Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hope Potter
Elev |
5 feb, 2012 13:16 |
|
Miss Black
Elev |
Jätte bra!
Förlåt nför att jag loggade ut men vi skulle gå på bio och se "Mästerkatten." Min bokblogg
5 feb, 2012 17:02 |
|
SevLoveer
Elev |
5 feb, 2012 17:32 |
|
Borttagen
|
Super bra!
5 feb, 2012 17:33 |
|
Miss Black
Elev |
≈Cassie≈
Yes! tänkte jag. Han hade frågat! Då var vi ihop, iallafall! Jag log så stort att det smittade av sig på Reamus. Han började också flina så att hans vita tänder syntes. - Blir du så glad? skrattade han. - Såklart jag blir! Det var ju världens finaste, snyggaste, modigaste och roligast kille som frågade! Han himmlade mee ögonen och tittade sedan på mig med en varm, kärleksfull blick.Jag tittade tillbaks. Vi stod så där ett tag sedan streckte jag på mig så jag kom i gämnhöjd med honom. Våra leppar möttes. Igen, tänkte jag. Vi kysser varandra igen. - Jag blir också glad för du är världens vakraste, snällaste och bästa tjej. Desseutom så är du ur bra på att kysas, viskade han. Sedan tog vi varandras händer och började gå till lunchen. - Hoppas de andra inte är klara ännu, sa jag. - Du menar tvärtom. Då får vi ju inte vara själva, med varandra! Jag puttade till honom i sidan. - Hörru! Jag vill se hur Kitty mår! Han blev plötsligt mycket alvarligare. - Ja, jag har tänkt på det där. Han stannade och såg mig i ögonen. - Var fick hon eldwiskyn ifrån? Du måste rota igenom hennes koffert och ta den. Jag tittade motvilligt ner i golvet. - Men... - Jag vet att hon är din bästa vän. Men tänk på hennes eget bästa. Jag försökte dra mig undan. Men han tog tag i mina armar och såg mig rakt i ögonen. De där fina ögonen. - Tänk om hon blir depprimerad igen och tar fram den där flaskan, eller flaskorna, igen! Tänk om det blir ännu värre då! - Okej! Jag gör det! Men inte förens imorgon, okej? - Okej, sa han lättat och vi började gå igen. När vi kom in is tora salen var det som tur var inget gäng med killar som stod och väntade. De hade nog lärt sig en läxa. - Kom, så sätter vi oss här. Reamus visade till en plats mitt i Gryffindore bordet. - Kitty och de har nog redan ätit. Jag kan inte se dem någon stans. Jag spejjade ut över havet av huvuden. Jag letade efter ett som såg ut som Kittys. - Inte jag heller, svarade jag lite sorgset. Jag var orolig för henne. Reamus satte sig och jag gjorde det samma. Han tog försig av en njurpaj och jag rynkade näsan. - Vadå? undrade han frågande. - Blä, sa jag, NJURPAJ! Han skakde roat på huvudet. - Du har konsig smak. - Näää, det har du. Vi började skratta åt varandras olika åsikter. - Det är i alla fall inge killar som vill åt dig idag, sa han när vi skrattat klar. Jag blev plötsligt mycket sorgsnare och alvarligare. Han måste ha märkt att det så han var tyst resten av lunchen och lät mig vara i fred i mine egna tankar. Medans jag undrade vad han tänkte på. Ja sådär. Klart. Men vem ska skriva nu? AlexZz är ju utloggad. Föresten är Lupin varulv? Min bokblogg
5 feb, 2012 17:35 |
|
Hope Potter
Elev |
5 feb, 2012 17:39 |
|
Miss Black
Elev |
5 feb, 2012 17:51 |
|
AlexZz
Elev |
OH MY!! Hur många va egentligen på Mästerkatten idag? o_o Jag var det kl. 16.00 sedan var vi på mcdonalds när den va klar
------------------------------------------------------- =Kitty= Kitty satt i sovsalen och stirrade på flaskan men eldwhisky. Hon höll den hårt i handen och tittade sedan på dem tre andra. "Om jag... sparar... flaskorna. Utifall att..." mumlar hon för sig själv. Hon ryckte plötsligt till av en knack på fönstret. Det var Jakes och Jaspers uggla, Puni! Vem av dem skulle skicka brev till henne? Jake var ju på quidditch-träning. Hon slog upp fönstret och ugglan flög in. Den satte sig på Cassies koffert sedan sträckte den fram benet. "Vem?" tänkte Cassie innan hon kände igen Jaspers sneda handstil. Hon öppnade det. "Kitty!" Började det. "Jake är i sjukhusflygeln, jag har stuckit och berättat för Remus. Han föll ned från kvasten på Quidditch-träningen, Ses vid sjukhusflygeln." Stog det vidare. Kitty kunde inte tro det! Jake var ju en jättebra flygare! Kitty höll brevet hårt i handen och sprang ned till sjukhusflygeln. Hon så gott som krockade ihop med Remus och Cassie, men stannade precis i tid. "Varför springer du Kitty?" Frågade Cassie. "Jake ligger i sjukhusflygeln! Har inte Jasper berättat?" Remus såg chockad ut. "Nej, vi träffade just Jasper och han sa ingenting om att Jake låg i sjukhusflygeln..." Remus kliade sig i bakhuvudet. "Får jag se brevet??" frågade han och Kitty räckte fram det. "Det här är inte Jasper, men det är... fruktansvärt likt! Vem skulle vilja möta dig vid sjukhusflygeln??" Frågade Remus. "Vet inte, men jag måste ta reda på det!" Sa Kitty och fortsatte gå. "Vem kan det vara? Vem kan det vara?" Tänkte Kitty under tiden som sjukhusflygeln kom närmre och närmre. Framme, och... nej! "Och vad gör NI här?" Sa Kitty argt när hon såg sin bror och resten av hans 'gäng' stå och hänga lite över allt. "Åhh, Vi vill bara PRATA" sa han som försökt bjuda Cassie på bal, Sheldon trodde Kitty att han hette. "Vaddå prata?" Frågade Kitty misstänksamt och först nu gick det upp för Kitty. "Jag avskyr verkligen att få ett nej..." Log Sheldon och tog upp sin stav. Kittys egen stav låg uppe i sovsalen bredvid hennes... flaskor. Precis där den INTE skulle ha varit i det här tillfället! --------------------------------------------------- Jag tänkte att för att gottgöra min alldeles för långa frånvaro skulle jag sätta in lite spänning Hope Potter/Remus Lupin är nästa 8D . .
5 feb, 2012 19:26 |
|
Miss Black
Elev |
5 feb, 2012 20:31 |
|
AlexZz
Elev |
5 feb, 2012 20:36 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen