Hur uttalar du trollformler?
Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
SzM
Elev |
26 okt, 2011 16:08 |
|
si_tonks
Elev |
26 okt, 2011 16:10 |
|
Twix
Elev |
Ja... som i filmerna antar jag xD
26 okt, 2011 16:11 |
|
joel9324
Elev |
26 okt, 2011 16:15 |
|
felix felicis
Elev |
26 okt, 2011 21:17 |
|
Dracossister
Elev |
26 okt, 2011 21:19 |
|
accioheart
Elev |
Jag säger som i filmerna, typ ackio. Men jag har lyssnat på ljudböckerna på engelska och där säger dom typ acksio, det är jätte konstigt och irriterande :s
Voldemort is like a teenage girl. He has a diary, a favourite ring & necklace, a pet he loves, and an obsession with a famous teenage boy.<3 26 okt, 2011 21:54 |
|
Hermione Jean Granger
Elev |
På Harry Potter wikin finns det hur man uttalar trollformlar. De skriver typ såhär:
win-GAR-dee-um lev-ee-OH-sa Kul va!? På Harry Potter wikin står det också att VOLDEMORT vARIT FÖRTJUST ALLTSÅ KÄR I ANDROMEDA(TONKS MAMMA) Fast det gick över lite när Andromeda gifte sig med Ted 26 okt, 2011 22:01 |
|
Borttagen
|
Jag härmar från filmerna, men t.e.x så ser man ju att Avada Kedavra uttalas just Avada Kedavra!
27 okt, 2011 14:51 |
|
livan98
Elev |
ja utalar som i filmerna fastlamslå brukarja säga istället på eskuckified (stavning)
lumus mxima och prefecticus tortalus 27 okt, 2011 15:38 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen