte Draco vara kvar här på jullovet?, frågar Nicole när hon kollar mot Slytherinbordet. - Nej, han vill helst åka hem på julloven, säger Natarza med ett flin. Nicole går med snabba steg fram och sätter sig vid Slytherinbordet, Natarza följer såklart efter henne. - Men det gör väl inget att Draco inte är kvar, jag menar du stannar ju inte kvar på Hogwarts på jullovet bara för att du tror att han ska det?, frågar Natarza. - Nej, eller alltså…, börjar Nicole. - Nicole tror du inte jag fattar?, du är ju kär i honom, säger Natarza. - Sh!!, Det kan vi ju inte prata om här tänk om någon hör, säger Nicole. - Sen när har du brytt dig om att prata med hemligheter när ingen kan höra?, frågar Natarza. - Jag är så trött på dig Natarza, du tror du är bästa bara för att du heter Lestrange i efternamn, säger Nicole och reser sig upp och går därifrån. Hoppas ni gillar det. 10 jul, 2012 15:14 |
|
Goizan
Elev |
10 jul, 2012 15:16 |
|
Borttagen
|
BRA!
10 jul, 2012 15:33 |
|
Borttagen
|
10 jul, 2012 15:46 |
|
Majis
Elev |
Haha! Nicole är lite fånig
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 10 jul, 2012 15:46 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen