Ett mörkare Alice i Underlandet (ORS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ett mörkare Alice i Underlandet (ORS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Alice skyndade sig fram till biten och tog tag i den. Det var en lång trästav som var första delen.
Efteråt började det bli väldigt hett. Alice såg sig omkring i rummet och i en hög av gamla vapen låg en lång stav med en stor kristall på toppen. Alice nuddade bara den med fingret när hon skyndade förbi och det växte fram stora istappar i taket. ![]() Denna staven kanske styrde över kylan.
16 dec, 2013 15:08 |
|
amanda1104
Elev |
"Använd staven för att stoppa elden" ropar katten och försöker att undvika lågorna som sträcker sig mot honom.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 16 dec, 2013 22:05 |
|
Fellrendión
Elev |
17 dec, 2013 06:24 |
|
amanda1104
Elev |
"Neeej!" skriker Hattmakaren och vrider på någon spak. Flera flammor kommer mot dom och isen börjar smälta.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 17 dec, 2013 10:40 |
|
Fellrendión
Elev |
Alice trollade fram mer is och kämpade för att släcka elden helt.
"Vi kommer att klara det", stönade Alice självsäkert. Lågan var nära att släckas helt.
17 dec, 2013 14:20 |
|
amanda1104
Elev |
Till sist släcks lågan. Hattmakaren skriker av frustration .
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 17 dec, 2013 14:27 |
|
Fellrendión
Elev |
Hattmakaren blev så arg att han öppnade glasväggen och sprang mot attack.
"Gillar du te"? Frågade han på ett argt sätt och kastade koppar med jättevarmt te. Det brändes och Alice skrek.
17 dec, 2013 14:41 |
|
amanda1104
Elev |
Katten lyckas med nöd och näppe undvika nästa kopp och skyndar sedan mot utgången.
"Alice, kom!" Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 17 dec, 2013 19:20 |
|
Fellrendión
Elev |
Alice och katten smet ut.
Som hämnd för kaninens död och för att han försökte döda katten och henne själv så stängde hon glasdörren och satte på värmen. "Vi sticker härifrån", sa Alice med en stel och kall röst. "Vi måste hitta en säker plats att sova på, midnatt har säkert passerat nu"...
17 dec, 2013 19:57 |
|
amanda1104
Elev |
"Ska vi verkligen lämna honom där inne. Han var din vän när du var yngre" säger katten.
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 17 dec, 2013 20:33 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ett mörkare Alice i Underlandet (ORS)
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen