Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.

Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.

1 2 3 ... 19 20 21 ... 35 36 37
Användare Inlägg
Godrica
Elev

Avatar


Superbra! Det roliga är att jag är precis i bok 5 och i den delen av boken xD

12 nov, 2012 14:41

Barbiegirl
Elev

Avatar


mera

"We've all got both light and dark inside of us. What matters is the part we choose to act on, that's who we really are"

12 nov, 2012 14:43

minisa
Elev

Avatar


MEEEEEER ♥

Kram till er ^~^

12 nov, 2012 14:46

Godrica
Elev

Avatar


Gärna mer! Det är så spännande.

12 nov, 2012 15:17

Caty Delacour
Elev

Avatar



Jag läste att Godrica var här i boken, så jag spoilar kapitelna ifall jag går om henne

Spoiler:
Tryck här för att visa! Hermione stannar upp på vägen till bibloteket
Malfoy är en slytherin, vad hade hon väntat sig egentligen?
Hon torkar ögonen och går in.

"Hermione!" Ron går till till henne.

"Var är Harry?"

Ron rycker på axlarna.
"Umbidge."

"Den där haggan, hon är fruktansvärd!"

"Ja, vi borde ha en riktig lärare, som Lupin"

"Mm, han var bra."

Det blir tyst och båda bara kollar på den andre.

"Vi behöver någon som mött mörkret. Någon som vet vad man kan förlora."

"Hermione!" Ron suckar. "Du minns förra gången..."

"Det var två veckor sen! Han har glömt!"

"Men..."

Harry kommer in genom öppningen och båda blir genast tysta.

Under tystnad fortsätter de arbeta med trolldryckerna, läxan från Snape.

"Jag undrade just", säger Hermione. "om du har tänkt mer på försvar mot svartkonster?"

"Det är svårt att Inte göra, med den där kärringen vi har som lärare!"

"Jag menar iden som Ron och jag hade..."

Ron kastar en förskräckt, nästan hotande blick på henne.

"Okej, iden som JAG hade."

"Jovisst, jag har tänkt på det." Säger Harry efter en lång stund.

"Och?"

"Jag vet inte." säger Harry en aning stressat.

"Jag har väl sagt att det mesta var tur?"

"Jo, men tro inte att det är någon ide att låtsas som om du inte är bra på försvar mot svartkonster! Du kan fram besvärja en patronus, du kan göra alla möjliga saker, Viktor sa alltid..."

"Jaha? Vad sa Vicky?"

"Haha," Säger Hermione med uttråkad röst. "Han sa att Harry kunde saker som inte ens han kunde, och ändå har han gått ut skolan på Durmstrang."

Ron kollar misstänktsamt på henne.
"Du har väl inte kontakt med honom fortfarande?"

"Och? Jag får väl ha en brevvän om jag..."

"Han vill inte bara vara din brevvän."

Hermione suckar och vänder sig tvärt mot Harry.

"Vill du undervisa oss?"

"Bara dig och Ron då?"

Hermione och Ron utbyter en ängslig blick.
I tanke om Harrys reaktion.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o3_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Ftheribofbrown.files.wordpress.com%2F2014%2F11%2Ftumblr_mm32pdhuzd1snfm7ko1_500.gif

12 nov, 2012 15:53

amanda1104
Elev

Avatar


Superbra!!!

Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum

12 nov, 2012 15:56

Godrica
Elev

Avatar


Skrivet av Caty Delacour:

Jag läste att Godrica var här i boken, så jag spoilar kapitelna ifall jag går om henne

Spoiler:
Tryck här för att visa! Hermione stannar upp på vägen till bibloteket
Malfoy är en slytherin, vad hade hon väntat sig egentligen?
Hon torkar ögonen och går in.

"Hermione!" Ron går till till henne.

"Var är Harry?"

Ron rycker på axlarna.
"Umbidge."

"Den där haggan, hon är fruktansvärd!"

"Ja, vi borde ha en riktig lärare, som Lupin"

"Mm, han var bra."

Det blir tyst och båda bara kollar på den andre.

"Vi behöver någon som mött mörkret. Någon som vet vad man kan förlora."

"Hermione!" Ron suckar. "Du minns förra gången..."

"Det var två veckor sen! Han har glömt!"

"Men..."

Harry kommer in genom öppningen och båda blir genast tysta.

Under tystnad fortsätter de arbeta med trolldryckerna, läxan från Snape.

"Jag undrade just", säger Hermione. "om du har tänkt mer på försvar mot svartkonster?"

"Det är svårt att Inte göra, med den där kärringen vi har som lärare!"

"Jag menar iden som Ron och jag hade..."

Ron kastar en förskräckt, nästan hotande blick på henne.

"Okej, iden som JAG hade."

"Jovisst, jag har tänkt på det." Säger Harry efter en lång stund.

"Och?"

"Jag vet inte." säger Harry en aning stressat.

"Jag har väl sagt att det mesta var tur?"

"Jo, men tro inte att det är någon ide att låtsas som om du inte är bra på försvar mot svartkonster! Du kan fram besvärja en patronus, du kan göra alla möjliga saker, Viktor sa alltid..."

"Jaha? Vad sa Vicky?"

"Haha," Säger Hermione med uttråkad röst. "Han sa att Harry kunde saker som inte ens han kunde, och ändå har han gått ut skolan på Durmstrang."

Ron kollar misstänktsamt på henne.
"Du har väl inte kontakt med honom fortfarande?"

"Och? Jag får väl ha en brevvän om jag..."

"Han vill inte bara vara din brevvän."

Hermione suckar och vänder sig tvärt mot Harry.

"Vill du undervisa oss?"

"Bara dig och Ron då?"

Hermione och Ron utbyter en ängslig blick.
I tanke om Harrys reaktion.

Åh,

TACK!

12 nov, 2012 15:57

Barbiegirl
Elev

Avatar


meraa . ♥

"We've all got both light and dark inside of us. What matters is the part we choose to act on, that's who we really are"

12 nov, 2012 15:59

cikki
Elev

Avatar


jättebra!

12 nov, 2012 16:36

Caty Delacour
Elev

Avatar


Denna är inte så avslöjande om boken,
.
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Draco går runt i vad han misstänker är halva slottet innan han sätter sig och vilar.
Zabini Blasie sätter sig plötsligt brevid honom.

"Vad gör du här?"

"Lilla Drakie, tror du verkligen att jag skulle släppa ut dig ensam?" Zabini flinar.

"Så du har följt efter mig?" Säger Draco som är van vid zabinis...lilla speciella pratsätt eller hur man förklarar det.

"Japp, Granger va?"

"Hur kan du...?"

"Du stirrar på tjejer med brunt hår, och förresten är Granger på väg nu."

"Varför det? Inte för att se mig iallafall..."

"Hon "råkade" tappa sin trollformelbok. Här." säger Zabini och lägger ner en bok från sin väska på golvet.

"Din dumskalle."

"Tacktack!" säger Zabini och går glatt därifrån.

Och mycket riktigt kommer cirka fem minuter senare en flicka, stressat gående mot honom.

"Granger!"

Hon stannar upp och får syn på honom och hennes ögon smalnar.

"Malfoy."

"Jag är ledsen. Ja, jag vet att du inte förväntar dig något från en sån som mig, jag är uppfostrad för att hata...Mugglarfödda."

"Det går inte, om vi skulle... Ja, du förstår." Hermione rodnar djupt. "Du skulle gå bakom min rygg med Kossan Parkinson och.... Det funkar inte Dra...Malfoy."

Hon tar boken och börjar gå.

"En gång till Granger, ge mig en andra chans."

"Den har du förbrukat."

"En sista chans då?"

"Då är det EN chans."

"Okej."

"Bra, förlåten för den här gången."

"Du kan lita på mig. jag ska aldrig svika dig."

"Nej", hon går lite längre bort från honom. "Inte än."




https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o3_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Ftheribofbrown.files.wordpress.com%2F2014%2F11%2Ftumblr_mm32pdhuzd1snfm7ko1_500.gif

12 nov, 2012 16:39

1 2 3 ... 19 20 21 ... 35 36 37

Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.

Du får inte svara på den här tråden.