Fördomar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Att bli kallad oreo är något sjukt irriterande. Enligt människor med fördomar så är oreos, människor som hatar sig själva så dom måste låtsas som vara någon dom inte är.
-.- 26 okt, 2011 18:09 |
|
Amandan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Att bli kallad oreo är något sjukt irriterande. Enligt människor med fördomar så är oreos, människor som hatar sig själva så dom måste låtsas som vara någon dom inte är. -.- Jag har inte varit med om oreo, dock kinderägg. Mörk på utsidan och blond på insidan... -.- Så otroligt dumt. Min tumblr!
26 okt, 2011 18:12 |
|
IamAK
Elev |
26 okt, 2011 18:28 |
|
Borttagen
|
Jag ar judinna - Nej jag ar inte zionist, nej jag hatar inte muslimer, nej jag ar inte snal och jag bryr mig inte bara om pengar och nej jag har ingen afro -.-
NEJ JAG DODADE INTE JESUS. 26 okt, 2011 19:15 |
|
Borttagen
|
26 okt, 2011 19:19 |
|
Borttagen
|
Omedvetet tror jag nästan alla har fördomar, bara för att man har lärt sig det. Jag vet själv att jag omedvetet har det, och då menar jag inte starka fördomar som att "muslimer är självmordsbombare" utan mer.. små fördomar, så att säga. Det är fel, I know, men jag går inte precis runt och pratar om det och försöker tänka bort det, för jag vet ju att man inte ska döma hunden efter håren, så att säga.
Sen undrar lilla efterblivna jag; vad är skillnaden på fördomar och normer? Är det någon skillnad? 26 okt, 2011 19:20 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag har tusentals med fördomar, det är normalt. Jag tänker inte skämmas över mina fördomar, vet ni varför? Jag styrs inte av mina fördomar och därför gör dom ingen skada. Jag har fördomar inom mig, det har vi alla, men jag låter dom inte ta någon plats och jag lägger inga värderingar i dom.
Jag motbevisar gärna mina egna fördomar och jag ger alla en chans att motbevisa dessa fördomar, precis alla!
26 okt, 2011 19:25 |
|
IamAK
Elev |
trevor - normer är typ oskrivna regler, något dom flesta gör för att inte sticka ut t.ex. det är inte samma sak som fördomar.
26 okt, 2011 19:37 |
|
superman
Elev |
26 okt, 2011 20:25 |
|
childhoodlight
Elev |
26 okt, 2011 20:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




























Mugglarportalen