Brottslighet
Forum > Off Topic > Brottslighet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
Hon måste anmäla!
Inte bara för sin egen skull, utan också för att det bör vetas om att sådant folk går ute i samhället. Mörkertalet för sådan brottslighet är också jättestor så det är väldigt viktigt att man anmäler, för andras skull också! Hoppas att allt blir bra med din vän!
27 okt, 2011 21:46 |
|
childhoodlight
Elev |
Instämmer med alla andra: hon bör anmäla. Och polisen har som plikt att bry sig, speciellt då hon har blivit rånad. Som vi alla vet är det olagligt att råna och polisen MÅSTE alltså stå emot detta.
Sedan är det viktigt för dig raring, att du visar att du finns där för henne. Det är självfallet att hon är uppskakad, så stötta henne så mycket som du kan! Hoppas hon mår bättre snart. ♥
27 okt, 2011 21:49 |
|
Borttagen
|
Jag blir jätteledsen när jag hör sånt! Usch! Att det finns sånna människor.
ANMÄL! 27 okt, 2011 21:50 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Hon borde anmäla! Om polisen inte kan finna förbrytarna så har det åtminstone uppdagas att det HAR hänt i området där hon bor och att det kan hända igen (plus att det kanske redan HAR hänt för någon/några annan/andra så att polisen nu kan få extra material att gå efter).
Det är klart att man påverkas av en sådan sak och blir skraj men man skall inte backa tillbaka och "skita" i vad som hänt. Kan man tala ut så gör man det. En polisanmälan skadar aldrig. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 okt, 2011 21:51 |
|
NinaE
Elev |
Anmäl!! vad hemskt! läskigt
28 okt, 2011 16:44 |
|
Ginnyy
Elev |
Alla säger att hon borde anmäla, men förtå att det kan vara svårt för henne och att hon kan säga att det känns onödigt. Så om hon inte vill anmäla så kan ju faktiskt du göra det, för vem det är som anmäler spelar ju egentligen ingen roll och det bör anmälas.
Säger igen, hoppas allt blir bra!
28 okt, 2011 16:52 |
|
Borttagen
|
28 okt, 2011 16:56 |
|
Borttagen
|
Det tog tid for polisen att gora nagot efter det som hande mig. Han gick fri -.- Men det var ocksa mitt fel. Jag anmalde inte nar jag hade chansen. Om jag hade anmalt honom direkt sa skulle han tas fast.
Jag sager som alla andra. ANMAL. Sana ackliga manniskor fortjanar att fa sitta bakom galler. Usch. Hatar sana javla kukhuvuden -.- 28 okt, 2011 17:07 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen