Inspirerade tatueringar?
Forum > Harry Potter > Inspirerade tatueringar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dracos Tvillingsyster
Elev |
Skrivet av Fridamariana: Ouch. Klösa bort en tatuering. Aoouuu.expelliarmus: Jo jag tror det kommer bli snyggt och bra
24 okt, 2011 23:20 |
|
Borttagen
|
Har redan en tatuering, inget från HP dock. Men ta nått som kommer betyda mycket för dig en lång tid. Visst, det går o ta bort dom men det gör ondare o ta bort än att faktiskt skaffa dom
24 okt, 2011 23:24 |
|
adliitam
Elev |
skrev en tråd här för ett tag sen om vad för HP tatuering jag ska göra när jag fyller 18! (i december) står mellan att göra DH märket, skriva "expecto patronum" eller "the last enemy that shall be destoryed is death"
![]() ![]()
24 okt, 2011 23:33 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av Fridamariana: expelliarmus: Jo jag tror det kommer bli snyggt och bra MEN OMG! :| Anledningen till att jag är tveksam är att många tatueringsfärger innehåller metaller och jag har fått allergireaktioner av metaller förrut och om jag då skulle få det pga tatueringsfärg som sitter inpräntad i huden så skulle det bli mindre trevligt att behöva typ... skära bort den! Dessutom kommer det inte gå att genomföra en magnetröntgenundersökning om tatueringen innehåller metaller och vem vet, tänk om mitt liv en dag hänger på en MRT? Då vill jag inte att en tatuering ska hindra mig från att överleva :$ Skumma tankar. Men jag tycker att man ska vara påläst och mycket väl medveten om riskerna när man tatuerar sig, trots att det går bra i dom flesta fallen.
24 okt, 2011 23:39 |
|
Severus10
Elev |
Tatuera aldrig i henne det kan ge farliga konsekvenser.
Man kan bli jätte allergisk mot saker man annars tål så gör aldrig i Henna. Det är giftigt. Men jag har mörkrets märke intatuerat på vänster underarm. Och ni. Man skär inte bort en tatuering. Man tar bort dem med laser. 25 okt, 2011 05:37 |
|
parkinson123
Elev |
25 okt, 2011 06:46 |
|
expelliarmus
Elev |
Det vet jag väl, herregud. Men om man får en allergisk chock pga metallerna i tatueringsfärgen så finns inte riktigt tiden att använda laser för att ta bort en tatuering, då krävs det att man hyvlar bort huden och eventuellt skär bort en bit av muskeln beorende på hur stor infektion det har blivit.
25 okt, 2011 07:36 |
|
Elderwand
Elev |
Skrivet av Fridamariana: expelliarmus: Jo jag tror det kommer bli snyggt och bra Det gjorde min kompis! Han var på fyllan i Malta och gjorde en tatuering på axeln. Dock fick han sådan ångest över att hans mamma skulle se den och balla ur så han skrapade bort den på sitt rum i ensamhet när han kom hem! ouch
25 okt, 2011 07:58 |
|
Borttagen
|
Hur kunde en så intressant och trevlig tråd förvandlas till någon slags moraliserande tråd med skräckhistorier om udda fall med tatueringar som gått fel?
Jag har inga HP-relaterade tatueringar än, men är gruvligt avundsjuk på min systers mörkrets märke. Funderar på att fixa något sådant. 25 okt, 2011 09:17 |
|
expelliarmus
Elev |
^ För att tatueringar innebär risker och när man väljer att tatuera sig tycker jag att risker är en stor del av det hela. Tråden behöver väl inte vara otrevlig för att man diskuterar risker?
25 okt, 2011 10:12 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen