@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Fyfan att de tänker införa värnplikt! Jag kommer vägra. Tänker aldrig döda oavsett om vi blir indragna i krig eller inte. Jag har inte med något att göra och har inte gjort något ifall det nån gång skulle bli krig så varför ska jag tvingas döda eller träna för det för att landsledare är äckliga crybabies?! Du inser att vi hade värnplikt för 6 år sen? De tog bort det och nu ska de införa det igen. När vi senast hade det fick alla folkbokförda pojkar brev från Försvarsmakten det året de fyllde 18. Flickor fick söka via hemsidan. Lumpen var totalt frivillig då. Det fanns en liten ruta man kunde kryssa i där det stod att man inte var intresserad. Risken att bli inkallad till lumpen var då i princip 0%. Som jag förstått det så ska de nu ändra så att både flickor och pojkar får det där brevet från Försvarsmakten när de fyller 18. Men så länge möjligheten att tacka nej finns så ser jag inte problemet. Sverige har inte varit i krig på 200 år, det känns väldigt långsökt att det skulle hända. Och om det händer så lär de kalla in de personer som gjort lumpen först. Betyder inte värnplikt att man blir tvingad? :'oo Okej, då gjorde jag bort mig! x) Men vad skönt om man inte behöver tvingas nu då! Om det blir en krigssituation så blir man inkallad. Men som sagt så finns en turordning och har du inte gjort lumpen så lär du inte vara först ut. Här står det lite om värnplikt http://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/var-historia/varnplikt/ Vi är alla skyldiga att hjälpa till civilt eller militärt under kris. Fast själv ångrar jag att jag inte gjorde det. Fast då jag ser på utbildningarna måste man ju vara förbannat tränad D: Jag är inte förbannat tränad, inte alls Seriöst, vi vet ju inte ens var närmaste skyddsrum finns om du inte befinner dig på typ centralstationer. Eller iaf Stockholms Centralstation "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 aug, 2015 19:13 |
|
Borttagen
|
![]() Den som gör en sådan här snygg och välgjord halsduk till mig eller någon annan snygg design baserat på Noeld Fielding's konst kommer ärligt talat få 1000 kr av mig. (EDIT:: kanske mer beroende på hur det kostade er för att få tag på alla färger m.m. Så ni tjänar något på det) Denna halsduk är gjord av tfortextiles på tumblr, men det blev aldrig till salu eftersom hon gav den till Noel Fielding. 7 aug, 2015 19:27 |
|
Borttagen
|
Jag har gjort hemmagjord glass!
7 aug, 2015 19:35 |
|
Borttagen
|
I love Remus John Lupin♥ verry much.
*Pinsamt inlägg* 7 aug, 2015 19:55 |
|
Hedwig96
Elev |
Imorgon får jag träffa kusin
7 aug, 2015 19:58 |
|
Frivolt
Elev |
Nån som vill kidnappa mig så jag slipper va med om morgondagen? XD pleeeeeese?
7 aug, 2015 20:41 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av Frivolt: vad ska du göra dÅ?Nån som vill kidnappa mig så jag slipper va med om morgondagen? XD pleeeeeese? 7 aug, 2015 21:30 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Obliviate_: Skrivet av Frivolt: vad ska du göra dÅ? Nån som vill kidnappa mig så jag slipper va med om morgondagen? XD pleeeeeese? Kalas hos brorsonen. Redan ångest över det. Plus att jag bara vill hem men ska va i stugan till söndag...bleh ; ( 7 aug, 2015 21:34 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Obliviate_: Skrivet av Frivolt: vad ska du göra dÅ? Nån som vill kidnappa mig så jag slipper va med om morgondagen? XD pleeeeeese? Kalas hos brorsonen. Redan ångest över det. Plus att jag bara vill hem men ska va i stugan till söndag...bleh ; ( släktkalas är aldrig kul. men erbjud dig o plocka undan o diska så får du lite tid ifred 7 aug, 2015 21:41 |
|
Borttagen
|
Frivolt jag ska också på släktkalas imorgon, mina småkusiner fyller år. lider med dig!! :c
7 aug, 2015 21:47 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen