Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Soda
Elev |
31 maj, 2012 11:48 |
|
Emma Granger
Elev |
Kapitel 23- Fred, Dumbledore, Nymphadora, Remus och Sirius återkomst!
New Chapter “Lily, Hur är det?”, frågade min kusin Hugo mig. “Det är bra Hugo”, svarade jag. Jag suckade och satte mig I soffan. “Lily, Du är blek”, sa Veronica. “Vaaa?”, sa jag. “Lily, Kom”, sa Veronica. Hon började gå med mig. Sedan blev allt svart. “Hej Lily!” En ganska väbekant röst var bakom mig. Jag vände mig om och såg Fred, Morbror George´s döda tvilling. “Fred, Hur vet du mitt namn?”, frågade jag honom. Han var verkligen lik George. “Lily, Jag är din skyddsängel, Jag har räddat dig från många sitvationer, Men jag får inte avslöjas av någon annan än du. Alla har en skyddsängel. Jag känner Marge Trivewood, din vän Samatha Stone´s skyddsängel. Veronica Davids också. Men Lily, Du måste kämpa nu, Du har fått ett virus. Kämpa Lily, Lily Luna Potter kämpa”, var det sista Fred sa. Sen kom jag till en äng med andra vuxna människor. “Hejsan Lily, Du har en bror som heter James Sirius va?”, sa en manlig röst. “Jaa, Han är döpt efter pappas döda gudfar, Sirus Black. Den som alla tror dödade Peter Pettigrew, Men det var det inte.”, svarade jag mannen. Han skrattade. “Lily, Du måste veta att det är jag som är Sirius Black”, sa mannen som tydligen var Sirius. Efter det kom andra personer fram. “Jag heter Albus Dumbledore”, sa en man. Jag visste att det var han, Den mäktiga Albus Dumbledore, mannen som besegrade Gellert Grindewald år 1945. Det kommer jag ihåg. “Jag är Lily Luna Potter”, sa jag och bugade mot Dumbledore. “Det vet jag”, sa Dumbledore och skrattade. Jag ställde mig upp. “Jag heter Nymphadora Tonks/Lupin*”, sa en kvinna. “Jag heter Remus Lupin”, sa en man, Han lade sin arm runt Nymphadoras axlar. Dem var kära, Det såg man. “Ni är Ted föräldrar va?”, frågade jag. “Ja, Faktiskt verkar det vara så, Har han det bra hos mamma?”, frågade Nymphadora. Jag nickade. “Jaa, Om Andromeda är din mamma så har han det bra där, Han är ihop med Bill och Fleur´s dotter. Victore”, sa jag. Dem log mot varandra. “Lily, Kämpa nu, Kom igen Lily”, sa Dumbledore helt plötsligt. “Men jag vill stanna här med er!”, sa jag, Jag hade verkligen inte tänkt igenom detta. “Lily, Vill du dö?”, frågade Nymphadora med chokad röst. “Nja, Vet inte”, sa jag. “Men Lily du måste bestämma dig nu!”, skrek Remus. Sen, Sen, Sen... Mer? Trött tjej <333 5 jun, 2012 20:01 |
|
Borttagen
|
Gud vilket COOLT kapitel! LOVE ♥
5 jun, 2012 20:04 |
|
Emma Granger
Elev |
Skrivet av Borttagen: Gud vilket COOLT kapitel! LOVE ♥ Tack, Men dem kan aldrig bli lika bra som dina ♥ ♥ LOVE! ♥ Trött tjej <333 5 jun, 2012 20:04 |
|
Majis
Elev |
Det var asbra, men förlåt, jag började gapskratta när jag läste kapitlets namn och att de dök upp... Men jag tyckte bara det var så sjukt, men det var grymt! Kul att du hade med dom, men... Hur kommer det egentligen att DOM dök upp? De verkar ju mer dyka upp ifall Harry skulle hamna i den där lilla världen när han är sjuk... Men ändå grymt!!!!!!
Men hur kommer det sig att du gör stor bokstav efter kommatecken? Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 20:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Emma Granger: Men GE DIG, dina är 150 gånger bättre! Säg INTE emot! ♥♥♥Skrivet av Borttagen: Gud vilket COOLT kapitel! LOVE ♥ Tack, Men dem kan aldrig bli lika bra som dina ♥ ♥ LOVE! ♥ 5 jun, 2012 20:09 |
|
Emma Granger
Elev |
Skrivet av Majis: Det var asbra, men förlåt, jag började gapskratta när jag läste kapitlets namn och att de dök upp... Men jag tyckte bara det var så sjukt, men det var grymt! Kul att du hade med dom, men... Hur kommer det egentligen att DOM dök upp? De verkar ju mer dyka upp ifall Harry skulle hamna i den där lilla världen när han är sjuk... Men ändå grymt!!!!!! Men hur kommer det sig att du gör stor bokstav efter kommatecken? Ja, Det är mer logiskt att dem kommer til Harry, Men nu kom dem till Lily. Jag ve faktiskt inte varför jag gör stor bokstav efter kommateken. En vana typ. Hoppas det inte blir för störande. Trött tjej <333 5 jun, 2012 20:09 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Skrivet av Majis: Det var asbra, men förlåt, jag började gapskratta när jag läste kapitlets namn och att de dök upp... Men jag tyckte bara det var så sjukt, men det var grymt! Kul att du hade med dom, men... Hur kommer det egentligen att DOM dök upp? De verkar ju mer dyka upp ifall Harry skulle hamna i den där lilla världen när han är sjuk... Men ändå grymt!!!!!! Men hur kommer det sig att du gör stor bokstav efter kommatecken? Ja, Det är mer logiskt att dem kommer til Harry, Men nu kom dem till Lily. Jag ve faktiskt inte varför jag gör stor bokstav efter kommateken. En vana typ. Hoppas det inte blir för störande. Ja... Skumt... Men okej! Det är inte störande, men har undrat det ett tag................ xD Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 20:12 |
|
Lida
Elev |
Jättebra och roligt kapitel
5 jun, 2012 22:34 |
|
Emma Granger
Elev |
Tack Lida!
Trött tjej <333 5 jun, 2012 22:38 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen