@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Borttagen: Den satt långt inne men den kom ♥ Att det skulle vara så svårt att få fram det där På tiden att USA som ledande land i världen hoppade på gay marriage vagnen alltså. Så glad jag blev när jag läste det där ♥ Sedan 1 maj 2009 om jag inte minns fel. Men bara det är ju skrämmande sent ändå måste jag påstå Ja, jo vet nån vilket land som var det första i världen? skulle vara intressant att veta 26 jun, 2015 18:30 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! Så jävla värt det. 26 jun, 2015 18:34 |
|
Borttagen
|
Gaah, är så himla uttråkad, är det ingen jävel som är hemma?? :c
Om någon här har lust att uggla eller rolla, säger jag inte nej.. 26 jun, 2015 18:37 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Jag har varit och tittat på porslin för typ femtioelfte gången och äntligen bestämt mig för en serie
I feel old though ._. 26 jun, 2015 18:55 |
|
Borttagen
|
hatar sommarlov och sommar så mycket. vill nästan till skolan men hatar skolan lika mycket. förstår inte mig själv
26 jun, 2015 19:22 |
|
Borttagen
|
Den här måste jag köpa. O.o
26 jun, 2015 19:23 |
|
Luna Chang
Elev |
Jag tror min katt har saknat mig...
Han följer efter mig ÖVERALLT just nu Hej 26 jun, 2015 20:00 |
|
Borttagen
|
Jag har hemlängtan.
Det är så ofta jag saknar mitt älskade Östergötland, mitt fagra Östergyllen.. Där vi pratar vår bonniga dialekt, där sjöarna och vattendragen går, där fälten står gula, där de högstammiga skogarna står.. Där vi har vår egen skärgård, där man kan vandra på Omberg och blicka ut över Vättern. Där finns alla de små speciella platser jag saknar, de trolska markerna.. Där ligger klosterruinen övervuxen av vildblomster där jag en gång svor på att gifta mig den dag jag blev kär, långt innan jag växte upp och insåg att kärlek inte alltid är ömsesidig och att äktenskap verkligen inte är för mig. Där finns så mycket smärta och så mycket skratt. Där finns min familj, på gott och ont. Där ligger min längtan och skaver. Jag lämnade Östergötland bakom mig när jag var sjutton. Sedan dess har jag bott annorstädes. Det är kanske ingen stor grej, men det känns aldrig riktigt hemma någon annanstans. "Så grant står Östergyllen i sommarfager prakt och skördarna, de gyllene, de bölja. Väl hundra vita kyrktorn på slätten hålla vakt, längs insjöstrand där glittervågor skölja. Ej finns en nejd så härlig, så solig som vår bygd, där gamla minnen sova i gröna björkars skygd, vårt barndomshem, vårt fagra Östergyllen!" Bonus: Östgötacasanovan! (Även känd som "Kolmårdstroll" - gud vad jag saknar denna dialekt!) 26 jun, 2015 20:28 |
|
Borttagen
|
Wretch: Jag blir lite tänd av östgötska ♥ Mest p g a Anders "Ankan" Johansson (som jag är typ kär i) men det har smittat av sig på dialekten i största allmänhet också! Så jäkla fint.
26 jun, 2015 20:37 |
|
Borttagen
|
JAG OCH MIN BÄSTA VÄN aka madness SKA KANSKE ÅKA TILL ENGLAND TILLSAMMANS!!!
26 jun, 2015 20:39 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen