Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts första årselever med Essi99

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

1 2 3 ... 19 20 21 ... 27 28 29
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Snape går förbi mig igen.
"Hrm", är det ända han säger innan han fortsätter.

1 dec, 2013 18:01

Isse99
Elev

Avatar


Blandningen blir brun av ormgiftet och jag kan lika gärna erkänna för mig själv att jag har misslyckats. Jag hatar att misslyckas och jag ville ju visa Snape att jag inte är sämre än någon annan i det här rummet men det gick tydligen inte.
Snape avbryter mina grubblerier när han med ett hånflin ställer sig framför mig och ser ner i kitteln. Han vänder sedan på klacken och går härifrån, fortfarande med ett hånflin i ansiktet.

skriver ord som mord i handen

1 dec, 2013 18:30

Borttagen

Avatar


Jag häller i den sista ingrediensen och ler, med den snigeln är allt klart. Den har fått rätt färg och är klar för test. Alla ser upp på Snape som går runt och provar våra svällnings blandningar på olika kaktusar. Min funkar utan problem och han ser på mig.
"Min farfar var i Slytherin Sir", säger jag, som en ursäkt. Han bara ser på mig och fortsätter.

1 dec, 2013 18:34

Isse99
Elev

Avatar


När han kommer till min plats iakttar jag honom bara och väntar på hans åsikt. Han kastar bara en en blick i kitteln och suckar sedan högt. Jag stålsätter mig för vad han ska säga.
"Ännu en misslyckad dryck. Ni gryffindorare är verkligen värdelösa i år." Han börjar gå mot nästa plats och jag hör hur han muttrar för sig själv. "Lika värdelösa som alltid."

skriver ord som mord i handen

2 dec, 2013 21:09

Borttagen

Avatar


Jag suckar tyst och rullar med ögonen. Tillslut för vi gå och jag springer fram och krokar tag i April.
"Jag fattar varför alla hatar Snape, vid Merlins kalsonger, han är hemsk!"

2 dec, 2013 21:12

Isse99
Elev

Avatar


"Jag har ju träffat trevligare personer" muttrar jag. Jag har redan bestämt att jag inte gillar honom och kommer nog aldrig att göra det heller.
"Men det var i alla fall sista lektionen för idag" utbrister jag och skiner upp.

skriver ord som mord i handen

2 dec, 2013 21:20

Borttagen

Avatar


"Ja!", jag ler stort.
"Skönt va? Ska vi till sällskapsrummet?"

2 dec, 2013 21:23

Isse99
Elev

Avatar


"Ja, Ginny kanske är där? Jag har inte sett henne sen lunchen. Och så kan vi ju kanske lära känna de andra lite bättre."

skriver ord som mord i handen

2 dec, 2013 21:25

Borttagen

Avatar


"Det vore kul", jag ler stort.
"Och vi måste lära dig att spela med knallkort!!!"

2 dec, 2013 21:26

Isse99
Elev

Avatar


Väl framme i tornet går jag upp till sovsalen och slänger väskan och kappan på sängen innan jag går ner till sällskapsrummet.
Jag sätter mig i en av fåtöljerna framför brasan, sparkar av mig kängorna och drar upp benen under mig.

skriver ord som mord i handen

3 dec, 2013 11:54

1 2 3 ... 19 20 21 ... 27 28 29

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

Du får inte svara på den här tråden.