Minervas hemlighet
Forum > Fanfiction > Minervas hemlighet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Mer!
Du skriver super bra! 6 jan, 2012 13:44 |
|
Andras<3
Elev |
Kapitel 4
När veckan drog sig mot sitt slut var Adam hennes enda vän på länge . ” Imorgon gäller det ” Sa Adam medan dom stod och valde godis på chokladgrodan. Hon instämde. Medan hon valde en bubbelhud och en flaska pumpajuice. ”Adam” Skrek en ljus röst bakom oss . Det var Adams lilla syster Tiana. ” Kan jag få två siklar av dig. SNÄLLA” Hennes ögon blev dubbelt så stora och så tittade hon på ett konstigt sätt på Adam,som ännu konstigare bara sträckte fram två siklar. När hon gått gick vi och betalade. ”Vad är minna pengar jag sätter tio galleoner på att jag hade två siklar till” Hon blev som förlamad i en sekund. Men när hon blev medveten om omvärlden igen sa hon bara. ”Du gav dom ju till Tiana” ”Gjorde jag” Han tittade konstigt på henne. ”Mh” Dom betalade under tystnad. Adams Mamma Kim,väntade utan för på oss” Helt ärligt såg Kim ut som en tjugofem årig modell,med sit blonda hår som stärkte sig ända ner till knäna (och det var flätat) hennes ansikte var smalt med skarpa kanter och ljus blå ögon. Inte en ända finne och rynkfritt. Just i dag hade Kim en klänning som gick till knäna med en tunn skin jacka, som fick fram hennes stora kurvor och smala midja. Hon skulle ha dött av kyla om hon hade bärt såna kläder i dag. ”Är ni färdiga.” ”Japp” Sa dom båda i kör. ”Bra, har ni sett Tiana” ”Nix” Svarade Adam. ”Okej ,jag ringer henne” Va ”Frun vad var det ni just sa” ”Okej jag sa okej” ”Nej efter det” Kim tittade underligt på mig ”Jag ska ringa henne” ”Exakt det, vad betyder det” Adam såg ut att förstå medan Kim bara glodde på mig ”Mamma, Minerva är inte mugglar född. Hon har aldrig hört talls om Telefon” Rösten kom från en person bakom mig om . Jag snurrade runt. ”Tiana, hej” __________________________________________ jag skrev mycket idag så det blir mindre nästa gång tror jag. För jag äskar att skriva så när jag har satt i gång kan det ta minuter så har man skrivit tre sidor. Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året 8 jan, 2012 19:57 |
|
missdumbledore
Elev |
9 jan, 2012 08:18 |
|
Andras<3
Elev |
Kapitel 5
Hon satt och läste (Quidditch på toppen) av Domino Lasset. Medan bilen krängde fram och tillbaka. ”Minerva mår du bra” Adam tittade på henne med oro i blicken . ”Va..” Hon överrumplades av ett stark illamående. ”Hon är alldeles grön i ansiktet mamma” Sa Adam med oro i rösten. ”Minerva ska vi stanna” ”Nej,men jag behöver en påse” Tiana flyttade sig i sättet, med avsmak i ansiktet. ”Här” sa Adam medan han gav henne en påse. Hon vevad ner fönstret och andades djupt.. ”Bättre” ”Ja,tack” Dom satt tysta tills dom kunde se centralen. ”Vad är dina föräldrar Minerva” Frågade Tiana. ”Döda” ”Oj men lilla gumman” Sa Kim medan hon tittade ledsamt på Minerva ,som fick en kall kår längs ryggen. ”Det gör inget jag har min bror To...” Hon kom på vad Tom hade sagt och stängde sakta munnen. ”Vad sa du att ha...” Hon blev räddad när en bil tutade på dom när dom körde in på King`s Cross . Vilket fick dom andra att tappa tråden. Dom blev avsläppta för att Kim skulle på ett möte. ”Hej då , här är era koffertar”Hon gav dom båda en stor kram sen åkte hon iväg Adam såg orolig ut ,men Tom hade bärretat allt för henne han hade också ritat upp allt. Han som var så duktig på att rita . Dom kom fram till perrong nio och tio. Hon kunde se stolpen. ”Här är det, vi springer tillsammans 1.2.3 gå” dom sprang sida vid sida med hårda händer om vagnarna. En sekund blev allt svart sen omslöts dom av gråtande föräldrar,skrattande barn och andra som bara stod och mumlade allt det dom skulle ha med sig. Tåget stod där i all sin glans rök som puffade ut ur toppen, som gjorde den lite magisk. dom klev på och ett skut på minde dom att tåget skulle åka alla barn sprang på tåget. och dom gav sig av för att hitta en kuppè. ___________________________________________________ Och jag som sa att det skule bli putte lite=) men det mär endå mindre! Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året 9 jan, 2012 21:52
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-18 kl. 20:36
|
|
Nelly
Elev |
mer
10 jan, 2012 17:17 |
|
OliverPhelps
Elev |
10 jan, 2012 17:19 |
|
missdumbledore
Elev |
10 jan, 2012 17:28 |
|
Tova Kleva
Elev |
Jag tycker att du skriver jättebra
Skriv mer!!!! Jag kommer att bevaka den här tråden 10 jan, 2012 19:37 |
|
Andras<3
Elev |
Kapitel 6
Hon hade dragit fram boken hon hade läst i bilen. Men fick inte i sig ett ord av det hon läste, hennes ögon drogs mot fönstret hela tiden. Skog svischade för bi i all hast. Och en sjö brede ut sig så långt hon kunde se. Dom hade varit tvungna att dela kuppè med tre andra. I ögon vrån kunde hon se en pojke och en flicka som höll hand, medan dom viskade tät i hop slingrade. ”Hej, Minerva vem är det?” Hon vände sig om i sättet. Det var Adam som hade ropat. Han hade tryckt ett chokladgrode kort i ansiktet på henne. En skrynklig och saklig gammal trollkarl var på en bild och ovan för bilden stod det ( Gardell Dippet) ”Det är Rektorn på Hogwarts” Rösten kom från en pojke som satt lite för sig själv lutad mot kuppè dörren. Han var lång och hade breda axlar. Hans ögon var gröna, och hans hår var långt valnöts färgat och uppsatt i en liten knut där back. Det första uttrycket hon fick av honom när hon hade fått syn på honom när hon och Adam hade frågat ifall det var ledigt, var att han helt enkelt var snygg. ”Är det” Frågade Adam ”Japp” Det var flickan som hade talat hon fortsate. ”Det har min brorsa talat om för mig” Flickan hade kort brunt hår och mörka ögon. ”Hej förresten jag är Molly, Molly Erling” ”Hej, jag heter Minerva Mcgonagall” Hon sträckte fram en hand till Molly. Molly tog den i en sekund sen släppte hon den. ”Och det här är Artur ” Molly pekade lite lät på pojken hon var såt tät ihop flätad med. ”Hej Minerva Jag heter Artur Weasly ” Det var Artur som hade talat. ”Jag heter Adam trevligt att råkas Artur” Adam flyttade på sig så att han satt bredvid Artur. Som lossade lite på greppet om Molly, och började snacka om terminen med Adam. Hon makade lite på sig och tittade på pojken. ”Vad heter du då” han vände sig mot henne och en kall kår rann ner längs hennes rygg. ”Robin” Han tittade bort. Hon letade för tvivlat efter något att kunna snacka om, att hon inte hade sätt att Robin hade vänt sig mot henne. ”Vad tycker du om Quidditch” Hon tittade upp. ”Jag älskar det ,du då” Svarade hon ”Jag med, såg du när Bulgarien möte Island” ”Nej, var du där” frågade hon honom. ”Japp ,du skulle ha känt magin det var underbart” Svarade Robin ”Vilka van då det var ju semifinal” ” Island, för första gången på fem år” ”Vad stod det” ” 12957-11992 till Island” Dom pratade i och pratade. Tills det knackade på kuppè dörren Adam öppnade och där stod en gammal dam och log mot dom hon hade en godisvagn med sig. ”Vill ni ha något” ”Nej tack ” sa Molly och Artur i kör ”Inte jag heller” Sa Robin Hon såg blicken i Adams ögon när han tittade på alt som fans på vagnen. Hon rotade i fickan och fick fram fem galleoner som Hon sträckte fram till Adam ”Köp vad du vill” Adam som blev lite röd i ansiktet tog pengarna och gick och valde godsaker hos damen. Han kom tillbaks efter en stund med famnen ful av godis som han och Artur delade på. Minerva och Robin fortsate att tala om Quidditch. Efter mer än halva resan bytte tjejerna om så killarna fick gå ut. Hon och Molly bytte om till hogwarts klädnaderna. Sen gick dom ut och meddelade pojkarna att det var deras tur. Dom vänta länge. Efter en stund gick hon iväg för att kolla upp tåget, det var precis som Tom hade beskrivit det. Längs bort stod ett gäng pojkar och en flicka i mitten som stod och hånglade med en kille. Hon tittade bort och gick tillbaks. Molly hade gått in så jag gjorde det med . Alla satt och pratade utom Robin ,han hade sjunkit ihop i sättet. hon satte sig bred vid. hon kom inte på något att säja så hon lutade sig mot sättet och somnade in. ”Minerva, Minerva, Minerva, Minerva” Hon slog upp ögonen. Robin stod lutad över henne och hans gröna ögon borrade sig in i henne. Vi ska av nu. Dom gick ut tillsammans. En röst längs bort Ropade på första års eleverna. Hon gick ditåt. ”Hejdå” det var Robin som hade talat ” Va första års eleverna ska ditåt” hon pekade med fingret. ”Ja, men jag är inte första års elev jag är andra och dom ska åt andra hållet” ”Okej hej då syns vid..”hon avbröt sig men fortsate ”Vilket elev hem är du med i” Han tittade på henne. ”Vi syns vid griffindors bord” sen försvann han i mullret av barn. ____________________________________________________________________ Det blev ett super stort kapitel så ha en bre läsning Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året 10 jan, 2012 20:10
Detta inlägg ändrades senast 2012-01-21 kl. 11:44
|
|
Nelly
Elev |
Super
11 jan, 2012 08:16 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen