Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 20983 20984 20985 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
Obliviate_
Elev

Avatar


jag tror att yr skojar med mig???

Nyss skulle det regnar 5 mm kl 18, gick in en halvtimme senare o då var det sol, sol sol så långt ögat kan nå

7 aug, 2015 14:39

Frivolt
Elev

Avatar


Sitter i stugan nu o jag har så bra täckning här nu hihi. Min nya mobil är hittills awesome!!

7 aug, 2015 14:48

L'Amour et Psyché *
Elev

Avatar


Mobilen är trasig och datorladdaren är snart körd den också... Spännande. Mobilen kanske jag kan lämna in på reparering men inte förrän om ca två veckor då jag får nya pengar. (för jag tror att garantin har gått ut)

Jag måste skaffa ett armbandsur.
..Och en väckarklocka.
..Och en karta.
..En kompass.
..En miniräknare.
..Och en walkitalkie..,

Jag får börja använda min kamera igen.

7 aug, 2015 15:04

Detta inlägg ändrades senast 2015-08- 7 kl. 15:42
Antal ändringar: 2

Fellrendión
Elev

Avatar


Fyfan att de tänker införa värnplikt! Jag kommer vägra. Tänker aldrig döda oavsett om vi blir indragna i krig eller inte. Jag har inte med något att göra och har inte gjort något ifall det nån gång skulle bli krig så varför ska jag tvingas döda eller träna för det för att landsledare är äckliga crybabies?!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

7 aug, 2015 15:32

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Fyfan att de tänker införa värnplikt! Jag kommer vägra. Tänker aldrig döda oavsett om vi blir indragna i krig eller inte. Jag har inte med något att göra och har inte gjort något ifall det nån gång skulle bli krig så varför ska jag tvingas döda eller träna för det för att landsledare är äckliga crybabies?!


Du inser att vi hade värnplikt för 6 år sen? De tog bort det och nu ska de införa det igen. När vi senast hade det fick alla folkbokförda pojkar brev från Försvarsmakten det året de fyllde 18. Flickor fick söka via hemsidan. Lumpen var totalt frivillig då. Det fanns en liten ruta man kunde kryssa i där det stod att man inte var intresserad. Risken att bli inkallad till lumpen var då i princip 0%. Som jag förstått det så ska de nu ändra så att både flickor och pojkar får det där brevet från Försvarsmakten när de fyller 18. Men så länge möjligheten att tacka nej finns så ser jag inte problemet. Sverige har inte varit i krig på 200 år, det känns väldigt långsökt att det skulle hända. Och om det händer så lär de kalla in de personer som gjort lumpen först.

7 aug, 2015 16:01

Borttagen

Avatar


Har ont i hälarna
Är märkligt sminkad
Har show om ca 1 timme
Blandade känslor

7 aug, 2015 16:02

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Fyfan att de tänker införa värnplikt! Jag kommer vägra. Tänker aldrig döda oavsett om vi blir indragna i krig eller inte. Jag har inte med något att göra och har inte gjort något ifall det nån gång skulle bli krig så varför ska jag tvingas döda eller träna för det för att landsledare är äckliga crybabies?!


Du inser att vi hade värnplikt för 6 år sen? De tog bort det och nu ska de införa det igen. När vi senast hade det fick alla folkbokförda pojkar brev från Försvarsmakten det året de fyllde 18. Flickor fick söka via hemsidan. Lumpen var totalt frivillig då. Det fanns en liten ruta man kunde kryssa i där det stod att man inte var intresserad. Risken att bli inkallad till lumpen var då i princip 0%. Som jag förstått det så ska de nu ändra så att både flickor och pojkar får det där brevet från Försvarsmakten när de fyller 18. Men så länge möjligheten att tacka nej finns så ser jag inte problemet. Sverige har inte varit i krig på 200 år, det känns väldigt långsökt att det skulle hända. Och om det händer så lär de kalla in de personer som gjort lumpen först.

Betyder inte värnplikt att man blir tvingad? :'oo Okej, då gjorde jag bort mig! x) Men vad skönt om man inte behöver tvingas nu då!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

7 aug, 2015 16:06

aascendio
Elev

Avatar


HELG!
Ska bara typ ligga i hängmattan och lyssna på podcasts och läsa och spela sims

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi61.tinypic.com%2F14aa6gl.gif

7 aug, 2015 16:09

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Fyfan att de tänker införa värnplikt! Jag kommer vägra. Tänker aldrig döda oavsett om vi blir indragna i krig eller inte. Jag har inte med något att göra och har inte gjort något ifall det nån gång skulle bli krig så varför ska jag tvingas döda eller träna för det för att landsledare är äckliga crybabies?!


Du inser att vi hade värnplikt för 6 år sen? De tog bort det och nu ska de införa det igen. När vi senast hade det fick alla folkbokförda pojkar brev från Försvarsmakten det året de fyllde 18. Flickor fick söka via hemsidan. Lumpen var totalt frivillig då. Det fanns en liten ruta man kunde kryssa i där det stod att man inte var intresserad. Risken att bli inkallad till lumpen var då i princip 0%. Som jag förstått det så ska de nu ändra så att både flickor och pojkar får det där brevet från Försvarsmakten när de fyller 18. Men så länge möjligheten att tacka nej finns så ser jag inte problemet. Sverige har inte varit i krig på 200 år, det känns väldigt långsökt att det skulle hända. Och om det händer så lär de kalla in de personer som gjort lumpen först.

Betyder inte värnplikt att man blir tvingad? :'oo Okej, då gjorde jag bort mig! x) Men vad skönt om man inte behöver tvingas nu då!


Om det blir en krigssituation så blir man inkallad. Men som sagt så finns en turordning och har du inte gjort lumpen så lär du inte vara först ut.

7 aug, 2015 16:25

Borttagen

Avatar


Gaaah, jag letar efter en gif för att fullborda min forumsignatur men jag hittar den inte. Det skulle bli mycket roligare om jag bara fick tag på den ;_; om någon hittar den så är ni min hjälte och om någon vet redan nu vilken scen jag menar så är ni awesome.

det är en scen från the Mighty boosh (första säsongen) där Howard Moon har svårt att lugna ner sig så han får bilden på katterna av Naboo som ni ser nedan och därefter gör hans bästa kompis, Vince Noir, något som irriterar honom så han häftar fast bilden på sin egna panna xD Min humor, deal with it.

7 aug, 2015 18:53

1 2 3 ... 20983 20984 20985 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.