Kan nån hjälpa mig lite med läxan?
Forum > Off Topic > Kan nån hjälpa mig lite med läxan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
24 okt, 2011 16:49 |
|
EMELESEL
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Hur länge har du haft på dig att göra denna uppgift, då? o: Fick den på fredag, men jag var bortrest i helgen och så glömde jag ta med mig den.. 24 okt, 2011 16:50 |
|
expelliarmus
Elev |
Alltså det går fort att läsa när man väl sätter fart! Skumläs, dvs, läs inte så noggrant. Läs litegrann så att du har en överblick om vad boken handlar om och sedan skriver du :-)
24 okt, 2011 17:19 |
|
Borttagen
|
Älskar den C: Grät när jag såg filmen.
Men läs den. En skit bra historia ^^ 24 okt, 2011 17:29 |
|
Borttagen
|
Håller med expelliarmus!
Läs en bit här och där och kika sedan på google eller wikipedia och se om du kan hitta en sammanfattning. Då kan du dra upp en personlig åsikt om någonting även om du inte läst allt! 24 okt, 2011 17:39 |
|
GodricH
Elev |
Om du verkligen inte hinner skriva/läsa boken så skulle jag råda dig att kolla google, dock om du ska lämna in den via nätet så skulle jag skriva om så den inte fastar i en plagiatkontroll, om det ska vara muntligt så är det bara ctrl v o ctrl c på
24 okt, 2011 17:46 |
|
superman
Elev |
Ladda ner filmen eller läs det här
24 okt, 2011 17:48 |
|
Borttagen
|
Vi laste den i klassen och lararen fragar mig vad jag tycker om boken och att jag ska dela med mig lite av mina judiska synpunkter för klassen. Har jag en lapp pa ryggen dar det star: ''Spokesperson for the Jews of Sweden''?. Synd for Anne och hennes familj men jag ar inte sa inne i holocausten/fortinelsen or whatever. Min pappa vill att jag ska vara det for det ar en del av varan historia. Men jag orkar inte bry mig xD
24 okt, 2011 17:56 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen