Durmstrang!??
Forum > Harry Potter > Durmstrang!??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Citat: In an interview with Accio Quote J.K. Rowling stated that Durmstrang was located in Scandinavia, in the far north of either Sweden or Norway. 12 okt, 2011 20:52 |
|
simone
Elev |
Jag läste också det men det är ju en skola för bara trollkarlar och inte häxor.
12 okt, 2011 21:02 |
|
Borttagen
|
Dumbledore säger ju "our friends from the north" så skolan borde ju ligga norr om skotland alltså norden, inte ryssland elr bulgarien
12 okt, 2011 21:07 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Skrivet av simone: Jag läste också det men det är ju en skola för bara trollkarlar och inte häxor. I boken går det tjejer där också, det är bara i filmen de har ändrat på det. All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 12 okt, 2011 21:09 |
|
Protego
Elev |
Trodde Ryssland pga deras pälsjackor, haha xD
Över: samma sak med beuxbatons (kan inte stava det haha xD), i filmen är det bara tjejer men i boken står det att paravati dansar med en kille där ifrån : D
12 okt, 2011 21:22 |
|
SweetSweet
Elev |
Jag tror att det ligger i antingen Norge eller Ryssland, fast Ryssland låter mest sannolikt!
If I'm louder, would you see me? Would you lay down, in my arms and rescue me. 'Cause we are the same, you save me. When you leave it's gone again... 12 okt, 2011 22:13 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Vet att Eriskay citerat JK Rowlings uttalanden samt lagt till egna teorier kring den där skolan som var bra men om det var i en tråd här eller på fefo kommer jag dessvärre inte ihåg.
Men jag vill minnas att hon citerat Rowling som då i sin tur nämnt att hon tänkt sig skolan i Scandinavien. Dock är detta något som jag aldrig funderat vidare på och jag vill inte ha Durmstrang i norden - jag hade velat ha skolan i någon kylig bergskedja i de mer östra delarna av Europa men tyvärr går inte det ihop med elevernas pälsklädnader - så jag har föreställt mig Ryssland. Hm... Fast sedan känns det ju lite logiskt att skolan skulle kunna vara kopplat till Norden om man ser till segelskutan. Kunskap kring skutor, segling och sjöfart är något som vi anammat tidigt så jag får väl acceptera det faktum att skolan bär på ett fult namn och har en tråkig stil och hålla med Rowling om att den skulle kunna befinna sig i Norge eller Sverige. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 12 okt, 2011 22:25 |
|
Borttagen
|
Ok jag har alltid föreställt mig dom ifrån Bulgarien, för att Viktor Krum är ju med i Bulgariens quidditchlandslag och allt..
Fast ganska coolt att den skolan skulle va i Norge eller Sverige.. Fast helst i Norge ;D 12 okt, 2011 22:32 |
|
superman
Elev |
Durmstrang anländer kring oktober i feta pälsgrejer och så kallt är det väl knappast i Norge då? Dessutom tycker jag dom pratar lite väl östeuropeiskt för att vara skandinaver - dom säger ju "vot" istället för "what" och sådär. Jag tycker inte det verkar som Rowling fick högsta betyg i geografi direkt... ;o
12 okt, 2011 23:32 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av superman: Durmstrang anländer kring oktober i feta pälsgrejer och så kallt är det väl knappast i Norge då? Dessutom tycker jag dom pratar lite väl östeuropeiskt för att vara skandinaver - dom säger ju "vot" istället för "what" och sådär. Jag tycker inte det verkar som Rowling fick högsta betyg i geografi direkt... ;o Jag håller med dig fullt ut och håller tummarna på att Rowling kommer över våra funderingar på något vänster och tar tillbaka sitt uttalande om att hon kan tänka sig att den ligger i Skandinavien. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 12 okt, 2011 23:43 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen