PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel nickade allvarligt. "Det ska jag". Hon var dock inte säker på att så mycket fler hober ville gå med, de flesta ville nog helt enkelt inte.
Hon hoppade av hon med och grimaserade lätt, så öm hon var...
13 sep, 2013 21:27 |
|
Vildvittra
Elev |
"Bra, ser de som tvekar en av sina egna kommer fler gå med." säger hon och skrattar lätt åt Nalels ömhet. Något som hände alla första dagarna de red.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 sep, 2013 21:31 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel var väldigt glad att få sträcka på sig, det kändes en aning bättre då. "Ska vi slå läger här innan vi går in i byn?". För hon var rätt så trött efter den första dagen, och det började mörkna.
13 sep, 2013 21:33 |
|
Vildvittra
Elev |
"Ja, det ska vi. Men jag kan slå upp vårt tält så lär jag dig någon annan dag. Gå till värdshuset du och ta dig lite mat så kommer jag." säger Meira och sadlar av sin häst.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 sep, 2013 21:38 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Ska jag inte hjälpa till då?" Hon lät lite tveksam till att bara gå, kanske för att det var nytt att gå in i en främmande by. "Men om du säger det...": Hon började gå, lite stelt, emot den högljudda stugan som var värdshuset.
13 sep, 2013 21:40 |
|
Vildvittra
Elev |
"Jag kommer snart, det är lugnt." säger Meira som gjorde det snabbare själv och började få upp tältet.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 sep, 2013 21:44 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel öppnade upp dörren och värme samt en stark alkoholdoft slog emot henne. Hon gick direkt till disken och beställde en tallrik med soppa. Det kom snart och hungrigy åt hon av den.
13 sep, 2013 21:49 |
|
Vildvittra
Elev |
En kvart senare kommer Meira in i värdshuset, hon vinkar leende mot Nalel och går fram till disken och beställer en talrik med kött och potatis och öl. Hon kommer sedan till henne och sätter sig vid henne och tar en stor klunk av ölet.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 sep, 2013 21:52 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nalel hade också öl, men hon brukade inte dricka så mycket. Hon hade aldrig fallit för det. Hon åt upp sitt sista och log mot Meira.
"Jisses vad trött man blev" mumlade hon och drack mer öl.
13 sep, 2013 21:56 |
|
Vildvittra
Elev |
Meira fick sin mat och började äta med god aptit, hon var himla hungrig. "Du kommer väja dig." ler hon och tar djupa klunkar ur stopet.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 sep, 2013 22:01 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen