Skolmaten!
Forum > Off Topic > Skolmaten!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dracos Tvillingsyster
Elev |
Skrivet av Borttagen: Delikatess!? You're kidding me. Skrivet av Dracos Tvillingsyster: Den kallas för Sussis Delikatess...Men den ser ut som bajs -.- MelodyJoseph: Wat the fakk is that?
22 okt, 2011 12:13 |
|
Borttagen
|
22 okt, 2011 12:15 |
|
Luna 1
Elev |
Våran skola typ svälter oss D:
Vi får bara äta sex köttbullar då vi har det. OCH DEM ÄR SKITSMÅ. Vi får äta lika mycket osm 6-åringarna. Och så när vi får äta så mycket vi vill får vi.. fisksoppa med morötter. Liksom...?! Vi har sex klasser och jag vill inte att vi ska ruinera matsalen men GE OSS TILLRÄCKLIGT MED MAT. Sedan så har vi mycket grönsaker.. oftast i dressing eller äckliga kryddor. JAG VILL HA LAGOM MYCKET MAT OCH BARA VANLIGA ÄRTOR ELELR BARA VANLIG MAJS!
Tumblr.
22 okt, 2011 12:15 |
|
Borttagen
|
Haha, vår skola försöker alltid liva upp namnet på maten, speciellt vad gäller fisk:
Guldfisk(vit fisk, panerad) Pizzafisk(lite tomatsås ost och pizzakrydda. får inte heller glömma den obligatoriska pizzasalladen till) Tacofisk(även här lite tomatsås, men det "bästa" av allt, tacochipsen som ligger strödda ovanpå, yum!) 22 okt, 2011 12:17 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Jag är faktiskt nöjd med våran skolmat! Alla vikarier som inte alltid jobbar på skolan blir imponerade och tycker att vi har ovanligt bra skolmat. Jag äter vegetariskt i skolan och den maten brukar vara väldigt god. Vi får två rätter att välja mellan - dagens och rester från gårdagen - och maten lagas på skolan. Och så har vi ett grönsaksbord. Jag är mycket nöjd! ^^ Det enda som kan vara lite tråkigt är fisken, vi får nästan alltid fiskgratäng på tisdagar, de kommer aldrig på något annat att göra av fisken... så det känns lite enformigt.
![]()
22 okt, 2011 12:19 |
|
luckyBella
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vi har också 'Tacofisk'. Asså USCH! Haha, vår skola försöker alltid liva upp namnet på maten, speciellt vad gäller fisk: Guldfisk(vit fisk, panerad) Pizzafisk(lite tomatsås ost och pizzakrydda. får inte heller glömma den obligatoriska pizzasalladen till) Tacofisk(även här lite tomatsås, men det "bästa" av allt, tacochipsen som ligger strödda ovanpå, yum!)
22 okt, 2011 12:20 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Dracos Tvillingsyster: Det var en delikatess sen bajsade Sussi ut den Skrivet av Borttagen: Delikatess!? You're kidding me. Skrivet av Dracos Tvillingsyster: Den kallas för Sussis Delikatess...Men den ser ut som bajs -.- MelodyJoseph: Wat the fakk is that? ![]() 22 okt, 2011 12:22 |
|
Borttagen
|
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vår skolmat. Ibland är den riktigt god och ibland är den bara...blää. Det är kul när köket provar på att laga något nytt som visar sig vara jättegott men det är inte särskilt kul när det inte smakar någonting.
En sak jag inte fattar är varför vår skola inte har en kryddburk med svartpeppar! Det finns citronpeppar, salt, aromat, grillkrydda och fiskkrydda, men inte svartpeppar! Det gör mig galen... 22 okt, 2011 12:25 |
|
Dracos Tvillingsyster
Elev |
Skrivet av Borttagen: OMD Du har kommit pÅ hemligheten. :OSkrivet av Dracos Tvillingsyster: Det var en delikatess sen bajsade Sussi ut den Skrivet av Borttagen: Delikatess!? You're kidding me. Skrivet av Dracos Tvillingsyster: Den kallas för Sussis Delikatess...Men den ser ut som bajs -.- MelodyJoseph: Wat the fakk is that?
22 okt, 2011 12:28 |
|
LoonyMe
Elev |
22 okt, 2011 12:30 |
Du får inte svara på den här tråden.













Mugglarportalen