Den du minst anade [SV]
Forum > Fanfiction > Den du minst anade [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Dethär blev ett ganska konstigt kapitel.. men jag hoppas det duger.
- Kapitel 11. Jag följde med Ron och Hermione till Hogsmeade på lördagen. Nej, fel ordval, DEM TVINGADE MED MIG TILL HOGSMEADE. Jag vet inte varför med de menade att jag inte kunde stanna på slottet när det bara var en gång kvar att besöka byn innan jul. Jag behövde ju köpa mina julklappar! Jag funderade på att använda ”Tunglås” på dem… men det kändes inte som ett bra läge att vara sur när dem försökte vara snälla. Så, dagen gick åt att jag, Ron och Hermione gick och handlade julklappar. Eller, Ron och Hermione handlade. Jag bara tog det jag såg och betalde. Jag brydde mig faktiskt inte. Hela dagen tänkte jag på vad Harry och Ginny var nu och hur Harry lade fram sitt samtal. Vi kom tillbaka till slottet innan Harry och Ginny så jag tillbringade en timma med att låtsas vara intresserad om vad Ron och Hermione pratade om samtidigt som jag förtvivlat öppnade chokaldgrodekort som Ron fick äta upp. Jag letade efter något som kunde få mig att förstå någonting. Men såklart utan någon framgång. Vid halv fem svängde porträtthålet upp och Ginny och Harry kom in. Jag hade förberätt mig på allt, skrikande, gråtande, slag. Men någon jag inte hade förberätt mig på var att Ginny hängde runt halsen på Harry och SKRATTADE, LOG, OCH KYSSTE HONOM. Jag ville inte veta vad som hade hänt. Jag visste. Harry hade helt enkelt bestämt sig för att välja Ginny framför mig. Jag gick upp i sovsalen. Lade mig i sängen och låg där under täcket och grät. Grät mer än vad jag någonsin har gjort i hela mitt fuckade liv. Levander, Hermione och Parvati kom in någon gång efter elva och somnade nästan direkt. Jag låg kvar vaken och tänkte på Harry, jag kunde verkligen inte tänka på någonting annat hur gärna jag än ville. Jag tänkte på varje kyss, varje beröring och varje fint ord. Men också på allt som var förjävligt. Vi halv ett knackade något försiktigt på mitt fönster. Min första tanke var att det var Malfoy igen. Så jag blev så sjukt rädd att en ny svärm av tårar letade sig upp ur ögonen. Men jag tänkte på att Elliot hade sagt att Malfoy inte skulle besvära mig mer. Och jag litade på honom mer än någon annan, så jag gick upp och såg till min förvåning att det inte var Malfoy. Det var Hedwig. Jag släppte in henne och jag tror hon förstod allvaret i situationen, för hon gav inte ifrån sig ett ljud. Hon hade ett brev i munnen. Jag fick lust att bara ta tag i Hedwig och slänga ut henne igen. Jag ville inte ha några av Harrys förklarerser, han hade valt Ginny före mig. Punkt. Men jag tog ändå brevet och öppnade. ”Uppehållsrummet, halvtvå. Ha med dig skorna. Vi ska ut och gå.” Nej, nej, nej, jag ville inte. Inte nu. Jag slängde lappen åt sidan och Hedwig flög ut. Jag undrar om Harry skulle komma ändå även om jag inte svarade honom. Vi halv två orkade jag inte undra mer. Så jag tog på mig min morgonrock och tassade ner i uppehållsrummet. Ingen där. ”Hade du tänkt gå ut i morgonrock?” Jag snodde runt. Ingen där. Jag kunde inte låta bli att le. Manteln trillade av honom och där stod han. Harry James Potter. Och tittade med sina gröna ögon in i mina blåa. Han log med hela ansiktet. ”Du kom?” Det var inte ett konstaterande. Det var en fråga. ”Jag ville bara se om DU kom även om jag inte svarade.” Jag blundade och väntade på en kyss. Men det kom ingen. Jag öppnade ögonlocken igen och tittade förvånat på Harry som bara stod några centimeter ifrån mig. ”Inte här” viskade han. Sen slängde han manteln över oss. 22 mar, 2012 15:46 |
|
Borttagen
|
SÅ SUPERMEGAAWESOME ATT JAG DÖR, SKRIV MER PÅ EN GÅNG NU, ERICA!
22 mar, 2012 15:54 |
|
GinnyForever
Elev |
Skrivet av Borttagen: SÅ SUPERMEGAAWESOME ATT JAG DÖR, SKRIV MER PÅ EN GÅNG NU, ERICA! Kunde inte ha skrivit det bättre själv! 22 mar, 2012 16:21 |
|
96hpevanescence
Elev |
22 mar, 2012 16:47 |
|
Lills
Elev |
AH! OMG OMG! Än en gång blir jag förvånad över hur bra du kan skriva även fast jag borde veta hur bra du är vid det här laget, det är bara det att du skriver allt bättre och bättre kapitel för varje gång! Du gör mig helt beroende kvinna! Du skriver inte som J.K, utan möjligen bättre. Men ändå inte på samma vis som J.K heller, hoppas du inte tolkar det här dåligt, för ingen skriver på samma sätt exakt! ♥
Hoppas det kommer mer snart! ![]()
22 mar, 2012 16:58 |
|
amanda1104
Elev |
oj vad bra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 23 mar, 2012 08:09 |
|
Borttagen
|
super!!!
23 mar, 2012 12:15 |
|
Sara Malfoy
Elev |
merrraa
Once A Slytherin , Always A Slytherin. ♥ min FF a dramione story - http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=17437&page=1#p954102 23 mar, 2012 14:22 |
|
Borttagen
|
Okej, jag ska skriva mer snart. Idag. Men jag skulle gärna vilja ha kritik om vad som skulle kunnas göras bättre. För jag vill kunna utveckla den här så den blir bättre. Snälla. KRITIK. Puss ♥
23 mar, 2012 14:24 |
|
Sara Malfoy
Elev |
kan inte draco komma in i bilden snart ?
Once A Slytherin , Always A Slytherin. ♥ min FF a dramione story - http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=17437&page=1#p954102 23 mar, 2012 14:28 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen