Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 19 20 21 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag tittade mot Mika och log. Jag tog Jacks hand och vi gick in på mitt rum.
"Har du gitarr?" frågade han förvånat när han såg den. Helvete, jag hade glömt att ställa undan den.
"Mm.." mumlade jag och satte mig på sängen. Han satte sig bredvid mig och tog min hand.
"Kim alla vet att du sjunger sjukt bra, du vill bara inte erkänna det" han tog ett djupt andetag "varför?". Jag stelnade till. Jag hade aldrig berättat vad som faktiskt hade hänt när det gällde min musik. Men Jack var min kille och bästa vän, jag måste berätta.
"Min farmor och jag älskade musik" började jag "när hon dog.. Har jag inte velat sjunga och spela utan henne..." jag kände hur en tår rullade ner för min kind. Jack torkade bort den och la armen om mig.
"Det är okej, jag förstår." mumlade han i mitt öra och smekte min arm. Jag nickade och lutade mig mot hans axel.
"Men, man ska inte vara fast i det förflutna, Kim" sa han lågt. Jag suckade.
"Jag vet, men det är så svårt" sa jag med gråten i halsen.
"Schh... Jag vet.." mumlade han i mitt öra. Han släppte taget om mig och hämtade min gitarr. "Spela något för mig..."
"Men.." sa jag men han tittade snällt på mig. Jag suckade men tog emot gitarren, som jag hade fått av min farmor för tre år sen. Innan hon dog... Jag tog några prövande ackord på den. Det var skönt att spela igen, jag hade saknat det. Jag började nynna på låten jag och min farmor hade hittat på när jag var liten. "Jag springer genom skogen och hör vinden vina, jag plockar blommor, de är så fina". Jag ler åt texten, jag var sju när vi skrev den och vi hade suttit på gräsmattan tillsammans... Jack la armen om mig.
"Du är duktig" sa han och kysste min kind. Jag log svagt.
"Tack.." mumlade jag och la ifrån mig gitarren och satte mig närmare honom. Det var skönt att ha pratat med någon om det...

that's all I got to say

8 dec, 2013 11:03

Borttagen

Avatar


jag tittade ut genom fönstret och log svagt. Det var mörkt och de ända som lyste upp var lyktstolparna och snön utanför. Jag började leka med pennan och började teckna random. När jag var klar såg jag att det var en flicka som lutade huvudet mot en skolbänk och sneglade ut mot fönstret. Jag började rita resten av klassen. När jag var klar log jag och la ner den i skrivbordet. Jag gick sedan till vardagsrummet, men när jag var på väg till mitt rum igen hörde jag en gitarr spela. Jag stannade vid dörren till Kims rum och lyssnade. Efter ett tag började hon spela och jag lyssnade. Jag log för mig själv och gick in i mitt mörka rum igen. Jag satte mig på stolen och tittade på ljuset.

8 dec, 2013 11:11

Kola
Elev

Avatar


Jag ställde gitarren bredvid sängen och la mig ner i sängen. Jack la sig bredvid.
"Du är duktig, vet du" sa han långsamt.
"Du då? Kan du spela?" frågade jag och vände mig mot honom. Han nickade och rodnade.
"Lite" mumlade han. Jag satte mig upp och tog gitarren.
"Spela lite för mig.." sa jag och log. Han satte sig upp och tog emot gitarren. Han spelade några ackord och började sedan spela 'Had me @ hello' (det är Olivias egna låt). Jag började sjunga med i låten. You don't have to try too hard, you already have my heart, You don't got a thing to prove, I'm already into you'.

Det blev ganska kort...

that's all I got to say

8 dec, 2013 11:32

Borttagen

Avatar



Jag tog ner fingret i tet och klämde sedan på ljuset. Det slocknade och nu var det alldeles mörkt omkring mig. Jag gick försiktigt till min säng och kröp ner där. Jag tittade ut genom fönstret medan jag lyssnade på gitarren från ett annat rum. Jag log svagt och somnade snabbt.

8 dec, 2013 13:30

Kola
Elev

Avatar


Han la ifrån sig gitarren och la sig ner i sängen och gäspade. Jag la mig bredvid honom och lät handen glida genom hans mjuka bruna hår. Han suckade nöjt och blundade. Jag kände hur trött jag blev och ögonlocken kändes tunga. Jag lät mig slappna av och somnade bredvid honom, med klänningen på. När jag vaknade var det mörkt ute och det var kallt i mitt rum. Jag gäspade och reste mig upp. Jag gick fram till mitt fönster och stängde det. Jag tittade på klockan, den var halv fyra på morgonen. Som tur var hade vi sovmorgon imorgon, skolan var stängd på grund av att de ska fixa till balen. Bara de som skulle vara DJ och fixa mat och så skulle till skolan idag. Men jag och Mika var så lata så vi orkade inte anmäla oss till något... Inte Jack heller, vad jag vet. Jag gick in på toan och gick på toa. Då märkte jag att jag hade klänningen på. Medan jag tvättade händerna och borstade tänderna, eftersom jag inte gjort det på kvällen, tittade jag på mig i spegeln. Klänningen passade faktiskt väldigt bra. Jag log mot mig själv och tog sedan ur tofsen. Jag tog av nig klänningen och tog på mig min pyjamas. Klänningen tog jag med in på mitt rum och hängde på stolen. Jag gäspade ännu en gång och flyttade lite på Jack så att jag kunde få plats. Jag somnade snabbt och kurade ihop mig bredvid Jack.

that's all I got to say

8 dec, 2013 16:07

Borttagen

Avatar


Jag satte mig upp i sängen och tog benen över säng kanten. Jag ställde mig upp och satte på mig min panda pyjamas. Jag gick ut i köket, tog en mini yoghurt och gick sedan tillbaka till mitt rum och satte mig vid skrivbord. Jag satte på datorn och gick in på youtube. Jag tittade på några roliga klipp medan jag åt min yoghurt. Jag gick sedan in på Skype och ringde Anton.
"Tjoo" sa han och log.
"Hej..." Sa jag enkelt. Han flinade.
"Hur blev klänningen du köpte?" Frågade han med ett leende.
"Den blev perfekt! Sedan när jag har sminkat mig som en voodoo docka och fixad detaljerna kommer jag verkligen se ut som en voodoo docka." Sa jag glatt. Anton nickade med ett leende.

8 dec, 2013 16:23

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade igen klockan halv nio och kollade ut genom fönstret, det var ljusare nu. Jag tittade på Jack som låg och sov bredvid mig. Han var så söt... Jag log för mig själv och reste mig upp. Jag gick in på toan och borstade tänderna och gick på toa. Sedan borstade jag tänderna medan jag tittade på min spegelbild. När jag var klar gick jag i nå mitt rum igen. Jag behövde inte duscha för det hade jag gjort igår morse. Jag gick till min garderob och tog fram ett par slitna jeans och ett svart linne. Jag tog på mig det och ett par svarta strumpor. Jag tog också på mig mitt långa halsband med ett kors på. Jag tog också på mig en 'fotbolls tröja'. Jag satte nig på sängen med fötterna dinglande vid kanten. Jag tittade leende på honom och han log med ögonen stängda.
"Sluta stirra, det är läskigt" mumlade han och jag skrattade.
"Hur ska jag kunna ta ögonen ifrån dig?" Log jag och la mig bredvid honom. Han flinade och tog armen om mig. Det kändes bra att ligga där bredvid honom. Jag lekte med hans fingrar och tittade sedan på klockan, det hade gått en halvtimme så den var alltså nio. Jag vände mig mot honom.
"Ska vi, eller ja du, gå upp?" Frågade jag honom leende.
"Ja jag måste ändå byta kläder" sa han och gäspade. Jag nickade och följde honom ut i hallen. Jag gav honom en hejdå kram och stängde dörren efter honom. Jag gick in i köket och gjorde en espresso. Jag tog den med mig till mitt rum och ställde den på mitt skrivbord. Jag bäddade sängen och satte mig sedan vid datorn. Jag öppnade mejlen och kollade. Eftersom vi inte bodde med våra föräldrar fick vi 'veckobrevet'. Det stod att vi inte hade några läxor denna veckan på grund av att vi var lediga idag och imorgon. På torsdagen skulle vi dock till skolan, men bara vara på en lektion och sedan gå hem. På fredagen samma sak och på fredags kvällen var det bal. Jag gick in på Twitter på datorn och kollade igenom alla tweets. Anton hade inte twittrat på ett tag... Han hade nog alltså ingen tjej att jaga och bränna deras gårdar... Hrm, ja... Jag flinade åt hans gamla tweets och gick sedan in på YouTube för att kolla lite. Inget speciellt hade hänt men jag kollade på några videor medan jag drack mitt kaffe. Jag stängde av datorn och gick ner i köket med muggen i handen. Jag ställde ner den i diskmaskinen och körde igång den. Jag tittade mig omkring, det var inte smutsigt alls, men att städa skadar aldrig. Jag tog fram en hink och en trasa och dammade av alla möbler. Sedan dammsög jag och torkade golvet. När jag var klar var klockan halv ett på dagen och jag började bli hungrig. Jag gick in på mitt rum och kollade mig omkring efter smutsiga kläder. Det var alldeles rent. Jag gick in på toan och hämtade det som låg där och la in de i tvättmaskinen. Jag gick mot Mikas rum och knackade på.
"Mika, har du någon tvätt?" Frågade jag henne och hon pekade på en hög bredvid hennes sång. Jag nickade och tog med den till tvättmaskinen. Jag la in det och startade den. Jag gick en runda i huset, allt var skinande rent nu. Jag la mig i soffan och satte på Tv:n.

that's all I got to say

8 dec, 2013 16:57

Borttagen

Avatar



"Kommer du klä ut dig till något?" frågade jag Anton. Anton skakade på huvudet.
"Jag har massa försenade läxor och uppgifter jag måste göra klart. Alltså jag fattar inte varför det är så himla viktigt med det." suckade han och lutade sig mot sin stol.
"Du är sjutton. Snart kommer du ta studenten." log jag.
"Det är om typ två år! Palla!" muttrade han. "Har du varit i snön någonting då?" frågade han med ett flin. Jag skakade på huvudet.
"Nej, det har jag inte. Jag får väl kasta några snöbollar snart." log jag. Jag suckade djupt ännu en gång. "Och snart är det bal..."
"Ska du gå?" frågade han intressant.
"Nej!... eller jag vet inte!" muttrade jag. Anton blinkade.
"Okej... Vad har du för klänning?" frågade han.
"Vänta..." sa jag och tog upp påsen med klänningen. Jag höll upp den för Anton."Den här. Dock var jag tvungen att dra bort ärmarna och sätta dit några kedjor på den." log jag. Jag hade verkligen blivit nöjd med den. Men det var inte säkert att jag skulle gå på balen.
"Snyggt."

8 dec, 2013 17:54

Kola
Elev

Avatar


Jag tittade på MTV medan jag lyssnade på Mikas samtal med Anton. Hon hade inte stängt dörren så jag hörde hur de pratade om balen. Jag flinade åt hennes klänning, den passade henne verkligen... Jag koncentrerade mig på Tv:n igen och suckade tungt när jag såg vad det var för program. Det var om någon tjej som hade det jobbigt med familjen och bla bla bla... Jag gick fram till filmerna och letade efter min favoritfilm, Elf. Jag hittade den och satte på den. Jag satte mig i soffan med en filt om mig. Jag satte på filmen och vilade huvudet mot soffkudden. Mika kom in i vardagsrummet mitt i filmen.
"Kim, tvättmaskinen pep" sa hon skrämt. Jag skrattade åt hennes ansiktsuttryck.
"Det betyder att den är klar" sa jag och reste mig. Jag vek ihop filten och la den på sidan av soffan. "ska jag stänga av filmen eller ska du se den?"
"Stäng av den" sa hon och gick in på sitt rum igen. Jag nickade och stängde av den och la tillbaka den. Jag gick till tvättmaskinen och tog ur all tvätt. Jag la in det i torkskåpet och gick sedan in på Mikas rum.
"Ska vi göra något?" frågade jag och satte mig på hennes säng med bena i kors. Hon satt vid skrivbordet och vände stolen mot mig.
"Visst" log hon "det var länge sen jag tränade"
"Just det! Det har varit så mycket nu, vi har ju inte vart i dojon på typ två veckor.." sa jag och insåg först nu hur mycket jag saknade det. Jag sprang in på mitt rum och tog på mig ett par svarta och rosa träningsbyxor och ett svart linne. Jag tog också en rosa tjocktröja över och så tog jag på mig mina träningsskor. Jag sprang ner till hallen där Mika stod redo. Vi gick mot bussen och mötte Jack på vägen, han skulle också till dojon.
"Det var länge sen ni träna" flinade han. Jag nickade och bussen kom. Vi satte oss tillsammans och jag kände hur det pirrade i magen, jag saknade dojon så mycket.




Kläder:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ec0.pinimg.com%2F736x%2Ff6%2F9f%2Ffe%2Ff69ffe29c1361efc01fc212f79eb37bf.jpg

that's all I got to say

8 dec, 2013 18:30

Borttagen

Avatar



Jag satte på mig en rosa kjol, ett svart linne och ett par knästrumpor. Där efter packade jag ner min dräkt i en påse och gick till hallen. Jag satte på mig skorna och en jacka.
"Kim, kommer du?!" ropade jag till henne. Kim kom snabbt ut från sitt rum, satte på sig skorna och vi började gå till bussen. Vi träffade Jack som också skulle till dojon.
"Jag har inte kunnat träna på skit länge!" sa jag glatt och satte mig längst bak i bussen.
"Tur att ditt knä har blivit bättre." log Kim. Jag nickade och efter en stund kom vi fram till Dojon. Jag hoppade av bussen och sprang till omklädningsrummet där jag satte på mig dräkten.

8 dec, 2013 19:02

1 2 3 ... 19 20 21 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.