Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Som om du skule bry dig...

Forum > Fanfiction > Som om du skule bry dig...

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Dini99
Elev

Avatar


Nytt kapitel kmr imorgon:-)♥

"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

19 okt, 2011 21:33

Borttagen

Avatar


Tjoho längtar

19 okt, 2011 21:37

Dini99
Elev

Avatar

+1


Kapitel 1
________________________________________________

-Neville, kom genast ner! Nu är brevet h.. men längre han hon inte.
Jag sprang svischade förbi henne och snappade upp brevet hon höll i handen i farten.

-Nämen oj! Det gick fort!

Farmor log och gjorde en gäst emot en av köksstolarna, att jag skulle slå mig ner.
Jag tittade ner i mina händer som höll i det ljus-bruna brevet, och mycket riktigt, där stod det precis det som jag ville att det skulle stå:
________________________________

Till: Neville Longbottom
Avsändare: Hogwarts
________________________________

Inuti brevet låg det två stycken brev.
Ett som påminde om att Hogwarts började den 1 september, m.m
Det andra var den nya boklistan.

-Bara två till nya böcker, farmor, sa jag och fortsatte läsa.
________________________________

-Grundhandboken om förtrollningar, (årskurs 5) av Miranda Goshawk
-Magisk försvars teori, av Wilbert Slinkhard
________________________________

Farmor antecknade snabbt ner böckerna på ett papper och sa sedan:

-Du behöver en ny kittel också va? Du sprängde ju sönder den förra, sa hon och flinade brett mot mig

-Jaaa, sa jag, och Farmor kunde inte undgå att se min röda kinder...

Sedan granskade hon mig från topp till tå med missnöjda ögon.

-Medans jag går och handlar, sätter du på dig något vettigt, va? Jag menar, gå runt i pyjamas, fast klockan är...2!!! och jag förvänt...
-Jaaaaaa farmor!!, jag avbröt hennes letande efter misstag och suckade djupt.

Jag släpade sedan upp fötterna för trappan med klumpiga dunsar, som ekade i det lilla huset.
______________________________________________
På Kings Cross några veckor senare...


-TÅGET GÅR NU OM 5 MINUTER! Skrek farmor med panik i rösten på den högljudda perrongen.

Farmor och jag kastade oss in på perrong 9 3/4, och där stod tåget.
Elever som skulle till Hogwarts knuffades runt för att komma in i tåget och koffertar slängdes hit och dit.
Jag, världens lyckost fick en sådan i huvudet...så klumpig som jag är...
Bakom farmor och mig slängde sig ännu en familj in på perrongen.
Den här gången massor av rödhåri...

-Ron? Harry? Mione? Ginny? Jag kände hur det värmde till när jag sa det där sista.

-HEEEJ! vi omfamnade varandra efter ett lååångt sommarlov!

-Jag har saknat er, sa jag

Ron hade vuxit MINST 1 dm över sommaren, och Harrys hår såg rufsigare ut än vanligt. Hans gröna ögon var också ljusare än vanligt, det betydde att han var glad
Hermione, hade det inte hänt så mycket med, eller joo, hennes hår var numera lockigt, och några centimeter hade hon nog växt.
Ginny hade fått lite kurvor nu den senaste sommaren, och hon hade också blivit ett snäpp längre.
Hennes hår var uppsatt i en knut uppe på huvudet och hennes smultronröda läppar kunde inte dölja ett leende...

-Hur har du haft det i sommar då Nev?
Ginnys klingade röst ekade i mitt inre.

-Ehh... asså bra, saknat er lite, ni vet, det har varit ensamt... Ni då?

-Joo, det var helt förfärligt i början. Riktigt hemskt! Du vet, "Sommaren hos Dursleys.." Harry skrattade åt blotta minnet av sommaren, dementorerna, Duddly...Haha! en ny komedi film! Det blev bättre när jag fick komma till dom här... knäppisarna!

Hermione, Ron och Ginny började skratta.
Lite senare satt jag på tåget med Luna, Ginny och Harry.
Ron och Hermione skulle sitta i prefektvagnen den här gången.
Harry såg rätt missnöjd ut, men jag förstår honom.
Hanns bästa vänner som hann alltid har suttit ihop med, är inte här...
Alla var rätt tysta, förutom Luna som pladdrade på om sommarens resa till Sverige, för att se på dom ovanliga Dubbelhornade snorkackorna.
Ginny satt och fnissade under hela "berättelsen".
Så fort jag mötte Ginnys blick, så vreds mitt huvud automatiskt bort, och det pirrade till i hela kroppen.
Jag vägrade tänka att jag blivit förälskad i Ginny, men det hade varit något ända sen julbalen förra året. När jag gick och la mig den natten efter balen, kunde jag inte sluta tänka på Ginny. Hur hon hade dansat, hur hon hade skrattat.
Men en sak var jag säker på.
Det hade hänt något med mig...

________________________________________________

Vet, ett kort kapitel. det blir mer nästa gång hoppas jag
Kommentera gärna ♥ ♥ ♥!



"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

21 okt, 2011 16:56

Detta inlägg ändrades senast 2012-05-11 kl. 20:22
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


as bra mer!!!

21 okt, 2011 17:24

Dini99
Elev

Avatar


tack lollo♥ :3

"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

21 okt, 2011 17:50

vevve_puff
Elev

Avatar


åååå disa den ska jag bevaka och den var as bra meeeeerrrr!!

Tjola tjena alla mugglisar! :* Ni är bäst jag älskar er av hela mitt hjärta<3

21 okt, 2011 18:01

Dini99
Elev

Avatar


Tack Eve ♥ :3

Blir as gla´för era fina kommentarer! tack älsklingar♥

"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

21 okt, 2011 18:20

Borttagen

Avatar


du är min älskling:*

21 okt, 2011 19:57

Borttagen

Avatar


Jättebra! Meer!

22 okt, 2011 16:28

Borttagen

Avatar


good, more!

22 okt, 2011 17:25

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Som om du skule bry dig...

Du får inte svara på den här tråden.